Vad är svårast att besegra i ett slagsmål, ett lejon eller 500 katter?

Vad är svårast att besegra i ett slagsmål?

• Antal röstningar
    0

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är game over när du dödat lejonet. Hur dödar du ett blint lejon utan vapen? :)

Man sliter av ett ben och slår ihjäl det med stumpen?

Ett blint lejon på en stor öppen yta ala fotbollsplan? Tja, man kan väl vänta tills lejonet svälter ihjäl? Får vätskebrist? Vänta tills det måste sova och då smyger man på det och biter av halspulsådern? Spelar inte så stor roll att man är obeväpnad. Den som har förlorat synen är körd även om han heter Simba.

500 katter är väl totalt 1500 kg ett lejon kanske 200 kg...
Även om man antar att man jobbar frenetiskt med att slå ihjäl dom så riskerar man varje sekund att någon katt ska klösa ögonen av en och därefter är man nog ganska körd.
Ganska snart med katterna blöder man nog så pass mycket att man börjar få problem med orken.

Jag tar lejonet och siktar in mig på att skada ögonen.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Skulle lätt ha valt katterna, efter år av ofrivilligt kattägande har jag bra koll på deras svagheter och totala brist på intelligens. Vapen var inte tillåtna, men räknas en dörr som ett vapen? Räcker med att stänga en dörr så står allihop där å skriker för att få komma till andra sidan dörren (där jag ställt en köttkvarn och sen kan jag sälja hela rasket till Findus). Om inte dörrar är tillåtna skulle jag öppna en burk med makrill och slänga utför närmsta stup, de skulle slänga sig som en skock lämmlar över kanten. Annars kan man alltid tappa upp ett bad. Håller de mest ondsinta kattkräken borta.

Ett lejon däremot, inte en suck.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag tror starkt på att du kan stå och stirra på lejonen om du är riktigt jävla hård, typ Chuck Norris, och sedan köra en näve i nosen på det och den andra i ögonen. 500 katter vet jag fan inte ens om Chuck Norris OCH Steven Segall fixar! De skulle ju vara överallt, hela tiden. Jag gillar katter men fy fan för att slåss mot 500 stycken. Nä, där kör jag heller 500-spann med vagn efter, det hade varit fett!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Man ska aldrig underskatta svärmar.
Ett ensamt lejon kan man hålla koll på och distans till, men 500 kattjävlar? Du kommer vara täckt av såndär hemska kritter på 0,5 sekunder om de är välmotiverade och hungriga. Och glöm att sparka/kasta iväg dem i samma takt som de kommer. De kommer garanterat att anstorma i en högre takt än 4 katter i sekunden.
Jag brukade fånga vilda katter i fars bonngård när jag var liten (vi barn fångade dem, placerade dem i lagom stora kärl och han sköt dem). Det var inte ens lönt att ha ett par feta jävla handskar på sig för asen bet och klöste igenom dem. Det var bara att klippa dem på rätt sätt med båda händerna och idiothålla dem för att slippa bli sönderriven. Det var en och en. 500? Inte en blek suck.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Är det någon som har en bra idé på hur man testar det här, så att vi får reda på svaret?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är det någon som har en bra idé på hur man testar det här, så att vi får reda på svaret?

Man kan ju göra det som på mythbusters, först gör man en miniatyr och ser vad som händer.

Så du kan ju testa att ta två valfria småväxta 3-åringar som väger ca 9kg, dvs en tiondel av en fullvuxen man. Sen samlar du ihop 50 katter istället för 500 stycken, också det en tiondel.
Sen tar du nästa småväxta 3-åring och stänger inom honom/henne (man får inte använda ordet HEN, bara så ni vet) i ett rum med en stor lokatt på drygt 20kg, dvs en tiondel av vad ett fullvuxet lejon väger.

Då har vi åtminstone skippat besväret med att samla ihop FEMHUNDRA katter, för det är en jävla massa pälsbollar att samla ihop. Och ett lejon är nog inte heller så jävla lätt att få tag på men ett lodjur däremot kan ju valfri värmlänning här inne snärja på en dag eller två.

Återkom här i tråden med resultat, det vore intressant att se vilket kattdjur som segrade.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har stått 2 meter ifrån en fullvuxen lejonhanne som fick för sig att markera mot oss att vi inte skulle hänga med hans tjejer. Vi stod ett sällskap en halvmeter utanför gunnebostängslet med en slänt bakom oss. Guiden han precis säga: ”ingen panik!” innan han skutta fram och röt. Jag har aldrig tidigare eller senare känt en sådan skräck. Det var som om flera tiotusentals års vandring från Afrika var som bortblåst. En ryggradsreflex sa till mig att det redan var kört. Folk ramla ner för slänten och alla andra fick jävligt bråttom därifrån. När vi väl hade kommit undan så fick jag värre adrenalinkick än när man nuddar en backspegel med axeln när man med sporthoj kör om en buss i en skymd kurva och får möte.

Respekt till den lungkapaciteten. Angående valet tror jag att det är skönare att bli ihjälslagen av ett lejon. Har man tur dör man innan dom börjar äta upp en.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag tar fajten med 500 sovande missar anytime :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har stått 2 meter ifrån en fullvuxen lejonhanne som fick för sig att markera mot oss att vi inte skulle hänga med hans tjejer. Vi stod ett sällskap en halvmeter utanför gunnebostängslet med en slänt bakom oss. Guiden han precis säga: ”ingen panik!” innan han skutta fram och röt. Jag har aldrig tidigare eller senare känt en sådan skräck. Det var som om flera tiotusentals års vandring från Afrika var som bortblåst. En ryggradsreflex sa till mig att det redan var kört. Folk ramla ner för slänten och alla andra fick jävligt bråttom därifrån. När vi väl hade kommit undan så fick jag värre adrenalinkick än när man nuddar en backspegel med axeln när man med sporthoj kör om en buss i en skymd kurva och får möte.

Respekt till den lungkapaciteten. Angående valet tror jag att det är skönare att bli ihjälslagen av ett lejon. Har man tur dör man innan dom börjar äta upp en.

Jag har hört att lejon även ger ifrån sig ultraljud, vilket ger ett paralyserande obehag hos bytet.
Låter osannolikt.
Är antagligen sant.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping