Vad är detta?

Alraek

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
04 Husqvarna Smr 570
Tjena, började märka att mina nitar till dämparen började vibrera bort " tanken är att förra ägaren antagligen strilat där. Men till det viktiga, har hört nått skramell från burken så tänkte att lia bra att öppna upp, och så fann jag detta, och blir inte riktigt klok på vad det är? "Db?kat? Eller vad tusan som?

Tackarpå förhand

Mvh image.jpg

Alraek

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
04 Husqvarna Smr 570
En sönderskakad stånkadämpare helt enkelt.

Tackar för snabbt svar, men vad gör det för nytta i buken? Och är det något som behövs där eller enbart för sänka ljudet? Och om jag struntar i fixa ihop det igen kan det vara skadligt för motor ?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Tackar för snabbt svar, men vad gör det för nytta i buken? Och är det något som behövs där eller enbart för sänka ljudet? Och om jag struntar i fixa ihop det igen kan det vara skadligt för motor ?

Det kommer bröla ordentligt utan inälvor...om det gör skada skall jag låta vara osagt för det har jag inte nog kunskap om.

Alraek

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
04 Husqvarna Smr 570
Ok tackar för era svar, då testar vi slänga ihop det och se hur ljudet blir, får hoppas det inte blir rent för "burkigt".. Isf blir det att investera på annan dämpare, men det dryga är att man knappt hittar ett skit till dessa godingar!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati