Känns som detta är rätt tråd att be om lite hjälp i. Efter en långhelg med Snowboard i Sveriges Matterhorn (Branäs...) skulle champagne och kaviar (folköl och smågodis) bytas ut mot herrgården hemmvid. Chauffören (jag) och polisen hade dock lite olika åsikter om hur det skulle ske och det kostade 2800:-
Jag orkade inte bråka utan skrev på. Idag fick jag ett brev att de använt fel kod på boten. De har använt 170c som är fortkörning på vägar över 60 Km/h och vill nu ha mitt godkännande till att rätta koden (rätt kod är 150c). Har jag någon chans att få boten ogiltigförklarad p.g.a felaktigt formulerat krav? Jag förnekar inte att jag gjort fel så moralpoliserna kan återgå till stickningen och Paradise Hotel. Man kan ju se det som ett oskyldigt slarvfel av polisen, men det är ungefär så jag ser på mina 16 Km/h i fortkörning.
Skit i det, svara inte och vänta, med lite tur så hamnar det i en hög där tiden går och det blir preskriberat, det "värsta" som kan hända är att de får tag på dig på telen, då får du väl godkänna och betala dina böter när det händer men tills dess kan du ju investera pengarna eller nåt.
Aldrig fel att vänta tills det är absolut nödvändigt att betala skatter och böter, det är ens rättighet Och skyldighet.
Detta kan du möjligen applicera dig av.
"Den ordningsboten som du har erhållit är felaktig och därmed ogiltig." http://lawline.se/answers/6214
Så det verkar ju som att om du ids, att du kan klaga på den första boten som ju är felaktig, och vägra skriva på den andra. Så jag tycker det verkar som att du kanske kan krångla dig ur allting genom att svara med att du inte godkänner att de skriver om boten, sedan överklaga den med att den är felaktig. Jag tror de försöker dra en rövare.
Att heja på lagbrott känns verkligen inte "sport"hoj. Är det okey att hålla sig undan rättsväsendet även om man kör 20-30 km/h för fort genom samhälle med skolor och småbarn i vägkanten, bara för att testa systemet?
Du loggade nog in på fel forum.
Här: http://www.familjeliv.se/login
Det tjänar man på särskilt här i Sverige- Jag glömde hur coolt det är att lura systemet
- Jag glömde hur coolt det är att lura systemet
Avståndet mellan allmänt rättsmedvetande och faktisk lagstiftning inom trafikområdet har en tendens att öka.Att heja på lagbrott känns verkligen inte "sport"hoj. Är det okey att hålla sig undan rättsväsendet även om man kör 20-30 km/h för fort genom samhälle med skolor och småbarn i vägkanten, bara för att testa systemet?
Amen sluta tramsa, vem fan vill åka fast för ett brott utan offer? Det finns inget ärofullt i att ange sig själv i ett sånt fall.
- I just det här fallet fanns det ingen offer, men det är idiotiskt att uppmuntra till att hålla sig undan "systemet" generellt eftersom det är till för att skydda folk.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|