Just nu letar jag KTM 690 Duke till min syster som fick sin hoj stulen. Finns gott om både 15 och 16 kvar hos handlare. Dagens bästa pris är 59900kr för en -15 vilket 2 handlare erbjuder direkt på blocket utan förhandling.
Då har jag ringt och mailat runt till alla andra handlare som säljer motsvarande cykel på blocket samt till några andra och de verkar fan inte intresserade av att sälja sina pärlor.
- Nej vi kan inte sälja till det priset
- Men vår cykel är inte i samma färg så den kostar 5kkr mer.
- Nej vi har inte kampanj på den
osv osv får man i ursäkt när man kontaktar handlarna. Men de säljer gärna beggade eller demokörda cyklar för 60 kkr jämnt. Varför skulle jag vilja ha en beggad cykel någon annan kört, fisit på och där garantin går ut om en månad för samma pris som en helt ny????
Går man vidare till privatmarknaden så är folk precis lika hopplösa. Men jag har ju ett slipon och jättecoola dekaler på min cykel och har bara kört försiktigt inne vid kanten och aldrig wheelat. Så min pärla är värd minst nypris!
Lelles MC 62900kr 250mil
Pimpad cykel från privatperson 64900kr
Finkörd 2014 hos privatperson 59500kr
Duke R 140 lugna inkörningsmil och slipon 75000kr
Är jag fel ute som tycker att en beggad cykel skall vara minst 10 000kr billigare än en helt ny hos handlare?
Då har jag ringt och mailat runt till alla andra handlare som säljer motsvarande cykel på blocket samt till några andra och de verkar fan inte intresserade av att sälja sina pärlor.
- Nej vi kan inte sälja till det priset
- Men vår cykel är inte i samma färg så den kostar 5kkr mer.
- Nej vi har inte kampanj på den
osv osv får man i ursäkt när man kontaktar handlarna. Men de säljer gärna beggade eller demokörda cyklar för 60 kkr jämnt. Varför skulle jag vilja ha en beggad cykel någon annan kört, fisit på och där garantin går ut om en månad för samma pris som en helt ny????
Går man vidare till privatmarknaden så är folk precis lika hopplösa. Men jag har ju ett slipon och jättecoola dekaler på min cykel och har bara kört försiktigt inne vid kanten och aldrig wheelat. Så min pärla är värd minst nypris!
Lelles MC 62900kr 250mil
Pimpad cykel från privatperson 64900kr
Finkörd 2014 hos privatperson 59500kr
Duke R 140 lugna inkörningsmil och slipon 75000kr
Är jag fel ute som tycker att en beggad cykel skall vara minst 10 000kr billigare än en helt ny hos handlare?
Last edited: