Vad åker ni på nästa säsong ?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Dom flesta av oss har väl planerna klara för nästa år.
Så vad kommer du köra på nästa säsong behåller du din gamla hoj eller köper du nytt ?

Hur många ex pro superbikes kommer harva runt i rookie ?:D

Själv kommer jag fortsätta möta motståndet på min R6-06. :gnissla

sandstream

Guest
Jag vet att tiderna sitter i materialet så det blir en R1 -07 extra allt nästa år :)

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Samma hoj, R6 -06! Dock skall jag ge mig på konststycket att ställa in fjädringen på hojen så den passar mig! Kanske blir det lite fart på eländet då, i år har jag inte rört en skruv! :tummenupp

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag byter allt (märke, klass, cylindrar, tillverkningsland, färg) och provar nått nytt - åker Yamma R1 -05 i Superbike 2008 :)

Kan jag förmå mig att hantera en 1000 som en 600 kommer det gå fort. Fortsätter jag fega på gasen så kommer det gå halvfort...

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki 1000
Jag byter allt (märke, klass, cylindrar, tillverkningsland, färg) och provar nått nytt - åker Yamma R1 -05 i Superbike 2008 :)

Kan jag förmå mig att hantera en 1000 som en 600 kommer det gå fort. Fortsätter jag fega på gasen så kommer det gå halvfort...
Byter du FÄRG också!? Kommer du inte med en rosa R1:a kommer inte bara jag bli besviken, du kommer inte få några tjejer på hela året heller.. ;) :pannkyss

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Byter du FÄRG också!? Kommer du inte med en rosa R1:a kommer inte bara jag bli besviken, du kommer inte få några tjejer på hela året heller.. ;) :pannkyss

Rosa är en potent färg helt klart men det finns andra i samma skola ;)

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Samma standardmoppe (cbr600rr -06) men i ny klass:yoparty

fan va gött trodde att vi förlorat dig där ett tag :tummenupp jag har planer för dig 2009 (nej jag har inte glömmt ett år) :)

själv blir det kawan/ur r1:an tills någon upptäcker min talang och erbjuder ett bra kontrakt :D

björn

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Samma hoj, R6 -06! Dock skall jag ge mig på konststycket att ställa in fjädringen på hojen så den passar mig! Kanske blir det lite fart på eländet då, i år har jag inte rört en skruv! :tummenupp

Blir det superstock nästa år ?
Hålla på att finjustera är fusk, blunda och gasa är det som gäller.

Samma standardmoppe (cbr600rr -06) men i ny klass:yoparty

Var beredd på grymma fighter.. :yoparty

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Gixxer 600 -01. Välkraschad och fullackad givetvis. Förhoppningsvis blir det mer än en tävling nästa säsong och min stora förhoppning är att faktiskt kunna starta i de tävlingar jag är anmäld till. :hihi

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Da Killed Suka lever ännu, superhybriden är byggd på 750 Gixxer-00 med nyare 1000 ram och 1000 morot, den får duga till träningar och bandagar.

Tävlar gör vi förhoppningsvis på Sugos Råttetta -04 samt Sölis fina ovurpade K6:a (som jag inte ens har provat ännu) :eek:

MC Doktorn

Guest
Kommer behålla R1-04 som jag köpte i Okt, är dock lite oklart på förarfronten:va

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Blir det superstock nästa år ?
Hålla på att finjustera är fusk, blunda och gasa är det som gäller.
Jepp det blir superstock 600! Kan knappt bärga mig tills jag skall få köra med min nya idol, Helge Spjeldnes! :tummenupp
För att inte riskera en långvarig förkylning av vinddraget när Helge susar förbi gäller det nog att justera, tokgasa och blunda mer än vanligt... :D

Nixon #82

sick my duck
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
K7/K8 Suzuki GSXR1000
Ska/vill köra 1000cc, märke är inte helt klart ännu ligger i förhandlingar eeeh hahah jo med banken måste få lååån:huvet :D

Ska harva runt i rookie träsket ett år till, förhoppningsvis i Sverige en del i år!

Last edited:

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
CBR600RR -08
Petjo Liljas Pro Superbike med extra allt :arsele ska gå NEC nästa år, några gånger med mig som förare :gnissla

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Ska köra några Rookie600 rejs med min relativt nyhandla R6 -03:a. Förhoppningen är att köra alla/så många som möjligt ERF REC.

Snart är det nytt år:)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...