Vad ar meningen med livet?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Människans enda uppgift är att säkra människosläktets framtid. Att föröka sig alltså. Vad du sen vill som individ är helt ovidkommande. Det är ett lyxproblem och om 100 år är det ytterst få som minns dig. Kanske har du ynglat av dig och din avkomma kommer isf vara det enda avtryck du gjort på den här planeten. Bistert va?

Egentligen kan man se hela mänskligheten som en enda organism med jorden som vår hemvist, ungefär så som vi ser på myror i en myrstack. Betraktar man jorden på tillräckligt långt avstånd så blir den också en "myrstack" där alla strävar åt samma håll - att ordna mat för dagen och att fortplanta sig. Thats it.

Tror du en myra går och funderar på meningen med livet? :3freak

Ledsen om det låter trist, men det är det som är meningen med livet.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Starstriker skrev:
Ledsen om det låter trist, men det är det som är meningen med livet.

Om man om formulerar frågan till: Vad är ditt mål med livet eller Vas tycker du är viktigt i livet då?

Btw: försök bevisa att en myra INTE tänker på det..

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Frånvaro av frågeställningen "vad är meningen med livet" vittnar om att man är på rätt spår.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
supernaut skrev:
Frånvaro av frågeställningen "vad är meningen med livet" vittnar om att man är på rätt spår.
Tveksamt, vet flera som inte ställt sig frågan som spenderar livet framför datorn o spelar online-spel. Är dom på rätt spår tror du?

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
HanneZ skrev:
Tveksamt, vet flera som inte ställt sig frågan som spenderar livet framför datorn o spelar online-spel. Är dom på rätt spår tror du?

Jajjamensan, de har funnit en mening för dem som passar dem bra just nu.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Starstriker skrev:
...ordna mat för dagen och att fortplanta sig.

Ok! Vad gör du just nu?

Äter eller nuppar? :D

Btw så håller jag med dig.
Varför ska det då vara så mycket hysch-hysch
om det här med att äta!?!?!?

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
supernaut skrev:
Jag ar nog lite inne pa ditt spar jag med. Jag menar, istallet for att fundera och grubbla tills man blir knapp i huvudet och borjar lessna pa hela skiten ar det nog battre att bara tagga ner nagra snapp, kora hoj, knulla och ta ett par bars sa lange man finns har :tummenupp

Det galler bara att bejaka sin egen dumhet en smula :hihi

Gabor

Guest
Må bra, ha kul, :tummenupp .. gör inte det du inte vill, var inte där du inte vill vara..... :7peta

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
prulle skrev:
Om man om formulerar frågan till: Vad är ditt mål med livet eller Vas tycker du är viktigt i livet då?

Btw: försök bevisa att en myra INTE tänker på det..

Mitt mål i livet är att föröka mig. Utöver det så flyter jag bara med strömmen ;)

Zlide skrev:

Ok! Vad gör du just nu?

Äter eller nuppar? :D

Btw så håller jag med dig.
Varför ska det då vara så mycket hysch-hysch
om det här med att äta!?!?!?

Man kan väl äta och nuppa samtidigt? Jag tycker dock att det känns bättre att äta efteråt. Äter man innan finns det risk för kramp.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Finns ingen mening med livet annat än den man gör sig. :)

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Starstriker skrev:
Människans enda uppgift är att säkra människosläktets framtid. Att föröka sig alltså. Vad du sen vill som individ är helt ovidkommande. Det är ett lyxproblem och om 100 år är det ytterst få som minns dig. Kanske har du ynglat av dig och din avkomma kommer isf vara det enda avtryck du gjort på den här planeten. Bistert va?

Man kan ju åstakomma grejer som gør att kommande generationer minns en, eller iaf det man gjort. Ingvar Kamprad, Bill Gates och Michael Jackson kommer nog folk minnas rætt længe. Iaf det dom åstakommit (vilket fult ord!)

Min mening med livet just nu ær att skrapa ihop dollars till en ny hoj!
Annars så kænns det rætt tungt just nu, går inte att åka hoj (eftersom ja inte har ngn) tjejen jobbar borta i veckorna så jag kan inte avla några fler kids, mat har jag så det ræcker, skita och sova grejar jag.. men sen då!

Pax Vobiscum...

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Jo ETT svar på meningen med livet är nog svårt att få fram.. Meningen med livet är personlig, och bara var och en av oss kan få reda på sin.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Men om vi formulerar om fragan lite da:

Nar kande Du att du verkligen levde, att du var totalt lycklig och tillfreds? Vad gjorde du? Vem delade stunden med dej?

Jag har massor av sana stunder, bara nu i veckan nar jag lag och (s)lap(p)ade i soffan med min nya underbara flickvan, tex. Eller nar jag verkligen gav allt och lyckades vinna ett race i min allra sista crosstavling. Eller bara kanslan i en startboj med hojar pa maxvarv overallt runtomkring. Eller en dag pa varsin moppe i Grekland, pa upptacktsfard med davarande tjejen, eller...ja, det finns ju massor! :)

Beratta nu!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...