För att sprida lite positiv anda i denna relativt pessimistiska tråd skriver jag följande:
Jag köpte själv en begagnad duke 690 -13 i januari från en mc-handlare med akra slipon och lite annat smått och gott i delar för sammanlagt 15k, 1 års garanti, för 49 000 kr. Den hade då gått 1000 mil, är felfri och väl omhändertagen. Samma hoj, helt orginal och från privatperson, ligger vanligtvis runt 50-60k.
Jag hade trevlig kontakt med säljaren hos handlaren och behövde se till att följande gjordes under mitt första år av ägande av denna hoj: "ut och åk skiten ur den, och ha kul". Den var att tillägga servad hos dem och förberedd för kommande säsongens åkning utan anmärkningar.
Jag håller dock med om priserna på dessa vanligtvis är önsketänk, vilket ofta resulterar i att dessa finns kvar att hitta på blocket utan att bli sålda. Jag har endast hittat 2 stycken KTM 690 duke 2013-2016 som varit riktiga kap under 3 månaders sporadiskt tittande, och dessa annonser försvann samma dag, eller dagen därpå.
Om du inte har fått tag på en hoj till rimligt pris än önskar jag dig lycka till!