Vad ar meningen med livet?

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Som rubriken sager: vad ar egentligen meningen med alltihopa?
Ibland tanker jag att vi i varan generation verkligen saknar nanting viktigt, nat riktigt att agna oss at. Jag menar, forr fanns det ju krig, vara foraldrar agnade sig at att jaga status, fina villor och hoppa uppat i samhallsstegen, men vad fan gor vi egentligen?
Dom flesta jag kanner skiter val i det som kallas status, med fina jobb, stor villa etc. Och inte fan bryr vi oss nat namnvart om att engagera oss i samhallsfragor eller politik. Och det dar med att skaffa familj verkar mest vara nat som hander nar tristessen blir for stor i folks forhallanden. Och Gud och religion ska vi inte ens tala om, han har nog stamplat ut for gott den gamle skojaren..?
Jobb maste vi ha, men ingen jag kanner jobbar for att det ar speciellt intressant eller kul, utan mest bara for att tjana stalar till att ha en vettig fritid.

Sa vi lever vara dagar i jakt pa att ha skoj, att resa omkring pa aventyr over hela varlden, att ha sex med en javla massa snygga tjejer / killar, eller lagger all var tid pa nan idrott eller en hobby som tex. snabba motorcyklar...

Sjalv har jag som mal i livet att bara kort och gott vara tillfreds med mej sjalv, och forsoka ha sa mycket roligt jag kan innan jag dor, och att vara en fin van at dom jag bryr mej om.

Vad ar meningen med livet for Dej? Nyfiken! /Lasse

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
southwick skrev:
Jobb maste vi ha, men ingen jag kanner jobbar for att det ar speciellt intressant eller kul, utan mest bara for att tjana stalar till att ha en vettig fritid.

Sa vi lever vara dagar i jakt pa att ha skoj, att resa omkring pa aventyr over hela varlden, att ha sex med en javla massa snygga tjejer / killar, eller lagger all var tid pa nan idrott eller en hobby som tex. snabba motorcyklar...

Sjalv har jag som mal i livet att bara kort och gott vara tillfreds med mej sjalv, och forsoka ha sa mycket roligt jag kan innan jag dor, och att vara en fin van at dom jag bryr mej om.

Så sant!

Livskamrat, vänner, barn, fritidsintressen...

Livet går ut på att uppleva så mycket bra som möjligt (ha mycket kul, uppleva personlig tillfredställelse på olika plan), men inom det ryms så mycket att man måste precisera sig ytterligare för att det ska bli intressant att diskutera.

Är iaf övertygad om att många människor fokuserar på helt fel saker...

Solid snake

Guest
Eat well, stay fit, and die anyway.

Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
2fast4hjo skrev:
Ha så roligt som möjligt :banana . Jag och killen, ja jörgen har du ju träffat, har varit tillsammans i tre år och har fortfarande lika skoj som när vi var nykära. Städa o sådant där annat trams kan man göra när det regnar.

Man lever bara en gång..gör det bästa av det :tummenupp

Har planerat att åka på :fyllisar kryssning till åland, hänger du på ..
Har dromt flera ganger att jag trillar overbord fran en Finlandsbat o drunknar, haha! vagar fan inte :gnissla men tackar for erbjudandet!

Det dar med karleken ar ju en historia for sig...ar valdigt glad for er och alla andras skull som hittat nan som verkligen verkligen passar, men faan vilken tur man skall ha for att traffa henne..! Och jag kanner mer o mer ju aldre jag blir att jag hellre ar sjalv pa det viset an tillsammans med "fel" tjej.
Under tiden tills jag hittar henne ar det sa underbart fiffigt att hela varlden ar precis proppfull av valdigt fina och harliga "fel" tjejer :tungan

Ingen som har ett bra svar pa min enkla undran :va (och jag e lessen, men att lira battlefield kanns inte helt 100% ratt)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
southwick skrev:

Känns som jag är för ung för att svara, men jag har ungefär samma mål.

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
southwick skrev:

Det låter bra, underhållning i många former skulle jag säga.

Nu är det så varmt så man kan köra hoj :banana

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=5003

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Meningen med livet är att skapa så mycket förvirring som möjligt omkring sig.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
southwick skrev:
Som rubriken sager: vad ar egentligen meningen med alltihopa?
Ibland tanker jag att vi i varan generation verkligen saknar nanting viktigt, nat riktigt att agna oss at. Jag menar, forr fanns det ju krig, vara foraldrar agnade sig at att jaga status, fina villor och hoppa uppat i samhallsstegen, men vad fan gor vi egentligen?
Dom flesta jag kanner skiter val i det som kallas status, med fina jobb, stor villa etc. Och inte fan bryr vi oss nat namnvart om att engagera oss i samhallsfragor eller politik. Och det dar med att skaffa familj verkar mest vara nat som hander nar tristessen blir for stor i folks forhallanden. Och Gud och religion ska vi inte ens tala om, han har nog stamplat ut for gott den gamle skojaren..?

Du svarade ju på din egen fråga! :)
Mitt svar blir detsamma.

Att ha så kul som möjligt medan man finns här.
Försöka jobba så mycket att man kan förverkliga sina drömmar, köpa det man gillar, åka dit man vill mm.

/Morgan

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Ingen som kanner igen sig i det dar jag skrev om att det kanns som att vi pa nat vis saknar nat verkligt vettigt att strava efter, ett syfte med vara liv liksom?
Man kanner ibland att alltihopa bara ar skitsamma, att man inte direkt vill nanting stort, att det kanns lite futtigt pa nat vis..?
Kanske ar jag bara konstig :va

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det viktiga är nog att lära sig att glädjas åt det lilla.

Hur går det med hojlackeringsplanerna? :)

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
HanneZ skrev:
Det viktiga är nog att lära sig att glädjas åt det lilla.

Hur går det med hojlackeringsplanerna? :)
Haller med dej. Att kunna stanna upp nar man har det riktigt bra och bara va GLAD at den stunden ar nog en valdigt bra och viktig grej :)

Lackeringsplanerna lever, men far fan angest over att inte kunna bestamma mej hur jag vill ha hojen...silver, svart, rod, vit, gul? Inte latt, men ingen panik an, haller pa med en helrenovering av ALLT pa cykeln, sa jag har tid att fundera.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
southwick skrev:
Haller med dej. Att kunna stanna upp nar man har det riktigt bra och bara va GLAD at den stunden ar nog en valdigt bra och viktig grej :)

Lackeringsplanerna lever, men far fan angest over att inte kunna bestamma mej hur jag vill ha hojen...silver, svart, rod, vit, gul? Inte latt, men ingen panik an, haller pa med en helrenovering av ALLT pa cykeln, sa jag har tid att fundera.
Gött, jag vet en i stan som lackerar billig och skitbra. Kompisen lämnade in sina kåpor där i våras o de blev skitbra. Min står nedplockad i garaget, förr hade jag ett sånt meksug men nu är de fan borta, o massor måste ju göras med hojen...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
southwick skrev:
Ingen som kanner igen sig i det dar jag skrev om att det kanns som att vi pa nat vis saknar nat verkligt vettigt att strava efter, ett syfte med vara liv liksom?
Man kanner ibland att alltihopa bara ar skitsamma, att man inte direkt vill nanting stort, att det kanns lite futtigt pa nat vis..?
Kanske ar jag bara konstig :va

Menningen med livet är även att känna sig betydelsefull och tillfreds med sig själv.

Alla är betyelsefulla på nått sätt, frågan är bara om vi inser det och om vi tycker att det räcker.

Tillfreds med sig själv ligger mycket i att inte begära för mycket av sig själv, det är bättre att sikta lågt och överträffa sig själv än att sikta högt och missa.

men jag förstår vad du mennar, ibland undrar man om folk kommer minnas en när man gått bort? Och i sånna fall varför?

Bara mina funderingar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...