twinner skrev:
Dr:Freppa!
Vad ska jag göra med mitt snart 1år unga monster? Barnet kan inte sitta stilla.
Jag utgår ifrån att du applicerat min metod med Carl Bildt framför Svenska flaggan? Om ungen inte vill sitta still trots att bilden tas fram, måste du förebrå dig själv för din slappa hand när det gäller att leda den unga Max in i livet. Misströsta dock inte, jag har lösningen.
Farbror Freppas Elstängsel(tm) kan råda bot på de flesta småttingar i dylika situationer. I stil med Pavlovs hundar kommer din son sitta stilla (flera kommer hävda "av skräck", jag föredrar att se det som en sons kärlek och respekt till sin far) när du sätter på strömmen. Elstängsel(tm) har den fördelen att den redan är anpassad till en majoritet av de barnstolar som säljs på den Svenska marknaden samt är även utbyggbar med modulerna Vattenkanon(tm) samt Vaacuumsug (patent pending). Varje gång din son blir lite för rörig så slår du bara på strömmen i cirka 10 - 15 sekunder. Barnet kommer vid kontakt få en strömstyrka i sig som påminner om något från ett tändstift på en moppe. Ofarligt sålänge det inte finns några hjärtfel. Jag brukar rekommendera att denna procedur upprepas 4-6 gånger dagligen tills barnet lärt sig. För att hålla barnet i trim bör proceduren upprepas även efter fullgott inlärande 1-2ggr per dag i cirka 2 månader.
Med vänliga hälsningar
Farbror Freppa - din barndoktor i cyberrymden.
Ps. Jag rekommenderar er att kontrollera blöjan innan övningen genomförs. Det tenderar att infinna sig en odör om strömmen är på för länge.