Vad åker vi som långa?

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Strax under 2m, R1 -03 funkar klockrent för mig - benat av 250 mil på 2 dagar.

Ryggen blir skit oavsett men ställningen på hojjen är det inget fel på i alla fall, de nyare skall tydligen vara bättre.

Skinnställ därimot är en annan femma - att hitta ett ställ som är för långa personer men som INTE väger 180 kg är jävfla svårt! Det finns tydligen inte långa OCH smala personer...

Apriliabruttan

You want some, Get some!
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Aprilia RSV R 08:a (SÅLD)
<--- 1.76 ;)
har en aprilia rs 250 :)
tycker jag sitter purfa på den!!

me å andra sidan, jag e som sagt lite "kortare" än er andra ;)
o sen e d ju en banhoj!!

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Skinnställ därimot är en annan femma - att hitta ett ställ som är för långa personer men som INTE väger 180 kg är jävfla svårt! Det finns tydligen inte långa OCH smala personer...
Skönt att julen står för dörren så man kanske kan lägga på sig de där 30-40 kilona som behövs för att ställen ska passa. :gnissla

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Strax under 2m, R1 -03 funkar klockrent för mig - benat av 250 mil på 2 dagar.

Ryggen blir skit oavsett men ställningen på hojjen är det inget fel på i alla fall, de nyare skall tydligen vara bättre.

Sitter i samma funderingar, 194cm/75kg. Byter till sporthoj i vår och letar runt efter ställ som passar. Har gett upp hoppet om att hitta ett färdigsytt ställ, www.psi-sweden.com verkar vara ett alternativ. Bra eller dåligt vet jag inte...

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Är 192cm och sitter alldeles utmärkt på min 929:a
Provkörde dock polarns R1 -07 och satt om möjligt ännu bättre på den.

Lite OT: Angående psi-sweden? Någon som köpt ett måttbeställt ställ från dom? Vart det bra? Kvalité??

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Det som förvånar mig är att det inte släpps fler sporthojar med justerbar förarmiljö.. En stor del av "icke japanska" människor är längre än 170cm..

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Vad har ni för kläder när ni åker? Jag hittar inget skinn som passar fiffan :död

Arlen Ness 4289 + Arlen Ness 3260. Lite korta i benen men stövlarna täcker upp det ändå. Finns på duells osv.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad har ni för kläder när ni åker? Jag hittar inget skinn som passar fiffan :död

Jag kör på squid stilen oftast om jag ska vara ärlig. :squid

Annars har jag ett IXS textil två-delat också. Förstår inte riktigt problemet, bara att ta en större storlek? Har iofs inte letat nått skinnställ, då det inte är så häftigt i äkta skitväder och kyla, vilket jag kör ofta i.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Jag äro 191 cm och sitter utan bekymmer på en nittiotals CBR 600, otroligt egentligen att små Japaner kan göra ergonomi även till drasuter.

Angående korvskinn så har jag ett Dainese storlek 52, som faktiskt är ganska ok passform för mig även det.

/perris

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
FZS 1000
Själv är jag 193 och tyckte jag satt hyffsat på min R6-00 men sällan så bra som på motarden :)

Jag kör med PSI (se länken). Sitter mycket bra och det är mycket hög kvalitet på stället. Dock så måste du nog beställa nu om du skall ha det till sommaren.
http://www.psi-sweden.com/html/kontakt.asp

fa83

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
00 Suzuki gsx 750
Mmm nu har mycket att kika på i vår. Tack för alla bra tips. / Fredrik

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Sitter i samma funderingar, 194cm/75kg. Byter till sporthoj i vår och letar runt efter ställ som passar. Har gett upp hoppet om att hitta ett färdigsytt ställ, www.psi-sweden.com verkar vara ett alternativ. Bra eller dåligt vet jag inte...

Visst ska du köpa ett färdigsytt skinnställ, det är ingen bra ide att köpa det i delar............... Tänk dig 25 skinnlappar, 4 dragkedjor, en påse med foder, en rulle tråd......skitjobbigt att pyssla ihop hemma om man inte kommer ihåg var man lagt nålen. :hoppskrat

Emutt

.
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR-1000 K7
Jag är bara 185 då men jag sitter perfa på min gixxer 1000 k7. Den har ju dessutom justerbara fotpinnar så längre personer kan bara flytta ned och bakåt och köra:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024