Skall man ha bokning där tiden släpps efter en kvart, timme eller liknande så krävs ett flertal pass per dag.
Dvs inte bara förmiddag och eftermiddag tex.
Kör man 8-14 och 14-20 blir det ju omöjligt för normalt förvärvsarbetande hyresgäst att tvätta alls.
...för då kanske man kommer hem vid halv fem... och att då ideligen mötas av en gående maskin på "sin" tid lär trötta ut vem som.
Och att alltid och endast kunna tvätta om helger funkar ju inte, det kanske bor mer än fyra i huset som jobbar... tex.
Nä, det vanligaste och bästa är att bokad tid gäller och överlåtes ej.
Har man fler bokningsbara tider per dag, tex 8-12, 12-16 och 16-20 så kan det gå men oftast funkar längre men färre pass bättre.
Detta med att folk bokar massa tider, tex alla torsdagar en hel månad i förväg kringgås med elektroniskt bokningssystem där endast en tid i taget kan bokas.
Dessa system har också ett max-antal på tvättar per månad.
Jag brukar sätta det till sex tillfällen, det kan låta tight men dels anpassar sig folk och dels beror det ju på kapaciteten i tvättstugan.
Klarar man köra två 95-tvättar i timmen så ger ju det lite perspektiv på flödet (att jämföra med en tvättmaskin för hemmet där det ju tar över tre timmar för en normal 60-tvätt)