Vad är det för fel på folk???

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Förmedlare

suzukirules skrev:
Detta känner jag inte igen kan du utveckla??

Förmedlare vill gärna möta dig vid en bensinstation eller nått och titta på din bil/mc och om han vill ha den (vilket han vill eftersom han ändå tänker blåsa dig så har han ju inget att förlora) så skriver ni papper på att du får pengar när han sedan sålt/förmedlat den till intressenten av din bil/mc. För många år sedan ville en man köpa min bil på detta sätt..vilken skojare, han erbjöd sig att betala 2000:- mer för min bil än utannonserat eftersom det var brådskande, ville inte lämna ut sitt telnr heller, skulle möta honom vid en mack sent på kvällen här i Tokholm Hehe. Självklart så skulle jag ju få ett kvitto på att han var skyldig mig pengar :rolleyes:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Kan hålla med dig att såna människor är väldigt tröttsamma när man ska sälja nått.
Men samtidigt är det också väldigt drygt med folk som tror att dom kan få ut rena drömpriser för just deras objekt. Folk som tror att dom kan få ut i princip lika mkt som dom gav för den ny fast efter typ 4 år och kanske 1000 mil .. Usch ..

suzukirules skrev:
Jag blir så inåt helvete trött.
Håller på och säljer min hoj och verkar ha dragit på mig varenda idiot som finns.
1:Har fått frågor som "vad ligger försäkringen på?" Tja det vet inte jag , det kan diffa djävulskt beroende på var man bor, ålder osv osv.
2:Eller att man skriver ett pris och efter massor med mail fram och tillbaka påpekar att det finns parallelimporterade för 12tusen till.
Min fråga blir då, varför då ta upp min tid??
3:Eller folk som tror att "kontant i handen" är ett skäl till prutning
Kontant är bara till besvär när man står på banken med en lunta femhundringar.
5:priset tar en stolle som ville provköra men efter att jag meddelat att han fick köpa hojen om han vurpade avstod!!!!!

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Såna där ställen går man bara till en gång, spelar ju ingen roll hur bra erbjudanden dom lockar med. :huvet
ola_sandin skrev:
Ja det kan jag intyga, jag vet en mc-handlare som inte har många rätt...

Körde inom hans mc-affär och snackade lite, nämde att jag skulle sälja min dåvarande Suzuki dr350s, han lät mycket intresserad och undrade om man kunde strypa den till 11kW.:kocko Hans son skulle tydligen ha en lätt mc.

Ett år senare försökte jag byta in min enduroreggade yz250, då frågade han om den var mellanklassreggad. Hans andra son skulle tydligen ha en 25kW.

Min flickvän skulle byta olja och oljefilter och frågade efter pris på detta. De ville ha 1000kr för det.:3freak Hon beslöt sig för att byta olja själv, men när hon skulle köpa olja av honom så visste han inte vilken olja det skulle vara.:dummer

För ett tag sedan såg vi en annons som samma handlare hade ute. Det verkade rätt billigt så vi åkte dit för att se vad det var för nåt. Hojen var smutsig och där satt förra årets flugor och damm på hela hojen. Vi bad honom snygga till den lite så kunde vi komma och provköra sen. Nästa gång vi kom så var hojen fortfarade orörd. Då bestämde vi att vi skulle komma in dagen efter och att han skulle fixa till hojen. När vi kom nästa dag så var den fortfarande skitig, han skylde på att det var alldeles för kallt för att tvätta (+grader och sol) Vi beslöt att provköra den iallafall. När tjejen varit borta i drygt tio min började jag bli lite orolig, lite senare ringde hon och jag fick köra ut och hämta henne. Hojen hade bara stannat. Väl tillbaka i affären lovade säljaren att han skulle sätta sin mekaniker på det direkt och sedan höra av sig samma vecka. En månad senare ringde han och sa att hojen var klar. Men då hade vi redan hittat en annan hoj till henne.:öga Felet var tydligen att strömbrytaren till stödet kärvade och dödade motorn. Hade han tvättat och smortupp så hade han troligtvis sålt hojen till oss.

Denna säljare har förbrukat sina schanser :fatta!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bra att alla ni säljare verkar så dryga och snarstuckna. Det gör det lättare för mig som är trevlig och tillmötesgående att sälja min båge. Tack för hjälpen :tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har haft en köpare som vart grinig på mig för att jag ville ha 45 för hojen o han ville betala max 40 o sista jag hör innan han slänger på luren e att den komma du aldrig få såld hör av dig när du vill sälja.
skulle få 42 i inbyte men sålde den dan därpå för 45 :rofl

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ha ha ha

:hihi klockrent men tyvärr är det nog så.
Likadan otur när man ska köpa eller är intresserad av ett objekt,kanske bara jag som råkar ut för konstiga mc säljare :hihi

Frippe_Umeå

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ingen just nu
5:priset tar en stolle som ville provköra men efter att jag meddelat att han fick köpa hojen om han vurpade avstod!!!!!

Bara jag som reagerar på detta? Jag skulle helt klart oxå avstått. Ok att man får betala kostnaden för självrisk eller dylikt, men köpa en hoj bara för att man krashat den? Dont think so.
*Man ska försätta den skadelidande i samma situation som innan skadan*

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Jag har tittat efter en ny kamera på blocket och hittat ett helt gäng med lirare som sätter ut sina kameror för högre pris än vad den kostar ny. Jag tror säljarnas och köparnas iq tar ut varandra.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Frippe_Umeå skrev:
Bara jag som reagerar på detta? Jag skulle helt klart oxå avstått. Ok att man får betala kostnaden för självrisk eller dylikt, men köpa en hoj bara för att man krashat den? Dont think so.
*Man ska försätta den skadelidande i samma situation som innan skadan*
Ett mycket rimligt krav från säljarens sida. Han vill sälja motorcykeln nu och och få pengar nu - inte om fem månader när den är färdigreparerad och dessutom drabbats av ytterligare prisfall. Värdet på en MC slutar ju inte sjunka bara för att man inte kör med den.

You bin it - you buy it :fakta

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Snål?

Om man nu retar sig så förbannat på "köpare"..........annonsera inte ut hojen då. Det finns massor med handlare som köper in den. men det kanske beror på att ni trots allt gillar att reta er på folk

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
Vad tror du att man blir erbjuden av en handlare, troligtvis bara en spottstyver.
sn skrev:
Om man nu retar sig så förbannat på "köpare"..........annonsera inte ut hojen då. Det finns massor med handlare som köper in den. men det kanske beror på att ni trots allt gillar att reta er på folk

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
ja, men ta det budet ,eller acceptera att köparna vill pruta. valet är ditt, men kom inte sen och gnäll. Tror du de som köper in hojarna bedriver välgörenhet?

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
Det är klart de inte gör men som säljare bedriver jag inte välgörenhet heller.
Vanligt sumt förnuft och hyfs efterlyses!!!
sn skrev:
ja, men ta det budet ,eller acceptera att köparna vill pruta. valet är ditt, men kom inte sen och gnäll. Tror du de som köper in hojarna bedriver välgörenhet?

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Om folk ger skambud, acceptera deras rätt till det, om folk vill provköra, ställ inte löjliga krav. Om du inte vill att folk skall provköra, sälj till handlare. Till sist, hur tänker nån som skriver "inga snackare" och sen sätter dom inte ut något pris? :va

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Yamaha R1 50th
Festligt att så många upplever sig ha fått skambud på cykeln, kan det bero på att man gått ut med en skam prissättning på hojen till att börja med.

http://www.blocket.se/view/4225539.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/4552188.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/4697791.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Massa andra exempel finns, som man ropar får man svar.
Som köpare vill man förmodligen betala så lite som bara möjligt
men kamelmarknadsvarianten har dessvärre ökat senaste 15 åren

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men allvarligt kompiis, sista priis?
(65000 PRUTAT OCH KLART, INGA SNACKARE)

Min polare har en likadan va, men han gav typ 1500 mindre, förresten hur fort går en sån här, går det att köra på bakhjulet med den, spöar den en 911 turbo, är det här orginal?
(fråga förhelvete din polare som har en likadan då)

Ehhh du tar inte en skitfin BMV i inbyte, en styrpulpetbåt och 12 laxnät eller en halvinredd kebabvagn?
(varför tror du det står OBS INGA BYTEN, PUCKO)

Jag har lite ont om stålar nu va, men jag kan betala hälften nu, åsså kan jag betala resten när jag får nästa socialbidrag, men jag vill ha hojen nu va?
(Skulle inte tro det va)

Vi gör såhär.....
(Vi gör som så, du tittar på en annan hoj, jag är inte intresserad av att du skriver över din bil på mig tills du får pengar, jag är inte intresserad av att göra någonting annat än att sälja hojen mot reda pengar)

Listan kan göras hur lång som helst...

Visst, det finns massor av BRA köpare, som förstår vad man skriver i annonsen, det är därför det trots allt fortfarande är värt det.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping