Pelvan skrev:Caferacers är coola. Här är en bild på min gammelhonda gone bad.
Lycka till!!
Du måste ha fler bilder på den! Helt klar rätt stuk!!
vill se mer!
Pelvan skrev:Caferacers är coola. Här är en bild på min gammelhonda gone bad.
Lycka till!!
triple skrev:Du måste ha fler bilder på den! Helt klar rätt stuk!!
vill se mer!
Street skrev:Har lite funderingar på att bygga en Café racer. Men jag vill ha lite tips på vad som känneteckanr en café racer. Jag har ju lite hum om vad som skall var med, men jag vill att ni öser på med tips och råd. Hojen är en Honda CB 750, från tidigt 80 tal.[/QUOTE
Bra fråga . en cafe racer är en racer som står utanför ett cafe, eller som einstein hade sagt ett cafe utanför en racer.
Det där kallas för relativites teorin E=mc2
Jo, den är rätt snygg, men en nytillverkad Norton Caféracer från USA, det känns inte rätt på något sätt .Marcus74 skrev:Kolla in Norton Commando, också en skön hoj.
J-lar! Jo den väckte vill-ha-begär!Pelvan skrev:Bra länk. Rävlar vilka fina bågar.
Denna väckte extrema jag-vill-ha-känslor. Första gången någonsin jag blivit sugen på en harley!!!
Tja, funkade det att köpa upp namnet Triumph och starta ett nytt företag runt det så skulle det kunna funka med Norton också. Dock inte med bas I USA. Kenny Dreers förra försök att bygga Nortons kursade visst om jag inte minns fel.sgtpepper skrev:Jo, den är rätt snygg, men en nytillverkad Norton Caféracer från USA, det känns inte rätt på något sätt .
TRX-joCCe skrev:J-lar! Jo den väckte vill-ha-begär!
Jag är väl medveten om Triumphs nystart och visst kan gamla anrika märken komma igen. Det jag menade var att nytillverkade Nortons från USA inte känns rätt. Ungefär lika fel som Dalahästar tillverkade i Taiwan.RedBaron skrev:Tja, funkade det att köpa upp namnet Triumph och starta ett nytt företag runt det så skulle det kunna funka med Norton också. Dock inte med bas I USA. Kenny Dreers förra försök att bygga Nortons kursade visst om jag inte minns fel.
Hinckley-Triumph var ju smarta nog att bygga upp företaget från scratch med en serie moderna hojar utan att falla i nostalgifällan. Först när företaget stod på egna ben och var etablerade började man flörta med nostalgikerna.
Då är vi eniga om att biten med USA är det som är mest fel med denna Norton. En smart engelsman med samma tålamod som Bloor hade kunnat bli rätt.sgtpepper skrev:Jag är väl medveten om Triumphs nystart och visst kan gamla anrika märken komma igen. Det jag menade var att nytillverkade Nortons från USA inte känns rätt. Ungefär lika fel som Dalahästar tillverkade i Taiwan.
Håller med om skillnaden mellan Bloor och Dreer, men de hojar Dreer bygger nu har helt nykonstruerat chassi och ny motor. Han förra, kursade, projekt försökte förfina ursprungskonstruktionerna till modern nivå.gthyni skrev:Dreer och Bloor gör två helt skillda saker,
Dreer är en entusiast som vill ha ut det yttersta ur den ursprungliga
Norton Commandons motor och chassi. Handbyggda maskiner för andra
entusiaster.
Bloor är en businessman. Kolla på Bonnevillen den ser ut som den gamla
om man inte ställer dem bredvid varandra. Stuket är ett uppdaterad variant
men all konstruktion är gjord utan att snegla på orginalet. Modernt och
pålitligt ska det vara om man ska sälja massor och tjäna pengar.
Jag hade faktiskt skrivit papper på en ny T100 men fabriken brann ner
och det fick bli en gammal BSA istället.
Har själv ägt tre st Rickmankawasakis. Körde en i RR med trimmad 998cc å breddade ekerfälgar med slicksV-Moto skrev:. En såndär fanns på andra sidan gatan där jag växte upp på 70-talet. Är dock osäker om kutsen var likadan eller bulligare. En röd rickmanhonda var coolt på den tiden!
Roffes är kult. Kanske kan Biscaya ha en del prylar som passar.Street skrev:Väldigt vackra bågar på de länkade sidorna. Byggbehovet håller på att utvecklas rätt rejält nu skall ni veta. Det är nästan så man ser fram emot den mörka årstiden nu. Nu så är det bara att ragga rätt på Roffes Katalogen, där finns det en hel del prylar. Är det någon som känner till fler svenska återförsäljare av delar? Visserligen så är det en Englandsresa inplanerad i höst, så man kan nog passa på att shoppa loss lite prylar då med...
Kan man glida över å lite ??Hotrodbiker skrev:Håller på med ett bygge nu med 1100r motor i Niccobakker chassi 17" treekerfälgar mm. Tyvär har det väl legat nere ett tag nu
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|