Vad bör man ge för en hyfsat lätt surfdator?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
jag kan leva med det. men 12" är för litet.

Å det ska komma ifrån dig :D

Skämt åsido man får ganska mycket längre batteritid med en mindre skärm och nästa gång jag köper bärbar så kommer det att vara den avgörande faktorn.

Men jag tror också att 12" kan kännas litet när man väl har kommit igång...

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Tog hem en EEEPC från jobbet bara för att testa och den är jävligt smutt att ligga i sängen och surfa på, blir inte så jävla varm heller. Ett tips om det bara gäller surfande och mailande och annat nödvändigt, billig är den också.
Sen är den jävligt snabb att starta tar bara några sekunder...

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
jupp det är där jag jobbar, Hpn är också helt ok men Asus EEEPCn är faktistk mycket bättre än jag förväntade mig. Kör den ganska ofta när jag ska upp snabbt på nätet och inte orkar att stå vid servern som alltid står på...
Blir det inte ett jäkla scrollande? För upplösningen är väl inget vidare?

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky

Jo det tänkte jag också men det funkar faktistk jäkligt bra. Men visst inget man sitter och skriver sina memoarer med. Jag kan däremot sitta och skriva med korrekt handsättning på tangentbordet. Den väger inget och man kan ta med den var som helst, bra skärm och grafik så det är inga problem att använda den just för det vi tex gör nu. Men vill man ha en alround dator så är nog Hpn bättre som fanns på länken.. Hur som helst tror jag nog jag kommer att köpa ut den lilla EEEPCn för den fyller faktist en funktion..

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky

Äkta läder, är han kinky eller... ja det är väl en av dem bästa rattarna.. Jobbar ju inte som krängare på Dustin så jag är fel person att rekommendera rätt prylar, däremot har vi på kontoret ett gäng presale folk på home sidan med samma intresse som kan det mesta om spel osv. Sitter själv på företagssidan, så jag får själv gå till dem när det gäller att köpa rätt prylar när det gäller spel.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Helt klart lär man sig att inte ha google/yahoo-toolbar i webbläsaren, samt små ikoner utan textetiketter....

Samt att använda F11 knappen.

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
En viktig sak ni dock alltid ska titta på när ni köper datorer oavsätt märke är DOA tiden, det är inte alla som har det. Visst som konsument har man DAL och KKL att stödja sig på men en bra garanti är en garanti.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Äkta läder, är han kinky eller... ja det är väl en av dem bästa rattarna.. Jobbar ju inte som krängare på Dustin så jag är fel person att rekommendera rätt prylar, däremot har vi på kontoret ett gäng presale folk på home sidan med samma intresse som kan det mesta om spel osv. Sitter själv på företagssidan, så jag får själv gå till dem när det gäller att köpa rätt prylar när det gäller spel.

Jag vet redan att det är den ratten jag ska ha, måste bara hitta den till vettigare pris.. så hook me up man :D

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Jag har inte min jobbdator hemma men skulle tippa på att 2000-2100 är jämt upp hos återförsäljarna. Just dessa prylar är det lite marginal på. Spelen är det mer att tjäna pengar på.
Skulle sälja en Sony PS till en polare och det visade sig att vi hade högre pris än en konkurent. Skillnaden var att vi hade köpt in ett stort lager (dyrt) för att ligga på lager medans att konkurenten hade några få som dem köpt senare till bättre pris men hade bara få. Så jag rekommenderade att köpa hos konkurenten den gången. Det är rätt mycket fulspel när det gäller inköpen och ibland vinner man och ibland förlorar man... Även vi säljer prylar till förlustpriser det är spelets regler... Det vi satsar på är att försöka att alltid ha i lager och snabba leveranser som vi alltid har strävat efter. Vi är inte alltid billigast men vi levererar, det är vårt motto..

Är det tyngre ordrar det gäller så kan jag säkert fixa en bra kontakt på Dustin som kan ordna ett bra pris.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
En viktig sak ni dock alltid ska titta på när ni köper datorer oavsätt märke är DOA tiden, det är inte alla som har det. Visst som konsument har man DAL och KKL att stödja sig på men en bra garanti är en garanti.

DOA som i Dead On Arrival? :va

Nu talar du sånt där tekniskt mumbo jumbo som konsumenten inte förstår. :blah

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag har inte min jobbdator hemma men skulle tippa på att 2000-2100 är jämt upp hos återförsäljarna. Just dessa prylar är det lite marginal på. Spelen är det mer att tjäna pengar på.
Skulle sälja en Sony PS till en polare och det visade sig att vi hade högre pris än en konkurent. Skillnaden var att vi hade köpt in ett stort lager (dyrt) för att ligga på lager medans att konkurenten hade några få som dem köpt senare till bättre pris men hade bara få. Så jag rekommenderade att köpa hos konkurenten den gången. Det är rätt mycket fulspel när det gäller inköpen och ibland vinner man och ibland förlorar man... Även vi säljer prylar till förlustpriser det är spelets regler... Det vi satsar på är att försöka att alltid ha i lager och snabba leveranser som vi alltid har strävat efter. Vi är inte alltid billigast men vi levererar, det är vårt motto..

Är det tyngre ordrar det gäller så kan jag säkert fixa en bra kontakt på Dustin som kan ordna ett bra pris.

Tyvärr e de ju bara en jag vill ha :p.. o ett spel förståss :tummenupp
Du kan väl fixa typ en g25 o colin mcrae eller gt5 för <2000 va? :tungan

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
DOA som i Dead On Arrival? :va

Nu talar du sånt där tekniskt mumbo jumbo som konsumenten inte förstår. :blah

Solly, det är rätt uppfattat. Jobbar på den sidan där kunderna är missnöjda eller ledsna för att saker går sönder. Jag är alltid lika imponerad av kunder som frågar om just garantier och vad händer om... Tyvärr köper allt för många bara efter prestanda och tänker inte på kvalité elller garantier när det gäller AV&IT produkter. När man köper en Knarr eller bil är det självklart att man frågar om sånt men sällan dem produkterna vi säljer i vår branch.

Köper man en dator så ska det vara 30 dagars DOA med direkt utbyte som gäller. Men man ska också få prata med folk som kan prylarna dvs inte säljare när det går snett. Säljare är bra dem kan mycket om produkterna och kan hjälpa kunden att hitta det dem söker men dem kan väldigt lite om vad som händer sen när det eventuellt går galet..

För att inte sno tråden allt för mycket så skulle jag säga att AndreasNo har ett bra förslag som täcker in det om trådskaparen behöver även när det gäller DOA tiden...Finns säkert andra också om man är mer kräsen. Att gå upp till 8k är overkill för dem sakerna trådskaparen behöver

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag har för övrigt en liknande HP för 3000, tror de va nån föregående kampanj för nån månad sen o en Sony Vaio för 10000.
Sonyn har jag inte använt sen ja fick hem den... funkar utan problem till surf o kolla på vanlig film.
Ska snart mickla igång vaion igen för de e dags att kolla på lite nya HD filmer men HPn duger helt klart.

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Håller med dig, sony har kanske lite roligare datorer rent generellt och möjligtvis lite bättre kvalitutta men Hp är lite traktor över det hela och funkar oftast för dem flesta...
Har han vatt snäll mot crachraider nurå :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...