*Sittställningen skall vara oerhört obekväm
*Dynan bör vara gjord av mycket tunn skumplast
*Förvaringsutrymmen får under inga omständigheter finnas
*Passagerarsadel bör helst ej finnas från fabrik, borttagning av denna godtages om även bakre fotpinnar demonteras
*MC skall ha ett sådant nervöst uppträdande så den knappt går att framföra på allmän väg
*Torrkoppling krävs
*Vissa chassi och motorkomponenter skall vara tillverkade av ädlare metaller såsom titan och magnesium
*Trimningsgraden bör begränsa räckvidden till runt 200 MAX 300 mil innan motorgenomgång
*Årsmodell kvittar, en dubbel-R från 89 är mer sporthoj än en flång ny R1
*Inget centralstöd
*Möjlighet till helsystem
*Skall klara minst 100km/h på första växeln utan rödmarkering
*Måste kosta en liten japansk bil om året att helförsäkra
*Dynan bör vara gjord av mycket tunn skumplast
*Förvaringsutrymmen får under inga omständigheter finnas
*Passagerarsadel bör helst ej finnas från fabrik, borttagning av denna godtages om även bakre fotpinnar demonteras
*MC skall ha ett sådant nervöst uppträdande så den knappt går att framföra på allmän väg
*Torrkoppling krävs
*Vissa chassi och motorkomponenter skall vara tillverkade av ädlare metaller såsom titan och magnesium
*Trimningsgraden bör begränsa räckvidden till runt 200 MAX 300 mil innan motorgenomgång
*Årsmodell kvittar, en dubbel-R från 89 är mer sporthoj än en flång ny R1
*Inget centralstöd
*Möjlighet till helsystem
*Skall klara minst 100km/h på första växeln utan rödmarkering
*Måste kosta en liten japansk bil om året att helförsäkra