Vad är svårast att besegra i ett slagsmål, ett lejon eller 500 katter?

Vad är svårast att besegra i ett slagsmål?

• Antal röstningar
    0

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Vad skulle vara svårast att besegra i ett slagsmål på liv och död, ett lejon eller 500 katter? Jag har ställt denna fråga till några kompisar och flera verkar tro att det är enklare att vinna över 500 katter.

Jag tror att man skulle ha större chans att besegra ett lejon eftersom det åtminstone bara är ett mål att oskadliggöra. Med en stor portion tur skulle man kunna göra tillräckligt mycket skada för att vinna. Chansen att besegra ett lejon i ett slagsmål bör dock ändå vara försvinnande liten. Att vinna över 500 katter borde vara helt omöjligt eftersom man inte kan slåss mot så många djur samtidigt, utan efter en stund dör man av alla sår som oundvikligen uppstår.

Så vad tror ni? Motivera gärna ert svar.

Förutsättningarna är enligt följande:
- Samtliga djur är fullvuxna hanar i god form.
- Samtliga djur är mycket motiverade att döda dig.
- Katterna är vanliga bondkatter.
- Slagsmålet sker på en öppen begränsad yta, t.ex. en fotbollsplan.
- Du har låga skor, jeans och kortärmad tröja på dig.
- Inga vapen är tillåtna.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
500 katter måste ju vara helt omöjligt. Lejonet kan ju ha glaskäke eller så borrar man in tummarna i ögonen sen äre ju game over!

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Jag hade nog föredragit och bli dödad av ett lejon ist 500 ettriga kattjävlar..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Som skötare till 3st små bastarder så skulle jag välja lejonet alla dagar i veckan.
Mina ohyror ska utfodras kl 20.00 varje kväll, och jag blir snabbt påmind om jag missar det. Den största av dem brukade tidigare helt sonika gå fram till mig och ta en tugga av min hälsena för att påminna mig om vad som kolla skall om han inte hörde ljudet av konservburksöppnaren om en kvart.

De två andra är två små asiatiska mördardjur, helt respektlösa samt orädda. Nåja, åtminstone den minsta. Men med tanke på att den lilla saken på drygt 3kg tar ett jämnfota hopp upp min axel utan att ens blinka så skulle jag inte ens tänka tanken på att fightas ens mot tio av dem.
Deras tänder dessutom... Råkar en tå hamna utanför täcket under natten så får man räkna med bandage i en vecka.

Ett lejon liksom, där har man ju en suck. Visst, man blir väl av med en arm eller ett ben men när man väl får ett strypgrepp på fanskapet så är saken biff. Ett slag över snoken, fingrar i ögonen och dylikt.
Eller nej, man blir nog slarvsylta där med.
Men får jag välja så blir jag hellre dödad snabbt av ett hugg över halsen av ett lejon kontra att bli perforerad av 5-6mm långa rakbladsvassa tänder och klor innan man dör långsamt samtidigt som de äter upp mina ögon och fingrar och bara flinar åt dig för att du var 5 minuter sen med maten :mad:

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Det finns ju fortfarande stammar som har en manlighetsritual som går ut på att en ensam man ska döda ett lejon. Visserligen med spjut men ändå. Det går ju uppenbarligen.
500 ilskna katter är väl ett av de vidrigare tortyrredskap jag kan tänka mig.
Har för mig att det utdömdes som straff för någon kvinna på medeltiden. Hon vart nedstoppad i en säck tillsammans med ett gäng vildkatter. Ska googla lite om källa på det, men fy f-n!:död

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Fel val av trådskaparen.
Ett manligt lejon är mindre farligt än ett kvinnligt.
De sover ju bort 23 timmar om dygnet...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det finns ju fortfarande stammar som har en manlighetsritual som går ut på att en ensam man ska döda ett lejon. Visserligen med spjut men ändå. Det går ju uppenbarligen.
500 ilskna katter är väl ett av de vidrigare tortyrredskap jag kan tänka mig.
Har för mig att det utdömdes som straff för någon kvinna på medeltiden. Hon vart nedstoppad i en säck tillsammans med ett gäng vildkatter. Ska googla lite om källa på det, men fy f-n!:död

Massajer.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Som skötare till 3st små bastarder så skulle jag välja lejonet alla dagar i veckan.
Mina ohyror ska utfodras kl 20.00 varje kväll, och jag blir snabbt påmind om jag missar det. Den största av dem brukade tidigare helt sonika gå fram till mig och ta en tugga av min hälsena för att påminna mig om vad som kolla skall om han inte hörde ljudet av konservburksöppnaren om en kvart.

De två andra är två små asiatiska mördardjur, helt respektlösa samt orädda. Nåja, åtminstone den minsta. Men med tanke på att den lilla saken på drygt 3kg tar ett jämnfota hopp upp min axel utan att ens blinka så skulle jag inte ens tänka tanken på att fightas ens mot tio av dem.
Deras tänder dessutom... Råkar en tå hamna utanför täcket under natten så får man räkna med bandage i en vecka.

Och så blir jag ifrågasatt när jag säger att jag hatar, är livrädd för och inte vill vara nära katter!

Tamejfan det enda djur som gör ont även när de egentligen menar väl, fatta om dem blir arga liksom :eek:

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Jag hade valt att kriga med 500 katter

Samtidigt som man stampar, sparkar stryper och rycker loss deras käkar kan man bitas. Man lär ha massor på ryggen så det är bara stagedive:a bakåt och krossa flera st. Köra på detta och hoppas de andra skiter på sig och flyr, för det gör katter oftast. Och lyckas de döda dig har du åtminstone haft ihjäl ett par stycken.

Men med ett lejon har man fan ingen chans utan vapen så där är det bara dö:död

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Men vem vinner i ett slagsmål mellan ett lejon, 500 tokiga katter och en missnöjd liten elefant?

cats.jpg

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fel val av trådskaparen.
Ett manligt lejon är mindre farligt än ett kvinnligt.
De sover ju bort 23 timmar om dygnet...

Och sen pippar de den timmen de är vakna så har man osis åker man på en sådan holmgång innan man får ryggslutet utrivet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Och så blir jag ifrågasatt när jag säger att jag hatar, är livrädd för och inte vill vara nära katter!

Tamejfan det enda djur som gör ont även när de egentligen menar väl, fatta om dem blir arga liksom :eek:

Ja, undrar varför man har valt såna till husdjur :va

Fast de är jävligt softa när de är på bra humör eller sover, vilket de gör ungefär 98% av dygnets timmar.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ja, undrar varför man har valt såna till husdjur :va

Fast de är jävligt softa när de är på bra humör eller sover, vilket de gör ungefär 98% av dygnets timmar.

Precis.. de sover 98% av tiden.. Värt att lägga pengar på en sån :dummer

Jag kan på ärligt inte se utbytet av att ha katt, alls. Hund, häst osv absolut.. Men katt? Livsfarligt jue

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO