VAd bör man betala för en -01 R1 (Importerad)

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Angående import: Vänd på det istället, varför ska man betala 10 000 - 20 000 mer för en hoj som är "svensk" ( garantitiden har gått ut på en 5 år gammal hoj i villket fall )

Räcker med 1 anledning.

Bättre skötta, bättre genomförd service, inte trippade osv, finns inga som helst belägg för att det skulle skilja sig mellan Tyskland o Sverige.

En streetfighter för 50 000 är en helt annan femma, orginal visst men inte en strippad hoj med okänt antal mil på mätaren ( kan ju vara det första man kollar på hojen, bytt mätare till nått coolt eftermarknads...tack o ajö )

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Tito Ortiz skrev:
2085691 Va nog o kolla på samma r1 :a som du... va nio ägare på den oxå va??

:confused:

Det låter nog som samma. 9 ägare sen år 2000. En av ägarna vet jag inte vad det var. (Rissne Trading Aktiebolag) eller nåt sånt. Nån som vet vad det är? Stod i sollentuna.

Du ville inte heller ha den?

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
ilstallione skrev:
2084697 Ska själv köpa hoj och de jag ringt på har oftast varit sålda för ett pris ganska nära det begärda. Vill ha tag på en fin R1 00-01 eller en R6:a men det verkar fanimej omöjligt. Missade bla en R6 i Sundsvall som bara gått 450 mil, han ville ha 47 för den.
Helt klart säljarens marknad just nu!

Den var jag och tittade på, snuskigt fin.

Tito Ortiz

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
Honda cbr 929 rr och Suzuki rm 250
Grrrooov skrev:
2108054 Det låter nog som samma. 9 ägare sen år 2000. En av ägarna vet jag inte vad det var. (Rissne Trading Aktiebolag) eller nåt sånt. Nån som vet vad det är? Stod i sollentuna.

Du ville inte heller ha den?

Mmm,det va den jag kollade. Blev lite tveksam till dom nio ägarna å sen va dett ju lite små saker på den...

Nä,köpte en 929 -01 istället... =)

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Tito Ortiz skrev:
2124629 Mmm,det va den jag kollade. Blev lite tveksam till dom nio ägarna å sen va dett ju lite små saker på den...

Nä,köpte en 929 -01 istället... =)

Jag skaffade en R1 -99 istället från Norrköping. Den var bra mycket finare. Sa han till dig något om skavankerna innan du åkte?

Till mig sa han bara att någon skavank finns ju och lite smårepor men inget allvarligt för den är ju 6 år gammal.

Det var ju lite värre när man kom dit och kört 37 mil för att kolla på den och även lagt handpenning på den. Usch. Men R1 är å andra sidan en kanonmaskin enligt mig. Bästa hittils i samlingen.

flex

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
k-5
vad bet för en r1 01.

fan va jag gillade PLMs inlägg,trenden som går just nu, att man ska sälja hojen mer än vad man köpte den för, va fan tror folk. Många tror att man kan få tillbaka de peng som man har lagt på slipon, pc3 mm, men det spelar ingen roll, man ska inte bet en krona mer än vad den verkliga marknads värdet. som ex så fanns det en k5 för 135 tusen som jag såg igår och som hade gått 1200mil. men halå är killen helt slut i huvudet el man kan ju få en sprillans ny k6 för 129. hmm jag vet inte vad folk menar med sina fantasi priser.

men åter till priset på r1 , håller med de andra killarna någonstans runt 30-40 tusen bör den ligga på.

Tito Ortiz

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
Honda cbr 929 rr och Suzuki rm 250
Grrrooov skrev:
2124734 Jag skaffade en R1 -99 istället från Norrköping. Den var bra mycket finare. Sa han till dig något om skavankerna innan du åkte?

Till mig sa han bara att någon skavank finns ju och lite smårepor men inget allvarligt för den är ju 6 år gammal.

Det var ju lite värre när man kom dit och kört 37 mil för att kolla på den och även lagt handpenning på den. Usch. Men R1 är å andra sidan en kanonmaskin enligt mig. Bästa hittils i samlingen.

Han nämde att du åkte en bra bit o tyckte det va konstigt att du inte tog den.

Han sa inget om skavankerna på den... men smältmärkerna i plasten va ju lite konstiga.

Kul att du hittade något du är nöjd med =)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag köpte min förra R1:a för 65000:-. Det var två år sedan & det var en -01:a. Svensksåld med 1000 mil på nacken, en ägare, full servicebok, larm & Jardine system.
Så, 50 för en importerad idag skulle jag aldrig ge. Bara att fortsätta leta. Lycka till :)

Last edited:

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Domi skrev:
2084678 Låter som du vet vilken hoj jag är ute efter??

HAr även en 99 för 42k. Ni som betalar så lite för era hojar, var hittar ni dom...Inte blocket iallafall. Alla annonser jag sett månader tillbaka har då priset varit hästlängder ifrån det ni föreslår..

Förresten, vet ni av någon fightad retta till salu meddela mig snarast!

Bilauktioner.se då då dyker det upp mc, jag köpte Yamaha r6 -03 1100mil s-såld för 51000:-.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha