Vad är det med motorcykelåkning och graviditet?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Visst är det farligt.
Fortfarande kvar, något ombyggd, inte förbättrad.

Gillade lillebrors svar till en som var övertygad om att han var så galen och skulle maxa med utgången "tjöra ihjäl mig direckt!"

Lillebror, kallt och utan skryt;
"Du kan ju börja med att hänga av mig."

Lättare sagt än gjort och han kör snyggt, ingen kraschkung. Då har jag avsevärt sämre statistik...

Last edited:

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
- Är du nykterist?
- Eh, näe, hurså?
- Låt mig berätta om alla alkoholrelaterade skador och cancerformer som finns. Kom, jag ska visa lite bilder i mobilen.

Nykterist kan du självklart byta ut mot precis vad som helst. Är det någon som badar ibland så kan du ju dra långa valser om drunkningsolyckor tex.
Jag brukar alltid slänga ur mig lite statisk från bilkörning och hästridning för då har man täckt in de flesta, inklusive de där föräldrarna som tycker det är oansvarigt att köra motorcykel om man är förälder (de brukar alltid ha sina barn på ridskola :hihi)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag brukar alltid slänga ur mig lite statisk från bilkörning och hästridning för då har man täckt in de flesta, inklusive de där föräldrarna som tycker det är oansvarigt att köra motorcykel om man är förälder (de brukar alltid ha sina barn på ridskola :hihi)
- Du vet att mer än 10 gånger fler dör i hudcancer i Sverige än på motorcykel. Hudcancer som mestadels beror på solande. :fakta

- Du som är så säkerhetsmedveten solar således inte förstår jag? :va

Mitt skinnställ räddar mig från hudcancer, och har hjälpt mig i mer än 40 år! Och i majoriteten av olyckor mellan bil och Mc är bilisten vållande.
Dålig stämning...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
- Du vet att mer än 10 gånger fler dör i hudcancer i Sverige än på motorcykel. Hudcancer som mestadels beror på solande. :fakta
Det mesta dödar fler människor än motorcyklar, från halka på gångbanor till rökning, alkohol, stress och brist på motion. Lustigt nog har jag aldrig hört något om Nollvision för döda av rökning? Eller för den delen att tvinga alla med övervikt att börja motionera?

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Det mesta dödar fler människor än motorcyklar, från halka på gångbanor till rökning, alkohol, stress och brist på motion. Lustigt nog har jag aldrig hört något om Nollvision för döda av rökning? Eller för den delen att tvinga alla med övervikt att börja motionera?
Ja när man tänker lite djupare pågår det en jäkligt skev debatt ang motorcyklar.
Problemet är att vi har blivit så marinerade att det blivit en normalitet att det SKA hackas...

Jag undrar om mc-olyckor tas upp på samma sätt i t,ex Indisk media?

Medierna får ta på sej en stor del av att blivit så, det blir ju löjligt tydligt när kvällspressen någonsin väljer att skriva något om t,ex Isle of Man TT...

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ja när man tänker lite djupare pågår det en jäkligt skev debatt ang motorcyklar.
Problemet är att vi har blivit så marinerade att det blivit en normalitet att det SKA hackas...

Medierna får ta på sej en stor del av att blivit så, det blir ju löjligt tydligt när kvällspressen någonsin väljer att skriva något om t,ex Isle of Man TT...

Så skevt att det hackas även på forum där det borde finnas bättre vetande motorcyklister. :(

Jag brukar berätta om BG som tävlat ett antal gånger på Isle of Man. När jag sedan nämner hans yrke brukar jag fråga om de tror att han är en självmordsbenägen idiot... :tungan

Dålig stämning... :rodnar

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Det är rent generellt sett en otroligt skev debatt kring trafikdödade och andra dödsorsaker. Det pratas inget om trafikbeteende, bara hastighet och att vi måste köpa nya, säkrare bilar, och såklart bara köra på vajerväg. Fallolyckor är fortfarande att betydligt större hälsoproblem, precis som stillasittande, men att snöröja gång och cykelbanor, eller dela ut broddar till pensionärer, har man inte råd med, trots att det skulle vara en ren investering i folkhälsa, och ge betydligt större avkastning än sänkta hastigheter och vajerräcken.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Det är rent generellt sett en otroligt skev debatt kring trafikdödade och andra dödsorsaker. Det pratas inget om trafikbeteende, bara hastighet och att vi måste köpa nya, säkrare bilar, och såklart bara köra på vajerväg. Fallolyckor är fortfarande att betydligt större hälsoproblem, precis som stillasittande, men att snöröja gång och cykelbanor, eller dela ut broddar till pensionärer, har man inte råd med, trots att det skulle vara en ren investering i folkhälsa, och ge betydligt större avkastning än sänkta hastigheter och vajerräcken.
Om man till det du nämnt lägger även de ca 1400-1500 självmord som sker varje år så framstår trafiksäkerhetsarbetet som väldigt dyrt, alltså rätt så mycket pengar per "räddat" liv.

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Lösningen är att göra någon gravid (eller själv bli det) under körningen. Då tar riskerna ut varandra.
Jag frågade en polis om det är tillåtet med samlag under körning, det gällde dock i bil, på MC är det väl tekniskt något svårare. Han hänvisade till bältesplikten, men i en gammal bil utan bälte hävdade han att det är fullt tillåtet. Han avslutade med att konstatera att han inte såg det som något större problem :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag frågade en polis om det är tillåtet med samlag under körning, det gällde dock i bil, på MC är det väl tekniskt något svårare. Han hänvisade till bältesplikten, men i en gammal bil utan bälte hävdade han att det är fullt tillåtet. Han avslutade med att konstatera att han inte såg det som något större problem :)

Bara man inte filmar, för man får inte hålla i mobiltelefonen när man kör, det är distraherande...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bara man inte filmar, för man får inte hålla i mobiltelefonen när man kör, det är distraherande...
Nej föraren får inte filma, men det går att lösa, filmandet alltså, med att hen som inte kör filmar !

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej föraren får inte filma, men det går att lösa, filmandet alltså, med att hen som inte kör filmar !

Tänkte inte på det, annars har dom ju testat Teslas autopilot i någon film...

Tesla har väl dessutom kameror i cupén så man slipper hålla i den själv, det är väl bara att maila och beställa en kopia av filmen?

lillalbin

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2019
Hoj
1999 honda vfr800 honda varadero
Tänkte inte på det, annars har dom ju testat Teslas autopilot i någon film...

Tesla har väl dessutom kameror i cupén så man slipper hålla i den själv, det är väl bara att maila och beställa en kopia av filmen?
Stöllar... Hehe.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...