Nej jag såg det. Vad är problemet? Ligger tomgången runt 2000 varv när den är kall men har slutat sjunka ner mot 1000 varv vartefter motorn blir varm?Det märkliga är att den har varken namn/benämning eller art.nr i sprängskisser.
Motorcyklar från 00-tal är ofta väldigt enkla. Min CBR600 från 02 med insprut har en automatchoke styrd av en så kallad "wax unit".Är det bara Yamaha som använder en extra "modul" för att styra tomgången vid kallstart? På motorer med insprutning brukar väl ECU'n sköta om detta?
Försök leta upp en verkstadsmanual, så förklaras det troligen där.Det märkliga är att den har varken namn/benämning eller art.nr i sprängskisser.
Näe, jag har inga problem för tillfället ... är väl mest bara nyfiken. Jag har aldrig tidigare sett dylikt på någon samtida hoj med insprut. Men tack för förklaring.Nej jag såg det. Vad är problemet? Ligger tomgången runt 2000 varv när den är kall men har slutat sjunka ner mot 1000 varv vartefter motorn blir varm?
Det går en slang från kylaren eller termostathuset som värmer upp vaxet i behållaren utan namn och som påverkar denna plunger (engelska) som sänker varvtalet gradvis.
På min TDM900 heter den troligen Fast Idle Plunger.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |