Vad avnjuter ni till lunch?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag blev tillfälligt ordblind när jag skulle läsa chililingon. De får hädanefter gå under namnet chiligon. :tummenupp

Kan f.ö. tipsa om just chililingon.... Råkade av misstag blanda ihop sån där chilipasta, som står på borden på kinarestauranger med lingonsylt när vi åt på en kinarestaurang som serverade både husman och kinabuffé på lunchen...

Tog dels lite kinaskrot men även raggmunkar med lingonsylt.. när det var dags för raggmunkarna hade det kommit in chiligegga i sylten men det blev nästan en förbättring..

Efter det lilla ofrivilliga blandningen så testade sedan att blanda ner en klick Sambal Oelek i lingonsylten när jag åt raggmunkar m. fläsk hemma och det var faktiskt jäkligt gott. :tummenupp
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Äter alltid lunch ute. Tycker det är rätt skönt att komma ut från kontoret när jag ska äta lunch.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kan f.ö. tipsa om just chililingon.... Råkade av misstag blanda ihop sån där chilipasta, som står på borden på kinarestauranger med lingonsylt när vi åt på en kinarestaurang som serverade både husman och kinabuffé på lunchen...

Tog dels lite kinaskrot men även raggmunkar med lingonsylt.. när det var dags för raggmunkarna hade det kommit in chiligegga i sylten men det blev nästan en förbättring..

Efter det lilla ofrivilliga blandningen så testade sedan att blanda ner en klick Sambal Oelek i lingonsylten när jag åt raggmunkar m. fläsk hemma och det var faktiskt jäkligt gott. :tummenupp
Det finns en hel del saker som vid första intrycket kan kännas osannolika att blanda men som faktiskt passar riktigt bra ihop. Har man lite koll på vilka saker som fungerar ihop och vilka som skär sig så kan man få en hel del nya smakupplevelser. Matlagning handlar mycket om att våga. :)
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
En hemmapulad kräftstjärtspasta från i går.

Fan va bögigt det känns. :5sure
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Idag avnjöt jag två stycken Toast skagen med extra räkor. Lyx-lyx, så borde det vara varje dag.
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Grillat är godast :tungan
 

Bifogat

  • DSC00445.jpg
    DSC00445.jpg
    154 KB · Visningar: 50

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Idag blev det tortillas och till dem en Clausthaler alkoholfri. Första alkoholfria ölen som faktiskt smakar öl och därmed är värd att dricka istället för läskeblask!

Snart blir det kaffe och kanelbullar i trädgården. Hårt liv att vara sjuk.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Pytt-i-panna, två stekta ägg, några svinstarka chilifrukter till det och en hög med salsasås mitt på allt. Och självklart lite rödbetor. Alltid lyckas jag överdosera när jag lagar detta, en oöppnad påse *1,5kg?* är numera halv och jag är så mätt så att jag rullar fram.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jag och 2 kollegor + 1 som åkte bönpall tog grushojarna upp på ett berg, blev en köttbullemacka å drickyoghurt. Lunchen råkade dock bli en halvtimme längre än beräknat men va gör det om 100 år.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top