Vad är Det Längsta Ni Kört Under En Dag?

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Drygt 100 mil, från Lom i Norge upp över Trollstigen/Geiranger och ner förbi Lillehammer och sneddade in i Sverige till Linköping på en Gixxer 1000! Var ju inte direkt raka motorvägar hela vägen heller, var skapligt öm i kroppen när man kom hem!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Cirkus skrev:
2682507 Inte om du äger den och har med regbevis, men kan ta en stund att köa och fylla i papper. (Men lite extra dollar/euro/Marlboro så går det snabbare)

Var nere i Tanger dagen innan jul och är väldigt glad för jag inte försökte ta med bilen eller motorcykeln. Tror aldrig jag varit så rädd:gnissla

Tiderna till båtarna fungerade inte och fick köa hela vägen över på båten för den där jävla stämpeln i passet.

Hörde av några som var med på ett race att man var tvungna att teckna ny försäkring när man kom över om man ville ha någon.

Massa gränder fattiga barn och araber:näsblod

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Drygt 322 m. Var nere vid kiosken som vanligt då jag insåg jag glömt plånboken att köpa brudar för och fick köra en extra runda hem om. Därav den långa sträckan. Värkte i baken dagen efter.

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Kitzbühl - Nynäshamn via Danmark ca 240mil på 25tim, bara stopp för mat, dryck och kissning.

Ont i röven :confused:

JAPP i flera dagar...:D

Färden gjordes på en FJ1200 -86

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Mr Helmut skrev:
2683057 Var nere i Tanger dagen innan jul/.../
Jo, den staden suger duktigt men finns faktiskt riktigt fina vägar i Marocko annars(!) (Ofta bättre än i sverige) Kan för övrigt rekomendera staden Essaouira. Grymt soft ställe jämfört med de skitiga storstäderna eller charterhålan Agadir. Dock kan det vara lite dåligt med skyddsräcken på bergsvägarna, och givetvis måste man vara redo att väja för kameler, getter och annat trams):gnissla

Just det, för att hålla sej till trådämnet: Örebro - Casablanca 2½ dygn....(kommer inte exakt ihåg hur långt jag kom på första 24h, men tror det var gränsen frankrike/spanien för där sov jag första "natten"):näsblod

XXXXX

Ett hjul i taget...
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
R1100S o R1200GS
Ett antal resor till/från Europa på 150-170 mil men det värsta var en resa 93 till Bordeaux på 203 mil enkel. Det var riktigt roligt att blåsa på fullt genom Tyskland mitt i natten då jag startade på eftermiddagen från Södra Sverige.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
60 mil från Oxie till Hirthals på småvägar. En smal offroadsits och packning gjorde INTE förden bekväm. Svepte en STOR whisky vid framkomst för att döva smärtan...:rolleyes:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
snabbe-mange skrev:
2683664 240 mil, landskona- italien , garda sjön, på en r1 , tillägga ösregn hela vägen,

Inte på en dag?

Om du körde 240 mil på en dag hur överlevde din kropp och höll maskinen för den hastigheten:confused:

Cirkus verkar ju vara lika galen:näsblod

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Från Monaco till Örebro, tror det var runt 230 till 240mil...
Det tog iof ungefär 36 timmar men det var i ett sträck förutom 20 minuter på färjan mellan Helsingborg och Helsingör och alla tank- och matstopp förstås...

Last edited:

frogman

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
KTM525EXC
Alta i Norge till Hudiksvall på en AT ca 130mil. Hade tänkt att åka till Nordkap men pengarna tog slut i Alta. Hittade en Statoilmack och köpte bränsle och en dunk som jag fyllde upp och även ett korvpaket på Statoil kortet. Körde sedan hem i ett jävla hundväder(regn o blåst) med ett par Statoil plastpåsar på fötterna(vad är goretex?). Har aldrig varit så stel och frusen!

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Någon stans i tyskland -> hemma utanför Arboga på ganska exakt 12 timmar, 120 mil sade GPS'en... Gammal Africa Twin -90

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Kul att se hur många det är här som snackar skit med sina fantasisiffror :tummenupp. Har själv inte kört speciellt långt på hoj under en dag, säg 60 mil kanske. Då som ren nöjeskörning.

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Pinky skrev:
2684763 Kul att se hur många det är här som snackar skit med sina fantasisiffror :tummenupp. Har själv inte kört speciellt långt på hoj under en dag, säg 60 mil kanske. Då som ren nöjeskörning.

För mig är hojdagsetapper på 150+ mil ett rent nöje, inte tal om annat!

Jag tror inte att det är särskilt många fantasisiffror här inte. Kan en kärring som är 50+, och illa hanterad i kroppen efter klotning, köra 180 mil på 20 tim med en sjutton år gammal hoj som bränner sönder packväskorna om man kör över 130 km/h, så varför skulle inte en ung och pigg grabb kunna klara 240 mil med en fräsh sporthoj?

När jag sovit 8 timmar kände jag mig inte ömmare i kroppen än vilken morgon som helst och skulle varit redo att kört en till långtur. Det är mera de ekonomiska realiteterna som begränsar min körsträcka än att jag skulle få ont i akterkastellet (men så är ju mitt akterkastell ganska välmadrasserat också... :D :arsele )

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Inte kört mer än dryga 30mil på under en dag. Med rätt så hög medelhastighet. Så det var inte många timmar man körde..

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Det längsta jag kört på 1 dag..

måste vara min Audi med stora släpet. det är långt. o vi körde hela dagen.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Marie L skrev:
2686331 För mig är hojdagsetapper på 150+ mil ett rent nöje, inte tal om annat!

Jag tror inte att det är särskilt många fantasisiffror här inte. Kan en kärring som är 50+, och illa hanterad i kroppen efter klotning, köra 180 mil på 20 tim med en sjutton år gammal hoj som bränner sönder packväskorna om man kör över 130 km/h, så varför skulle inte en ung och pigg grabb kunna klara 240 mil med en fräsh sporthoj?

När jag sovit 8 timmar kände jag mig inte ömmare i kroppen än vilken morgon som helst och skulle varit redo att kört en till långtur. Det är mera de ekonomiska realiteterna som begränsar min körsträcka än att jag skulle få ont i akterkastellet (men så är ju mitt akterkastell ganska välmadrasserat också... :D :arsele )
Tycker du ska anmäla dig till Ironbut
150mil på en dag är fan inget nöje, och ja jag tvivlar på den siffran.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha