* * * * * *men det är lite svårt att se om det är en tjej eller kille med full utrustning.
Sant.
....jag tror iofs att den synnerligen föredömliga ventilationsöppningen du har högst upp på stället skvallrar lite...
* * * * * *men det är lite svårt att se om det är en tjej eller kille med full utrustning.
Sant.
Allt jag menar är att det verkar finnas en del på det här forumet, inte sällan samma personer, som råkar ut för bilister som "med vilje" försöker köra ihjäl dem nästan varje gång de är ute och kör hoj.
Då funderar jag lite över om det inte kan vara så att de själva är en bidragande orsak till att de hamnar i de situationerna?
Anledningen till att jag ens kommenterade i den här tråden från första början var för att det tog typ 2-3 inlägg från trådstart tills någon skriver att han borde ha sparkat sönder bilen.. nånting säger mig att det skulle bli ett jävla liv här inne om en bilist kliver ur och slår sönder en mc efter att denne gjort något fel.. eller t om.. bilisten själv anser att mc-föraren gjort fel..
Självklart finns bilister som är assholes, men vi har ett par st såna i våra egna led oxå.. så det blir lätt mkt stenkastande i glashus i de här trådarna.
....jag tror iofs att den synnerligen föredömliga ventilationsöppningen du har högst upp på stället skvallrar lite...
intressant hur tråden bara stannade plötsligt.
Ahhh, snygg slips!
Ahhh, snygg slips!
Ahhh, snygg slips!
Ähh min hjärna driftade nog iväg i olika off-topic funderingar.
Tex, vad gäller igentligen... får man köra utanför filerna, på tex vägren till höger/vänster när man kör om ? Antar att det inte är ok, eller?
Får man köra om i samma fil bara alla fordon ryms i bredd. Får man köra om mellan filerna ?
Om man rullar förbi en bil som står stilla, räknas det som omkörning överhuvudtaget Hur fort måste bilen rulla för att det ska vara en omköning. Kör man om en parkerad bil???
Nu vet jag ju att 99% stuntar i lagarna, men det kan ju vara bra att veta om det är ok eller man ska passa sig för snutjakt/böter om man gör detta. Och vad kan böterna bli.
Vafan... även jag kanske glider förbi någon gång....
Ähh min hjärna driftade nog iväg i olika off-topic funderingar.
Tex, vad gäller igentligen... får man köra utanför filerna, på tex vägren till höger/vänster när man kör om ? Antar att det inte är ok, eller?
Får man köra om i samma fil bara alla fordon ryms i bredd. Får man köra om mellan filerna ?
Om man rullar förbi en bil som står stilla, räknas det som omkörning överhuvudtaget Hur fort måste bilen rulla för att det ska vara en omköning. Kör man om en parkerad bil???
Nu vet jag ju att 99% stuntar i lagarna, men det kan ju vara bra att veta om det är ok eller man ska passa sig för snutjakt/böter om man gör detta. Och vad kan böterna bli.
Man får som regel inte köra om annan trafik utanför filerna. Att t.ex. köra förbi trafik i vägrenen är alltså inte tillåtet. Det har egentligen inget att göra med omkörningar utan man får helt enkelt inte framför sitt fordon utanför vägbanan (förutom i särskilda fall?). Det är t.ex. inte tillåtet att framföra sin bil i vägrenen bara för att man kör långsamt och vill låta övrig trafik passera.Tex, vad gäller igentligen... får man köra utanför filerna, på tex vägren till höger/vänster när man kör om ? Antar att det inte är ok, eller?
Om man rullar förbi en bil som står stilla, räknas det som omkörning överhuvudtaget. Kör man om en parkerad bil???
intressant att tråden mer handlar om en tjejs "slips" nu än idiotbilister i trafiken!
Fick hem förhörs papper idag från min krock, ett vittne säger att jag krockade med henne när hon svängde vänster och att det var hon som hade dålig uppsikt.
Föraren av bilen säger att hon inte sett någon mc komma bakifrån så hon har planerat att svänga vänster hon är helt säker på att det inte är någon mötande trafik (lång raksträcka) men hon säger att hon har stannat helt och säger att jag i denna stund ska ha kört på henne rakt bakifrån sen av kraften när jag kört på henne åkt med bilen rakt ut i andra vägbanan. Jag kom altså i 50 km/h på 160 kg hoj och ska ha flyttat på 1700 kg bil som stod bromsad flera meter.
Nu till det värsta polisen trodde på henne och skickade papper till mig och frågade om jag ville erkänna brottet.
Altså vilken jävla dumhet det bara osar ju lögn från hennes historia och även ett vittne säger ju att hon påbörjat vänstersväng och ser alltihop. (kille som stod vid busshållplattsen 10 meter därifrån)
Vad du ÄN GÖR ERKÄNN INTE! Bättre ta det till eventuell rättegång allvarligt talat. ERKÄNN INTE VAD DU ÄN GÖR.
Fick hem förhörs papper idag från min krock, ett vittne säger att jag krockade med henne när hon svängde vänster och att det var hon som hade dålig uppsikt.
Föraren av bilen säger att hon inte sett någon mc komma bakifrån så hon har planerat att svänga vänster hon är helt säker på att det inte är någon mötande trafik (lång raksträcka) men hon säger att hon har stannat helt och säger att jag i denna stund ska ha kört på henne rakt bakifrån sen av kraften när jag kört på henne åkt med bilen rakt ut i andra vägbanan. Jag kom altså i 50 km/h på 160 kg hoj och ska ha flyttat på 1700 kg bil som stod bromsad flera meter.
Nu till det värsta polisen trodde på henne och skickade papper till mig och frågade om jag ville erkänna brottet.
Altså vilken jävla dumhet det bara osar ju lögn från hennes historia och även ett vittne säger ju att hon påbörjat vänstersväng och ser alltihop. (kille som stod vid busshållplattsen 10 meter därifrån)
Borde väl inte direkt vara svårt att bevisa din sak med hjälp utav skadorna på bil och hoj.
Har du inte gjort det skall du inte erkänna det.
inte så svårt.
om du o vittnet är överens om hur det skett så påpeka det.
Sedan kan man inte av din berättelse säga någonting då den inte förklarar vad som inträffat och i vilken ordning osv.
Men räknas inte du som vållande oavsett? om du nu kom bakifrån menar jag?
Jag kom körande på en 70 väg och det ligger 2 bilar framför mig, jag börjar köra om första bilen går jättebra ser att andra bilen börjar blinka och svänga så jag försöker väjja höger för att inte ta bilen i sidan eller i framkant då jag inte vill bli klämd under en bil så jag tar den i bakänden.
Så nu påstår hon att hon stått stilla i högerfilen och att jag körde på henne rakt bakifrån så att hon med den kraften kom över hela andra körbanan.
Vittnet säger även att han såg tidigt på rakan att det kom en motorcykel, vilket kvinnan i bilen påstår att hon inte såg.
Som jag förstått det så är det alltid den vänstersvängande personen som har ansvaret att det kan ske på ett sett som inte utsätter andra trafikanter för fara.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|