vad är det för idiot som sköter sporthojhubben???

Status
Ej öppen för fler svar.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Ta era jävla regler o kör upp dom i röven nu. Här försöker man dela med sig av iron maiden, men nåste då sharea över 2gb......
Jag kanske inte vill sharea massa olagligt?????

Fixa detta genast ok???????

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag går inte in på hubbar som inte kräver registrerade användare med lösenord... Stor risk att nån från apb eller så kommer in och spanar...
Ett annat tips till alla som DC'ar är att installera peerguardian. http://www.methlabs.org/methlabs.htm
Det förhindrar att apb eller nån annan 'pirat-jägar-organisation' ansluter till er... :fakta

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
MatteKholm skrev:
Jag går inte in på hubbar som inte kräver registrerade användare med lösenord... Stor risk att nån från apb eller så kommer in och spanar...
Ett annat tips till alla som DC'ar är att installera peerguardian. http://www.methlabs.org/methlabs.htm
Det förhindrar att apb eller nån annan 'pirat-jägar-organisation' ansluter till er... :fakta

öh.. nån som kan förklara de här så en annan åxå fattar va de är frågan om.... :confused:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jo det är såhär att dela ut filer/ladda ner filer som är copyrightade, så gillar inte dessa killar det: www.antipiratbyran.com

En kompis :rolleyes: brukar vara på en dc-hubb som har 20gb minimum utdelat, då vill man inte att apb (antipiratbyrån) kommer in på hubben så man har bara registrerade användare som kommer in, sen kör de flesta med programmet peerguardian. Peerguardian har massor med ip'n som den blockar. Tex APB, RIAA, osv osv.

Min kompis blir scannad minst 1ggr/vecka av APB..

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
saken är den att .. om du delar ut något som du inte får..
T.ex en dvdrip på en film som precis gick på bio (olagligt)
men jag gissar på att RT har spelat in från radion eller något och ska dela ut de kanske inte så jätte lagligt de heller...
MEN om APB e inne o kollar.... så ser de att jörgen delar massa olagligt så kollar de vem var hur o sen kan du få en stäming på dig...
Om alla som går in i hubben är medlemar så "vet" man vilka de e och slipper då apb..

ett tips till är att använda en port över 5000

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Att kalla vem det nu är för idiot är väl att ta i! Tycker att det är ett bra initiativ att lägga upp hubben...

men för fan, bort med spärren :p

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Hur stor vart mp3:an?,
tankade hem en nyss på 30mb ,men det var bara 20min av konserten!
Den på P3 var väl ca:2tim!

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Ravetrancer skrev:
Ta era jävla regler o kör upp dom i röven nu. Här försöker man dela med sig av iron maiden, men nåste då sharea över 2gb......

Idioten du pratar om är jag och några andra mindre aktiva ops.

Antar att du är skojigt ironisk men att det inte framgår över nätet.
Annars undrar jag vem som är den stora idioten igentligen.

Gränsen finns för att slippa folk som inte delar något vettigt.
I dagens läge är 2 Gb ganska lite så du kan säkert skrapa ihop det på din master dator.

Planer finns på att ändast köra med reggade användare snart.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Icke neandertalare som kan skriva utan att använda svordomar är välkomna.
Om någon här från sporthoj.com sitter vid en gammal dator med liten HD kan vi självklart göra undantag.
Skicka ett PM till mig med användarnamn och önskat lösenord så ordnar jag naturligtvis det direkt.
Kravet är att du delar så mycket du kan och att det är något som kan intressera andra.

tex om Ravetramsaren hade skickat ett trevlig PM till mig ang detta så hade jag såklart lagt in honom som vip-user utan GB limit direkt.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
zykl0n skrev:
Icke neandertalare som kan skriva utan att använda svordomar är välkomna.
Om någon här från sporthoj.com sitter vid en gammal dator med liten HD kan vi självklart göra undantag.
Skicka ett PM till mig med användarnamn och önskat lösenord så ordnar jag naturligtvis det direkt.
Kravet är att du delar så mycket du kan och att det är något som kan intressera andra.

tex om Ravetramsaren hade skickat ett trevlig PM till mig ang detta så hade jag såklart lagt in honom som vip-user utan GB limit direkt.

Gaytramser saknar vett & etikett, ganska ofta skriker han utan att tänka, en riktig primat :tummenupp

Jag tror att för mycket autosol är skadligt för dom små grå, men som så många andra är han faktiskt en rolig prick I.R.L

Snälla RT sluta att kalla folk idioter, det är inte roligt och du borde veta bättre.

/Puss

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
GSXR1100R skrev:
Gaytramser saknar vett & etikett, ganska ofta skriker han utan att tänka, en riktig primat :tummenupp

Jag tror att för mycket autosol är skadligt för dom små grå, men som så många andra är han faktiskt en rolig prick I.R.L

Snälla RT sluta att kalla folk idioter, det är inte roligt och du borde veta bättre.

/Puss

Han verkar ju onekligen HYFFSAT dryg den där.... :zpy

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jodå jag har träffat heffaklumpen irl också och då var han trevlig.

Men helt säkert är allt för många timmar av autosolande i garagets ensamhet skadligt. ;)

Dyk in på hubben nu och se själva hur trevliga vi är där.
Chatten är het som vanligt :)

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Ravetrancer skrev:

2GB är ingenting o du örlade ju ändå om att du skulle ha en Wav på 12GB så dela ut den då??? Sluta gnäll o ska du tvunget göra det gör det civiliserat. Eller i ett PM till rätt person, det hjälper nog mer.

Om itne annat kan du ju dela ut Maiden MP3or, dom bryr sig ju inte, det hörde vi ju igår! :D

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Om du inte vill dela ut olagliga saker så kan du ju glömma att dela ut Iron Maiden - upphovsrättskyddet gäller även dom.

Sen är reglerna bra, helst skulle dom vara 10gb så man slipper folk som delar ut småskit bara.

Så ÄR det.

/P

Ravetrancer skrev:

Nej, inte genast.... senare... :D

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Re: Re: vad är det för idiot som sköter sporthojhubben???

Bandit600 skrev:
Om du inte vill dela ut olagliga saker så kan du ju glömma att dela ut Iron Maiden - upphovsrättskyddet gäller även dom.

Sen är reglerna bra, helst skulle dom vara 10gb så man slipper folk som delar ut småskit bara.

Så ÄR det.

/P

Nej, inte genast.... senare... :D

Jag har lov att dela ut Iron Maiden, fråga Bruce Dickinsson. Han sa det själv igår... :slicka

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Re: Re: vad är det för idiot som sköter sporthojhubben???

zykl0n skrev:

Planer finns på att ändast köra med reggade användare snart.

UNDERBART :bow

Hoppas snart inte innebär speciellt lång tid :whip

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
MatteKholm skrev:

Kan någon förklara för oss amatörer hur man ska & hur det funkar med det här?
Och har ni några bra tips på bra hubbar? Förutom Sporthoj.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag