Vad är moppefucko?

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Freppa skrev:
Jag har skrivit massor av böcker om barnuppfostran. Har du inte läst dom?
Det finns flera titlar, exempelvis:

Du Är Annorlunda Och Det Är Inte Bra

Pojken Som Dog När Han Åt Alla Sina Grönsaker

Kossan Magda, Pappas Nya Fru

Barnens Guide Till Hur Man Liftar

Karin Var Så Olydig Att Mamma Slutade Älska Henne

Nicke Nyfiken Och Högspänningsledningen

Nu Får Det Vara Slut, Du Ska Adopteras Bort

Saker Som Rika Personer Har, Och Som Du Aldrig Kommer Att få

Dina Mardrömmar Är Verkliga

Varför Herr Gaffel och Fru Väggkontakt Inte Kan Vara Vänner

Ploff! Säger Hamstern ... Och Etthundra Andra Roliga Spel I Mikrovågsugnen

Bwaaa haaa haaa! :D

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
gladh skrev:
Vill minnas att det var Mattias.

gladh
Det var väl innan den stora databaskraschen? Om inte vore det riktigt roligt att få läsa det första inlägget där "moppefucko" myntades.
Jag misstänker att Mattias inte var så glad på något moppefucko precis då. :tungan

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
JoS skrev:
Det var väl innan den stora databaskraschen? Om inte vore det riktigt roligt att få läsa det första inlägget där "moppefucko" myntades.
Jag misstänker att Mattias inte var så glad på något moppefucko precis då. :tungan

Tiden BC är en av de mytologiska tidsåldrarna. Det var då som lamm lekte med lejon, gudar gick på jorden, man behövde bara vara irriterad på moppefuckos en gång i veckan samt att alla hade lila depåställ och moddade TZR:s.

Det var tider det.

gladh

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
gladh skrev:
Tiden BC är en av de mytologiska tidsåldrarna. Det var då som lamm lekte med lejon, gudar gick på jorden, man behövde bara vara irriterad på moppefuckos en gång i veckan samt att alla hade lila depåställ och moddade TZR:s.

Det var tider det.

gladh

Och det fanns trådar som istället för titeln "Jävla moppefuckon, försvinn", så fanns det "moppefuckon i alla länder - förena eder"!

Det var vackert....

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Freppa skrev:
Och det fanns trådar som istället för titeln "Jävla moppefuckon, försvinn", så fanns det "moppefuckon i alla länder - förena eder"!

Det var vackert....

.. och lammen vandrade tilsammans med lejonen.

Då var man moppefucko och stollt. Nu är man aldeles för gammal.

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Freppa skrev:

Det var vackert....
Såna trådar var som onda frön. Nu får vi skörda det vi sådde. Femtio moppefuckon spirade ur varje tråd.

Kan man inte rounduppa de jävlarna?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
UltraMarine skrev:
Nope - dom e gen-manipulerade...
Jaha, då är det som jag trodde. De är resultatet av en galen vetenskapsmans fruktasvärt misslyckade experiment.

We are all in deep shit :brinnerup

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Dr:Freppa!

Vad ska jag göra med mitt snart 1år unga monster? Barnet kan inte sitta stilla.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
JoS skrev:

BC1 eller BC2 ? "Before BC1" är en mytomspunnen era, med mycken kunskap (och dravel) som idag är förlorad för alltid i bittarnas stora void. Sedan kom det veckor när man försökte återuppliva det förgångna, en gyllene medeltid som varade några veckor (eller var det till och med månader ? länge var det inte i alla fall). Därefter kom BC2 som utplånade allt hopp om att få återse resterna av fornstora dagar. Idag finns bara minnen kvar...

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
twinner skrev:
Dr:Freppa!

Vad ska jag göra med mitt snart 1år unga monster? Barnet kan inte sitta stilla.

Jag utgår ifrån att du applicerat min metod med Carl Bildt framför Svenska flaggan? Om ungen inte vill sitta still trots att bilden tas fram, måste du förebrå dig själv för din slappa hand när det gäller att leda den unga Max in i livet. Misströsta dock inte, jag har lösningen.

Farbror Freppas Elstängsel(tm) kan råda bot på de flesta småttingar i dylika situationer. I stil med Pavlovs hundar kommer din son sitta stilla (flera kommer hävda "av skräck", jag föredrar att se det som en sons kärlek och respekt till sin far) när du sätter på strömmen. Elstängsel(tm) har den fördelen att den redan är anpassad till en majoritet av de barnstolar som säljs på den Svenska marknaden samt är även utbyggbar med modulerna Vattenkanon(tm) samt Vaacuumsug (patent pending). Varje gång din son blir lite för rörig så slår du bara på strömmen i cirka 10 - 15 sekunder. Barnet kommer vid kontakt få en strömstyrka i sig som påminner om något från ett tändstift på en moppe. Ofarligt sålänge det inte finns några hjärtfel. Jag brukar rekommendera att denna procedur upprepas 4-6 gånger dagligen tills barnet lärt sig. För att hålla barnet i trim bör proceduren upprepas även efter fullgott inlärande 1-2ggr per dag i cirka 2 månader.

Med vänliga hälsningar

Farbror Freppa - din barndoktor i cyberrymden.

Ps. Jag rekommenderar er att kontrollera blöjan innan övningen genomförs. Det tenderar att infinna sig en odör om strömmen är på för länge.

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Freppa skrev:
Jag utgår ifrån att du applicerat min metod med Carl Bildt framför Svenska flaggan? Om ungen inte vill sitta still trots att bilden tas fram, måste du förebrå dig själv för din slappa hand när det gäller att leda den unga Max in i livet. Misströsta dock inte, jag har lösningen.

Farbror Freppas Elstängsel(tm) kan råda bot på de flesta småttingar i dylika situationer. I stil med Pavlovs hundar kommer din son sitta stilla (flera kommer hävda "av skräck", jag föredrar att se det som en sons kärlek och respekt till sin far) när du sätter på strömmen. Elstängsel(tm) har den fördelen att den redan är anpassad till en majoritet av de barnstolar som säljs på den Svenska marknaden samt är även utbyggbar med modulerna Vattenkanon(tm) samt Vaacuumsug (patent pending). Varje gång din son blir lite för rörig så slår du bara på strömmen i cirka 10 - 15 sekunder. Barnet kommer vid kontakt få en strömstyrka i sig som påminner om något från ett tändstift på en moppe. Ofarligt sålänge det inte finns några hjärtfel. Jag brukar rekommendera att denna procedur upprepas 4-6 gånger dagligen tills barnet lärt sig. För att hålla barnet i trim bör proceduren upprepas även efter fullgott inlärande 1-2ggr per dag i cirka 2 månader.

Med vänliga hälsningar

Farbror Freppa - din barndoktor i cyberrymden.

Ps. Jag rekommenderar er att kontrollera blöjan innan övningen genomförs. Det tenderar att infinna sig en odör om strömmen är på för länge.

Haha, Farbror Freppa kan man lita på!

Bifogat

• We are not.bmp
    33.3 KB · Visningar: 58

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag håller på att skriva en bok, `moppefucko då och nu` heter den. kommer bli lite bilder från svenska hojåkare och en massa bra läsning

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år