Vad är det roligaste man kan köpa för 50.000?

Gasson

Ny medlem
Gick med
25 May 2022
Hoj
-
Tjena!

Som rubriken lyder söker jag tips på rolig/snabb hoj för max 50.000. 180 cm 80 kg.

Prio 1 är att hitta en så rolig hoj som möjligt som håller för att köras dagligen och då mest landsväg men även stadskörning.
Prio 2 är ABS(stort plus) och inte allt för gammal.

Sporthoj är såklart önskemålet men prisklassen är svår så alla tips och råd mottages med glädje.

Tack på förhand!

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
50k är en bra budget och du har mycket att välja mellan. Frågan är vad som är roligast på landsväg och stadskörning. För mig går sporthoj bort. Jag hade satsat på en nakenhoj eller motard. Minst två cylindrar minst 800cc.

Gasson

Ny medlem
Gick med
25 May 2022
Hoj
-
50k är en bra budget och du har mycket att välja mellan. Frågan är vad som är roligast på landsväg och stadskörning. För mig går sporthoj bort. Jag hade satsat på en nakenhoj eller motard. Minst två cylindrar minst 800cc.
Både nakenhoj och motard skulle funka, lite lite vindskydd på motarden men kan inte få allt.
Håller med dig om två cylindrar och 800 cc. Tips på modeller? Gärna år också. Stort tack

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Lite kluven när det kommer till lyktan men absolut intressant, känns som en favorit i prisklassen. Vilken årsmodell skulle du rekommendera för pengarna?
Så ny du har råd med, kan du hitta en -13 eller nyare så får du en uppdaterad hoj med ABS. Fantastiska hojar oavsett årsmodell egentligen. Jag har haft två i rad - och bytte högst motvilligt in min förra.

Eller skramla ihop 14000 kr till och köp denna:

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Street triple är en otroligt mångsidig hoj!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ställer mig i skaran som förordar street triple. Sikta isf på en R så du får vassare fjädring och bromsar. 675Rx är i mitt tycke estetiskt tilltalande men kanske väl över budget.

Löfbergsblå

Medlem
Gick med
20 Apr 2022
Hoj
Yamaha FZ
Street triplen får mycket beröm, jag har bara kört kanske 10 mil på en och det var en go hoj, liten och nätt! Mt07an är väl också kul egentligen men ligger tokdyrt...

Sanningen är väl att alla cyklar har sina fördelar, läste en gång här att man skulle köpa något man fick ståfräs av när man öppnar garagedörren, och det är inget dåligt tips.

Jag själv har efter 3 år landat i att performance inte är roligast. Kan liknas med "starkaste maträtten inte självklart är godast". Men man kanske behöver stilla suget efter snabb hoj först!

Tittat på tuono 1000r? Finns stundom under 40'. När du säger "inte allt för gammal" menar du specifikt ålder eller modern styling eller problemfri? Finns mängder med fina cyklar som har några år på nacken, går ut på en planka här nu men den senaste utvecklingen har skett elektroniskt mer än chassi och motor. Vill man hålla budgeten nere kan det vara ett bra alternativ.

Edit: min första poäng var att street triplen är ett sunt val men inte en helig graal, som det ibland kan uppfattas. Och håller med pimpelgas, kolla på någon äldre sport/ sporttourer om det är vad du är sugen på!

Ekendahl

Medlem
Gick med
19 Apr 2019
Hoj
Suzuki SV650S
Lite kluven när det kommer till lyktan men absolut intressant, känns som en favorit i prisklassen. Vilken årsmodell skulle du rekommendera för pengarna?
Många som har svårt för lyktan. Men inga större ingrepp för att byta till en enkel rund eller mt-03 lykta. En enkel rund passar hojen bra

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Street triplen får mycket beröm, jag har bara kört kanske 10 mil på en och det var en go hoj, liten och nätt! Mt07an är väl också kul egentligen men ligger tokdyrt...

Sanningen är väl att alla cyklar har sina fördelar, läste en gång här att man skulle köpa något man fick ståfräs av när man öppnar garagedörren, och det är inget dåligt tips.

Jag själv har efter 3 år landat i att performance inte är roligast. Kan liknas med "starkaste maträtten inte självklart är godast". Men man kanske behöver stilla suget efter snabb hoj först!

Tittat på tuono 1000r? Finns stundom under 40'. När du säger "inte allt för gammal" menar du specifikt ålder eller modern styling eller problemfri? Finns mängder med fina cyklar som har några år på nacken, går ut på en planka här nu men den senaste utvecklingen har skett elektroniskt mer än chassi och motor. Vill man hålla budgeten nere kan det vara ett bra alternativ.

Edit: min första poäng var att street triplen är ett sunt val men inte en helig graal, som det ibland kan uppfattas. Och håller med pimpelgas, kolla på någon äldre sport/ sporttourer om det är vad du är sugen på!

Helt rätt, man får prova sig fram tills man hittar det man verkligen vill ha. Jag har gått från gsxr1000 -07 till xsr900 och nu blev det en tenere 700. Minsta och svagaste motorn jag haft men utan tvekan den roligaste hojen också.
Man ska inte stirra sig blind på kubik, många förespråkar liter hojar och mycket hk men det beror helt på motortypen och hur dess karaktär är. Tror de flesta (även jag) tipsar om trajan nu då det är styrt av en budget och vilka preferenser Ts hade, stadskörning och kurviga vägar. Men en 3 cylindrig får man ju lite av det bästa från 2 världar, kraft längre ner i registret och varvvilligheten på toppen

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
1: Suzuki GSX-R 1000
2: Honda CBR 949-1000RR
3: Aprilia RSV Mille
4: Suzuki TL1000S
5: Honda VTR

KTM 990 är trevlig att köra, men jag hade inte velat äga en.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin