Vad är det hemska med att vara hora?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja egentligen vad är det som gör det så mycket värre än alla andra jobb där man gör nått man egentligen inte vill mot pengar?

Vist cheferna lär va ännu ruttnare osv men om vi utgår från utopin om en frilansande hora som behåller alla pengar, vad gör det så hemskt? Hon tjänar mer på en timme än en gruvarbetare gör på en dag tex.

Ja jag har en lättare existentiell kris igen men de e inte ämnet

sportbike

mad
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Det hemska är väl att det oftast är droger inblandade i verksamheten och att det oftast går ut på att tjäna ihop till sånt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
:tummenupp Jag har alltid undrat detsamma. Argumenten brukar vara nåt i stil med att ingen skulle prostituera sig om hen inte var tvungen. Men det gäller ju de flesta arbeten, 80 % av den arbetsföra befolkningen skulle ju säga upp sig på stört om de vann 10 miljoner.

cheferna lär va ännu ruttnare
Fast det där handlar ju snarare om koppleri och människohandel som rimligtvis borde minska/försvinna om bordeller blev lagliga och hororna anställda med bestämda kollektivavtal.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Tror i grunden allt handlar om moral och etik djupt grundat i vårt kristna samhälle.
Bibeln säger att hor är fel, så som lösaktighet och såsom alla utomäktenskapliga förbindelser.

Detta i kombination av en feminism som inte bara vill ge folk lika rättigheter utan vill förhindra folk att leva som de vill, om de inte passar in i bilden av feminism. Feminismen som är mest högljud från vänsterhål och från vänsterhål vill man gärna tala om hur folk ska få leva, då man inte tror på personligt ansvar.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
:tummenupp Jag har alltid undrat detsamma. Argumenten brukar vara nåt i stil med att ingen skulle prostituera sig om hen inte var tvungen. Men det gäller ju de flesta arbeten, 80 % av den arbetsföra befolkningen skulle ju säga upp sig på stört om de vann 10 miljoner.

Fast det är inte samma sak att sälja sin kropp inom äldrevården och att sälja sina ädla delar? Varför? Därför att det får man väl förstå själv är svaret jag fått!

Fast det där handlar ju snarare om koppleri och människohandel som rimligtvis borde minska/försvinna om bordeller blev lagliga och hororna anställda med bestämda kollektivavtal.

Men om det finns lagliga bordeller skulle folk bli tvungna att söka dessa jobb på AF för att inte förlora sina ersättningar? Men porrfilmer är ju lagliga att spela in, aldrig hört någon bli tvingad av AF att delta i en sån eller nån liknande aktivitet?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast det är inte samma sak att sälja sin kropp inom äldrevården och att sälja sina ädla delar? Varför? Därför att det får man väl förstå själv är svaret jag fått!

Men om det finns lagliga bordeller skulle folk bli tvungna att söka dessa jobb på AF för att inte förlora sina ersättningar? Men porrfilmer är ju lagliga att spela in, aldrig hört någon bli tvingad av AF att delta i en sån eller nån liknande aktivitet?

Ja de kan inte förklara sig men man ska ändå fatta? :va

Jag fattar i alla fall att min arbetstid skulle kunna reduceras från 8h till 1-2h per dag om jag kunde sälja sex. Tyvärr är ju efterfrågan på gubbquk ganska begränsad.

Nja, det finns ju redan idag arbeten som ingen tvingas till av arbetsförmedlingen.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Den lyckliga horan finns ju garanterat, frågan är bara vart gränsen går. De som faktiskt får betalt direkt i näven efter avslutat knull eller de som får betalt i pengar och kläder etc under en längre tid, så kallade älskarinnor och liknande.
Men även renodlade horor kan säkert gilla sitt jobb jävligt mycket. Om man får bra pröjs, väljer vilka kunder man vill ha och gillar att knulla så ser jag inte problemet?
Dock kan man anta att merparten av de prostituerade kvinnorna inte har det så jävla bra då det som Sportbike redan har påpekat innehåller missbruk av någon form och då blir det genast ett tvång.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
HAr funderat över att slå mig in på banan som prostituerad ett par gånger, men nu är det tämligen ointressant... Jobbar med något jag ändå skulle ha som hobby annars, men när man var fabriksknegare så var det hyfsat lockande. Bara att jag bodde i en jefvla håla som stoppade mig i princip.
Jobb som jobb lixom... Och jag tycker definitivt att hor borde vara lagligt, och statligt reglerat som alla andra yrken. Att göra det olagligt gör bara att man stoppar pengarna rakt i fickorna på organiserad brottslighet.

Och i Sverige är (eller var det iaf) vanligare med prostituerade män än kvinnor. Något som feminasistmaffian sällan faktist tar upp när de raljerar om prostitution...

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Dock kan man anta att merparten av de prostituerade kvinnorna inte har det så jävla bra då det som Sportbike redan har påpekat innehåller missbruk av någon form och då blir det genast ett tvång.

Frågan är hur man någonsin ska kunna bekämpa det. Är det svenska tjejer så tror jag få säger till sig själva en dag "nu ska jag ut på gatan och sälja mig". Tror det är mer troligt att tjejer hamnar i missbruk först och sen säljer sig för att få in pengar. Då behöver de hjälp med sitt missbruk först och främst som jag ser det.

Om man istället hade haft drogfria bordeller med en statlig övervakning så folk inte far illa med medicinsk övervakning och ett stödarbete för de som vill komma därifrån. Då hade man i vart fall försökt göra något för kvinnorna.

När det gäller kvinnor som smugglas in för att säljas behöver man attackera det fenomenet. Och hallickarna kan man fortfarande sätta dit om man ger staten ensamrätt på bordeller alternativt utfärdar certifikat till den som önskar ha en seriös bordell.

Om man hade tänkt på kvinnorna det handlar om och inte bara moralpaniken tror jag man hade kunnat förbättra dessa kvinnors (eller mäns för den delen) situation.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag tror också på modellen med lagliga bordeller. Då får man koll och insyn i verksamheten.
Det värsta man gjort mot dom kvinnorna som redan är nere på botten var att tillsätta sexköplagen. Helt plötsligt försvann dom från gatan och samhället förlorade överblicken. Många tjejer/kvinnor lider mycket mera nu än innan lagen. Att det kommer förbli ett yrke där man är utsatt, oftast långt ner på samhällskalan mm är inget vi kan göra nått åt. Men vi kan kanske riva idiot lagen och hjälpa dom så gått vi kan. Men översyn, inblick och kanske medicinsk hjälp så skulle kanske några stackars kvinnor få det lite bättre.

Sen så ser inte heller jag något rent fel i att sälja sin kropp, om det sker av fri vilja. Byggarn gör ju det med, sliter på sin kropp för att få in pengar, porrskådisen lika så.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Om någon själv skulle välja att prostituera sig för att "Det är ett lätt sätt att tjäna pengar och det gör mig inte så mycket" så är det väl inte så fruktansvärt.

Dock är det nog väldigt sällan som så är fallet för dom som prostituerar sig.

En stor del av dom som är prostituerade är offer för trafficking och är tvingade till det. Ofta med hot om våld eller att man har någon anhörig som gisslan.
Ytterligare en rätt så stor andel är det för att dom fastnat i drogberoende mm och det har blivit i stort sett det enda sättet som dom kan underhålla det beroendet.
Sen finns det såklart dom som är tvingade till det utan att vara offer för trafficking.

sen är det nog så att en hyfsad andel av dom som väljer att sälja sig faktiskt inte mår så bra av det utan gör det andra skäl och det egentligen är ett självdestruktivt beteende som i sig är ett symptom på att personen i fråga mår väldigt dåligt psykiskt.

Så min ståndpunkt är att om det är en person vid god psykisk hälsa som själv väljer att sälja sig så skulle det i min bok vara svårt att se något egentligt fel med det men jag tror att det är enormt ovanligt. Jag är övertygad om att en överväldigande majoritet av dom som prostituerar sig är rätt tragiska livsöden som egentligen skulle behöva någon form av hjälp.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Bla.. Bla.. Feminismen som är mest högljud från vänsterhål och från vänsterhål vill man gärna tala om hur folk ska få leva, då man inte tror på personligt ansvar.

Bara för att reda ut begreppen innan vi diskuterar vidare - med vänsterhål menar du 2:an..?:va

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping