Vad är det här? Bandit 600.

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Tjena!

Jag är allt annat än kunnig på hojelektronik. På min Bandit 600 -96a sitter den här mockajängen kopplad till batteriet, med on/off-switch. Vad tror ni det är förnåge? Den står på off sen jag köpte den begagnad. Svårt att se vars sladden tar vägen från den, och det står inget på dosan... men den är fastsatt med ett buntband och switchen satt fast med lite tejp så det kändes som det var nån som gjort det (och när man ser lödningen på switchen..).

Nån som vet?

Bilder:
http://imageshack.us/g/195/1mi9.jpg/

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Har du testat slå på den då? :)
Fråga den förra ägaren?

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Det konstiga är att när jag försökte följa sladden så tyckte jag den gick till varvräknaren... men det måste vara fel. Ska se om jag kan pilla upp boxen o se vad som är i den... Jag har iaf inga extraljus eller handtagsvärme, eller 12v-uttag..

Ska även se om jag inte kan försöka hitta exakt vars sladden tar vägen, kändes svårt direkt utan att skruva loss nått, men kanske går från rätt vinkel..

Last edited:

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Sladden går nog till varvräknaren iaf, om inte allt i sladden så delvis iaf. Detta pga att när jag flippar switchen så blinkar den lilla lampan på kretskortet (i den svarta dosan) och även den lilla lampan på varvräknaren. Dock har jag ingen aning om det gör någonting mer? Allt annat verkar vara oförändrat. Se bilder:

m41i.jpg

nx8g.jpg

uoau.jpg

Större bilder: http://imageshack.us/g/1/10218532/

Last edited:

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Verkar vara hemmagjord iaf? Det finns ju inga andra displayer/ingenting att ställa in etc... iofs på kretskortet där är det ju en grej man kan vrida i med mejsel...

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Är en sån kopplad till varvräknaren då? Känns som den borde gå till hastighetsmätarn?:D

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Funderade också på spärr eller nått sånt, men icke.. Ja den går fint att starta oavsett om switchen är on eller off. Den där lampan på varvräknaren som blinkar, vad är den egentligen till för?

Fejklarm? Har folk sånt? :S

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Jag har även kontaktat föregående ägare, varvid han skulle kontakta ägaren före honom (han visste inte heller). Får se om jag får någe svar.. =)

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Kretsen (555) som sitter på kortet är en timer som bla kan användas som blinkmoj eller tidsfördröjning

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
Kretsen (555) som sitter på kortet är en timer som bla kan användas som blinkmoj eller tidsfördröjning

This.

Det är en krets som ska få dioden i varvräknaren att blinka. Syftet är nog så folk ska tro att cyckeln har immobilizer.

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Tackar för infon! Men vikken jäkla grej... poäng att hålla på liksom? :)

Last edited:

BrodinS

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -96 *Såld NU : Yamaha R1 2005
Hör efter med Uttis här på Sporthoj. Detta är förra ägaren..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy