syltburk
Skallig och arg!
Vad skulle vara svårast att besegra i ett slagsmål på liv och död, ett lejon eller 500 katter? Jag har ställt denna fråga till några kompisar och flera verkar tro att det är enklare att vinna över 500 katter.
Jag tror att man skulle ha större chans att besegra ett lejon eftersom det åtminstone bara är ett mål att oskadliggöra. Med en stor portion tur skulle man kunna göra tillräckligt mycket skada för att vinna. Chansen att besegra ett lejon i ett slagsmål bör dock ändå vara försvinnande liten. Att vinna över 500 katter borde vara helt omöjligt eftersom man inte kan slåss mot så många djur samtidigt, utan efter en stund dör man av alla sår som oundvikligen uppstår.
Så vad tror ni? Motivera gärna ert svar.
Förutsättningarna är enligt följande:
- Samtliga djur är fullvuxna hanar i god form.
- Samtliga djur är mycket motiverade att döda dig.
- Katterna är vanliga bondkatter.
- Slagsmålet sker på en öppen begränsad yta, t.ex. en fotbollsplan.
- Du har låga skor, jeans och kortärmad tröja på dig.
- Inga vapen är tillåtna.
Jag tror att man skulle ha större chans att besegra ett lejon eftersom det åtminstone bara är ett mål att oskadliggöra. Med en stor portion tur skulle man kunna göra tillräckligt mycket skada för att vinna. Chansen att besegra ett lejon i ett slagsmål bör dock ändå vara försvinnande liten. Att vinna över 500 katter borde vara helt omöjligt eftersom man inte kan slåss mot så många djur samtidigt, utan efter en stund dör man av alla sår som oundvikligen uppstår.
Så vad tror ni? Motivera gärna ert svar.
Förutsättningarna är enligt följande:
- Samtliga djur är fullvuxna hanar i god form.
- Samtliga djur är mycket motiverade att döda dig.
- Katterna är vanliga bondkatter.
- Slagsmålet sker på en öppen begränsad yta, t.ex. en fotbollsplan.
- Du har låga skor, jeans och kortärmad tröja på dig.
- Inga vapen är tillåtna.