Vad är det som luktar i en fis?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Läste en tråd på ett forum där dom funderade på varför man tycker att andras fisar är äckliga, medan man lite smått sitter och myser till sina egna.

Det kom många olika förklaringar, dock tycker jag väl att det mestadels är äckligt pga att det man drar in i näsa och mun har legat i någons röv?

Är det "bajsflingor/partiklar" som luktar eller finns det någon annan förklaring ? Gaser osv
Om så är fallet, så blir det ganska äckligt om man går in på det i detalj.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Gaser. En fis består av 7% fast materia, men det är endast gaserna du andas in... Vilken skum fråga =)
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Om du är magsjuk kan det vara betydligt mer fast materia, vem har inte blivit lurad av sin egen röv någon gång i livet? Man tror man ska fisa men istället skiter man på sig ;)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Gaser. En fis består av 7% fast materia, men det är endast gaserna du andas in... Vilken skum fråga =)

Fifan. Så 7% fastnar alltså i kallingarna? Efter dryga 14 fisar har alltså nästan 100% (!!!!11) fastnat?
Vidrigt.

Om nu fisen är metan (som är lättare än luft) - innebär detta att man blir tyngre av att fisa? Hur mycket?
Jag undrar, för jag är ganska tung. Kanske beror det på att jag fes mycket som ung?

Vad väger en fis förresten? Det finns ju olika (smygande-, ägg- osv)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om du är magsjuk kan det vara betydligt mer fast materia, vem har inte blivit lurad av sin egen röv någon gång i livet? Man tror man ska fisa men istället skiter man på sig ;)

Nu får du nog tala för dig själv......
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Gaser. En fis består av 7% fast materia, men det är endast gaserna du andas in... Vilken skum fråga =)

Källa på det?

Och nej, det duger inte med en bild av ett par rostspårade fillingar på en brevvåg! :mattias

:hej

/e
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
När du känner fislukten har du bajspartiklar i näsan...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När du känner fislukten har du bajspartiklar i näsan...

Mjaeh, även om där finns viss risk för bajspartiklar i näsan så är det en rätt skaplig cocktail av gaser som det olfaktoriska sinnet reagerar på med.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Om du är magsjuk kan det vara betydligt mer fast materia, vem har inte blivit lurad av sin egen röv någon gång i livet? Man tror man ska fisa men istället skiter man på sig ;)

Då är det ju längre ingen fis.... ;)


Källa på det?

Och nej, det duger inte med en bild av ett par rostspårade fillingar på en brevvåg! :mattias

:hej

/e

Läste det i en faktatidning för typ 15 år sedan, kanske inget man borde lagt på minnet, men även de mest vrickade sakerna kommer man ihåg =)
 

tkdrille

Guest
De stämmer nog med 7%


Fan va illa jag kör runt på kofis hela dagarna. Och illa luktar de när jag tankar med. Synd att de inte luktar efter blivit förbränt så jag kunnat förpesta de bakom mig.


Och man känner faktiskt om man skiter på sig annars är man kass och har fesit för lite...... Säger de.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
De stämmer nog med 7%


Fan va illa jag kör runt på kofis hela dagarna. Och illa luktar de när jag tankar med. Synd att de inte luktar efter blivit förbränt så jag kunnat förpesta de bakom mig.


Och man känner faktiskt om man skiter på sig annars är man kass och har fesit för lite...... Säger de.

Hur räknar man då? 7% materia/mil?? :)
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Gaser. En fis består av 7% fast materia, men det är endast gaserna du andas in... Vilken skum fråga =)

Men är frågan verkligen skum.. egentligen!? :va Är ju trots allt ett väldigt vanligt förekommande problem. Man tycker att andras fisar är brutalt vidriga... men inte sina egna. Och det får ju en helt annan innebörd om det faktiskt är något i partikelform som du drar in i din egen näsa.. som precis kommit ur din polares rövhål. :arsele
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Om du är magsjuk kan det vara betydligt mer fast materia, vem har inte blivit lurad av sin egen röv någon gång i livet? Man tror man ska fisa men istället skiter man på sig ;)

Du har då som det så vackert kallas... "skisit"
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top