Vad är detta för hoj?

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
3065642 Håller med dig, den verkar nästan vara 90-tal.
Jah har kollat och kollat på sidorna Rolle Rotax lade in och på pejers sida men hittar inget som liknar den skärmen :va
Nu har jag tagit fram BIBELN och studerat bilder åt alla håll.

Det är utan tvekan en 81 (250) eller senare. Dock är det inte en komplett årsmodell.

Magen är inte original så som de var, det trekantiga hålet på sidan fanns inte där på någon årsmodell vad jag vet så det har tillkommit på något sätt.

Framskärmen är ej original och säkerligen betydligt nyare.

Kutsen ser likadan ut som de bilder från -84 och -85.

Bromskivan verkar inte vara original, troligen ej oket heller.

Tanken är 81-86 då de tidigare hade påfyllningen på vänster sida och en annan påfyllning! Påfyllningen syns dåligt bakom klistermärket men de tidigare har ett alu-lock med snäppe och gångjärn.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Det blir väl lite av "man tager vad man haver" när det gäller så gamla modeller. Det är svårt att se eftersom ingen av de bilder jag hittat är tagna med samma vinkel som den på museet. Att det är en Tz 250 är det väl ingen tvekan om längre och 80-talare verkar det också vara :D

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Hur kan du säga det? Du ser den ju bara framifrån? :)

Men ah halla, du som ar ducceagare om nagon borde val se att det ar en tidigare 90talare av ducce 1098!:huvet
Alltsa jag ser det pa kopplingshandtag, montering av framdack samt justeringen av fotpinnen, plus att det faktiskt star yamaha PA tanken!!!:tummenupp

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Alltsa jag ser det pa kopplingshandtag, montering av framdack samt justeringen av fotpinnen, plus att det faktiskt star yamaha PA tanken!!!:tummenupp

På Italienska hojar sitter kopplingshandtaget på vänster sida .... :tungan

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
På Italienska hojar sitter kopplingshandtaget på vänster sida .... :tungan

Men ah, det viste jag val! Saken ar att bromshandtaget KAN forvaxlas med kopplingen, dom ser namligen exakt likadana ut pa dessa hojar serru:pannkyss Darfor med hjalp av hur bromshandtaget ser ut kan jag se vad det ar for modell pa hojen:tummenupp
Sa det sa pissnisse...:tungan

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Men ah, det viste jag val! Saken ar att bromshandtaget KAN forvaxlas med kopplingen, dom ser namligen exakt likadana ut pa dessa hojar serru:pannkyss Darfor med hjalp av hur bromshandtaget ser ut kan jag se vad det ar for modell pa hojen:tummenupp
Sa det sa pissnisse...:tungan

Om du riskerar att förväxla kopplings- och handbromshandtag så ska du nog hålla dig till tvåhjulingar med centrifugalkoppling ...
"A category in which Ducati does not qualify at all ..." :D

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
men snälla linus... ser du inte att det är en zx6r -09?

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Om du riskerar att förväxla kopplings- och handbromshandtag så ska du nog hålla dig till tvåhjulingar med centrifugalkoppling ...
"A category in which Ducati does not qualify at all ..." :D

Den tidiga 90tals modellen har sa kallad BSRC (Back Side Reverse Clutch) visste inte du som duccefantast det?!:huvet
Alltsa dom har bytt plats pa koppling och bromshandtag, for att vansterhanta personer ska ha lattare att kora pa bana!:arsele

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Den tidiga 90tals modellen har sa kallad BSRC (Back Side Reverse Clutch) visste inte du som duccefantast det?!:huvet
Alltsa dom har bytt plats pa koppling och bromshandtag, for att vansterhanta personer ska ha lattare att kora pa bana!:arsele

Vad röker ni i CA nuförtiden? Det var längesedan jag var där ....

lakehillracing

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
3st Aprilia rs 125 1 Honda rs125
Det är en TZ 250 -81-84 hade en sån själv, kolla bilderna Anderstorp -85 med saronn kåpkit på. Enkel bromsskiva fram och en stötdämpare som ligger under hela tanken. Synd att man sålde den.:huvet :huvet :huvet

Bifogat

• rr71.jpg
    rr71.jpg
    71.3 KB · Visningar: 60

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Det är en TZ 250 -81-84 hade en sån själv, kolla bilderna Anderstorp -85 med saronn kåpkit på. Enkel bromsskiva fram och en stötdämpare som ligger under hela tanken. Synd att man sålde den.:huvet :huvet :huvet

Bara leta upp den igen, den står säkert under 14cm damm i en lada och väntar på något bätttre.

Eller ta en tur ut till Sviestad i helgen och beskåda dylika hojar i full fart.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA