Vad är straffet?

jenkare

oO
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Röd Trehjuling -05
Vi säger att jag köper en minimoto och åker den lite på allmän väg.

Och sedan torskar...

Hur mycket böter är det på då?

och kan jag förlora lämplighetsintyget på det ochså ? :va

Och kan någon tipsa om någon billig och bra första minimoto.

Last edited:

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Husaberg fs650
olovlig körning. vill det sig illa kan nog körkortet ryka. (skulle inte förvåna mig)
böter är ju inte gratis numera. en polare torskade med bilen då han körde för fort och mot rött precis när det slog över. han hade civilarn bakom sig. och fick körkortet indragen i 10 månader och 13000 i böter.

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Jag startade en tråd angående tävlingskörning med minimoto men man kan ju ta det som att den egentligen borde heta bankörning med minimoto.....där jag ställer frågan var alla som har en kina hoj håller hus när det är dags för bankörning eller kanske tävling. Man kanske ska fundera en gång till över att vi tänker ganska olika när man vet att man får ett straff o att det är farligare o allt det där men ändå vill köpa en minimoto för o köra på allmän väg. Alla vet ju att man varken får eller bör det.....För mig kvittar det om alla hade kört runt med minimoto i samhället men om man jämför med att ta hojen till en bana o köra några varv så går det ju inte o ens jämföra vilket som är roligast....
Själv tycker jag att alla som har eller tänker skaffa sig en minimoto bör söka sig till en bana i närheten om det finns någon, det är betydligt roligare än att köra rakt fram på gropiga gator i villasamhället.....:tummenupp

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457