Vad är det du älskar med din Motard?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vibrationerna som får en att leva-enkelheten-busfaktorn-billiga plastdelar-köraomkullutanattnåtgårsönder-försäkring-möjlighet att byta över till grus alt isdäck bara så där.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
Vibrationerna som får en att leva-enkelheten-busfaktorn-billiga plastdelar-köraomkullutanattnåtgårsönder-försäkring-möjlighet att byta över till grus alt isdäck bara så där.

hördu gnutten hade du bytt kammar i din ktm eller är jag ute på fel mark nu ?

isf kostnad o hur mkt ger det i förhållande till org

mvh mugge

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Kvittar nästan vart man kör så går det ha roligt som fan. :banana Sen att man kan köra året runt är heller inga fel. Bara skifta till isdäck och sladda sjöis hela vintern när det blir kallt.

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Testade motard nu i sommras och fastnade direkt, så nu sålde jag min cbr och ska köpa mig en motard :)

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Har inget att älska längre..

Men det bästa var förmodligen det hutlösa bottendraget! Helt stört va stark den cykeln var. Ljudet gick ju inte heller av för hackor.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag hatar motarder. Det slutar bara med att jag kör som ett svin och får dåligt samvete efteråt. Och varje gång jag försöker sluta med hojåka så blir abstinensen för stor så jag köper en ny...

carlo

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
CanAm 800 XXC -11 & KTM 200 EXC -07
Det finns absolut inget att ogilla med motard. Var själv, pga förutfattade meningar helt emot motard för några år sedan men efter att ha provat detta är jag helt fast. Men Enduro är precis lika roligt likaså gruskörning...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det jag älskade med min LC4:a:

1. Man körde jämt, rain or shine, spela roll om den blev lite skitig.
2. Brutal hoj för lek, bus och även bankörning - även om bottendraget och den lite väl tunga vikten gjorde det extra spännande ibland.
3. Billigt! Snorbillig försäkring jämfört med hur roligt man hade. Snorbilliga delar. Det hela vägdes dock upp av 0,7 l/mil och ett set däck per 250 mil... ;)

Men på det hela taget, sjukt roligt, hela tiden.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tycker denna tråden sammanfattar det bra ;)
http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?t=53476&highlight=reasons+love+motard

Länkar in lite..

1. We have more fun at speeds under 75mph then a liter bike could ever dream of.

2. Name another type of bike that when your sitting in traffic and you see an open field you can tear across the field and find a short cut.

3. When you're riding with other types of bikes they slow down at inclined rail road tracks and they look at you like you're crazy when you go WOT at the first sight of the thing seeing "how much air you can get this time"

4. It usually looks better dirty then clean

5. Sport bikes laugh at you when you ask them if they wanna go for a ride to find some twisties then you can laugh back when you're waiting 5 minutes for them at the end.

6. You get asked how much horsepower your bike has and you reply (insert number under 50 here) and get laughed at then they wonder how the dirtbike with funny looking tires is passing them on the OUTSIDE

7. Do i even need to mention the Hooligan factor, stoppies, wheelies, finding anything to jump, driving down sidewalks, etc.

8. You can low side your bike and all you have is a broken lever and broken ego

9. You can high side your bike and all you have is a broken lever and a compound fracture in your leg

10. Have you ever seen the look on a sport bike guys face when you say "I wanna make a quick run down this fire road"?

11. When you bump it, and it falls over on top of your lawnmower, you don't damage $2500.00 worth of bodywork.

12. Potholes are a joke instead of rimbending nightmares.

13. Kickstarting a street bike is cool.

14. $25-$35 trackdays.

15. Its fun to get the rear end loose on the street, not a pucker moment as if you were on a sport bike

16 passing someone on the latest sports bike, then when they come over when you are parked up looking at the motard saying to them " its not bad for an 8yr old dirt bike"

17. They're easier to "truly" customize by making your own parts.

18. I don't get the evil eye from the local PD like I do on my sport bike........yet

#11 03-16-2008
Supermoto User Join Date: Dec 2007

--------------------------------------------------------------------------------
20. The purchase price is thousands cheaper than a sports bike.

18. Chicks dig 'em - oh wait, that's right they don't

20. The purchase price is thousands cheaper than a sports bike.

21. insurance is dirt cheap compared to liter bikes.

22. 50 MPG and running regular means it's much more wallet friendly.

23. We can gain 3 horsepower and feel every one of them

24. Watching the rider of a GSX-R1000 do a triple take as a "dirt bike" passes him mid-corner at 90 mph+ is priceless!

25. going down a little side street and giving a guy walking two big great danes a little 2007 crf450r mrd pipe BRAPPPP!!!!!!......and watching them try to take off and yanking the guy's arms off........PRICELESS!!!!!!.........true story i did it and i laughed my ass off inside my helmet for about 2 minutes straight

26. Sumo"s Take Nimbleness To A Whole Different Level.............the Highest Form Actually

27: You can see another guy on a tard while driving in your cage and not feel at all gay when you follow him home and proceed to have a 1 hour conversation with him in his driveway as your wife sits in the truck and just stares angrily at you. (another true story)

28: You become philanthropic in nature, and offer to let just about anybody with a pulse ride your tard so you don't have to try to explain why it's so great. Subsequently you pass the time in the winter out in your garage converting buddy's bikes into tards, and cursing your kind, giving nature. (Yeah, another true one, got two bikes out in the Garage-mahal® right now that I'm converting)

31. Absolutely burying my three friends Harleys off the line and waiting a long ass time for them at the next light.
32. Being only .004 seconds behind a 2007 Yamaha R1 at the 60ft line on the drag strip.
33. Running 12.8 seconds in the quarter mile and weighing only 236 pounds......

osv, osv, osv, osv......

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Ännu en anledning till att älska motard, när det blir kallt och regnigt kunna slänga på nya hjul o sticka ut i skogen :yoparty

Bifogat

• Photo0164small.JPG
    Photo0164small.JPG
    186.9 KB · Visningar: 126

Kaka85

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Husa 650 som nu är såld med en tår i ögat.

Öset, det aldrig svikande öset.
Varje gång du vrider om högernäven så flinar man från öra till öra, trots en relativ hög driftspeng.
Ljudet.
Smidigheten.

En cylinder, ett problem,
Två cylindrar, problem i kvadrat,
Tre cylindrar, problem i kubik,
osv.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
jag älskar min två motarder för en enda sak.. dom är ren körgläjde.. är jag ledsen så kör jag lite motard och vips är jag glad.. jag älskar dom . just för att dom är mina

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
man blir ju som sagt inte mindre seugen på en motard när man läser denna tråd. Kanske kan sälja in den som en uppslagsbok i säljargument till nyblivna hojförsäljningsföretag :D

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Hoj
bmw g650xmoto
jag hade aldrig kört motard innan jag åkte å böt in min plastraket å köpte en motard istället , det är sjukt kul:D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA