Vad är det värsta som kan hända på en mc! tycker ni/du

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
2fast4hjo skrev:
...Frasen "kan inte" existerar inte hos honom...
Inte hos de killarna heller. Ena var Johan Moberg från Örkelljunga och andra var Kristoffer Olofsson från Umeå, om någon känner till dem. Vi satt och snackade en del på hotellet två av kvällarna vi var där. Vilka historier de hade!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Att veta att man gör ett fel och skadar någon annan allvarligt. Annan femma om man kanske inte kan styra över förloppet, men som sagt, köra på ett barn skulle nog kanske vara det hårdaste på mitt psyke iaf.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Värst för själen vore väl om en polare skulle låna hojen och och inte kunna hålla igen utan skada sig allvarligt/omkomma, lånar aldrig ut hojjen pg.a. det...

Skjutsar man kan man åtminstone hålla igen och ta det lugnt så man inte utsätter någon för fara, därför kommer nog det på andra plats.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja det måste väl vara att ha ihjäl passagerare/medtrafikant, särskilt om det skulle vara ens eget barn eller familjemedlem.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
För egen del då:
Jag är skitädd för punktering fram, har råkat ut för det en gång och det var förjävligt, trodde jag skulle dö på riktigt.
Så jag är väldigt noga med däcken nuför tiden, förr tänkte jag inte ens på den möjligheten.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Gustav1 skrev:
Ja det måste väl vara att ha ihjäl passagerare/medtrafikant, särskilt om det skulle vara ens eget barn eller familjemedlem.
Ja, fy fan. Om det händer är det bara att dra upp hojen i toppfart och köra in i en bergvägg...utan hjälm. Aldrig i helvete skulle jag kunna leva vidare om något sådant hände.

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Att skada eller döda ett barn är min stora skräck. :skrämd
I övrigt är det nog att vurpa och skada mig permanent, därefter sumpa lappen, då blir det att sälja huset, sonen och flickvännen... :hihi
Men man får bara bensinpengar för barn nuförtiden läste jag!?! :fatta!

Fredrik :tomten

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Zormin skrev:
Moppefuckovarning på den kommentaren...

Klart att det känns i själen när man vurpar. När jag sopade i med min 3 månader gamla ZX10:a hade jag grymt ont i ryggen hela tiden i ca 2 veckor, oberoende om jag satt, stod eller låg ner. Men allt jag tänkte på var älsklingen som stod trasig i garaget och grät. Men det lär ju knappast vara det värsta som kan hända. Chrille är rätt nära. Om man har ett känslomässigt band till personen man har ihjäl skulle nog krydda ångesten en aning.

Förresten går det att köra sporthoj även om man är förlamad. Tro mig. För ett par veckor sedan blev jag omkörd på Ringen av två förlamade killar (ena kom på bakhjulet). Blev lite halvimponerad...typ.

Edit: Både jag och hojen mår bättre nu.

ja det är själv klart att köra nån till döden! specielt om det är nån man känner jätte väl så blir det värre! men hade dom dör förlamade gjort nåt specielt då eller*? eller körde dom som vanliga mc?

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Honke skrev:
ja det är själv klart att köra nån till döden! specielt om det är nån man känner jätte väl så blir det värre! men hade dom dör förlamade gjort nåt specielt då eller*? eller körde dom som vanliga mc?
De körde R1 och GSX-R 1000, med vissa modifieringar. Johan var förlamad från midjan men hade fortfarande viss rörlighet och styrka i vänster ben, så han kunde växla som vanligt. Hans handikappanpassning var utfällbara tippstöd och tumbroms för bakbromsen. Kristoffer var helt förlamad från bröstkorgen. Hans handikappanpassning var kardborre i röven, andra fotpinnar, knappväxling, utfällbara stödhjul och tumbroms för bakbromsen.

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Zormin skrev:
De körde R1 och GSX-R 1000, med vissa modifieringar. Johan var förlamad från midjan men hade fortfarande viss rörlighet och styrka i vänster ben, så han kunde växla som vanligt. Hans handikappanpassning var utfällbara tippstöd och tumbroms för bakbromsen. Kristoffer var helt förlamad från bröstkorgen. Hans handikappanpassning var kardborre i röven, andra fotpinnar, knappväxling, utfällbara stödhjul och tumbroms för bakbromsen.

jaha...vad fränt! måste ju vara skönt att köra mc fast man är förlamad! måste vara skönt att veta att man kan köra ändå :)

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Zormin skrev:
Inte hos de killarna heller. Ena var Johan Moberg från Örkelljunga och andra var Kristoffer Olofsson från Umeå, om någon känner till dem. Vi satt och snackade en del på hotellet två av kvällarna vi var där. Vilka historier de hade!

Kallas den där kristoffer för kritto och jobbar på en körskola?

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Zormin skrev:
Kritto vet jag inte men körskolan stämmer.

Okey, då var de rätt person. Brukar se han köra snöskoter och måste säga det är otroligt imponerande hur en förlamad man kan köra. Själv om en sån grej skulle hända så skulle man ju bara lägga sig ner och dö.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024