Nr:18
Snabbare än Don Queer
Hur kan du skriva att det inte hänger ihop? Varför ska man behöva läsa mellan raderna? Enklare om du skriver det du menar, då förstår man vad du menar. Kopplingen mellan att du är av arbetarklass och i nästa andetag påstår att därför har du inte råd med moral kan inte missuppfattas. Moral kostar inga pengar, det kostar förstånd för andra mäniskors situation. Finns ett ord som heter EMPATI, sök upp det på susning.nu. Då inser man varför moral och etik är väsentligt för mäniskors överlevnad. Hade vi inte haft moral hade vi dödat varandra i affären för att nån ville ha samma bröd som du och det bara fanns ett kvar, gör du det? I min värld skulle en mäniska med moral ta brödet om man var först till det, annars ta en annan sorts bröd. Med utgångspunkt av ditt påstående att man inte behöver moral hade det varit ok att skjuta den jäveln om han tar brödet som jag vill ha. Är det ett önskvärt samhälle? Vad som helst är tillåtet? Ett fåtal mäniskor på denna planet skulle överleva på dom premiserna, jag tvivlar på att du är en av dom....SISU skrev:du måste fan ta mig skämta med mig..
jag säger "Är ändock bara arbetarklass till mitt ursprung - har (för övrigt - för att vara övertydlig) inte råd med moral eller etik.." dessa två påståenden hänger inte ihop! Var som sagt en ytterst kort bakgrunds info.. gullet du kan ju inte sitta o plocka ihop meningar och anta att de är beroende av varandra.. läs mellan raderna.. förstå själva innebörden av texten.. kontentan av det hela.. etc.
Jag klagar inte - Jag påpekar och förklarar ytterst kort mitt eget ställningstagande till det..
E d något som fortfarande är oklart?
i helvete vad svårt det kan vara