Ska också ut på långtur med med min ettatvåfemma, Falun-Ronneby 70-80 mil, fast jag ska köra småvägar istället![]()
varigera mycket.. samma varv i max 3 km2978894Vad kul! Det är en bra bit att köra.
Anledningen till att jag tar motorvägen är att jag har det lite snålt med tiden. Det tar mycket längre tid om man kör småvägar. Det räcker ändå med att jag ligger mellan 90-110 km/h och varierar lite hela tiden.
Fyller på listan med lite praktiska saker:
Punkaspray (ifall du får punktering)
Kedjelås (ifall kedjan går av så är det oftast kedjelåset som är den svagaste länken)
Mobil & Börsen (så att du kan ringa om hjälp om det har hänt nått eller handla nått på macken osv.)
Bra och bekväm säkerhetsutrustning, ryggskydd och allt ifall en olycka inträffar.
Kolla växellådsoljan, motoroljan och bensinen innan du far, eller ja när du liks håller på att kolla så är det lika bra att kolla om allting funkar.![]()
min tempmätare gick alldrig över mitten häller. burnade som fan en gång å då gick han upp till hälften.2979049tempmätarn på min dtr går aldrig över mitten.. så länge den inte är för varm är det la ingen fara ? varför ska man inte ligga på samma varv länge det gjorde han som körde hem min åt mig
Hej alla mc-åkare!
Som titeln lyder undrar jag vad man bör tänka på inför en långfärd med mc:n. Jag har en Honda NSR 125R och tänkte till sommaren köra från Lund till Stockholm. Behöver man ha med sig några reservdelar ifall någonting går snett eller kan man bara åka lungt de 60 milen?
Tack på förhand!
menade dom då på en ättring 125:a med en "skön" sadel?2981303Vart förbi en SMC monter förra veckan där dom hade bilder och grejs från Norge och dom tipsade om att man skulle köra 1 timme och sen vila ~5 minuter sen burna vidare. Så så kan man ju testa att köra!![]()
Facket som du pratade om sitter under sadeln! men oftast är alla verktyg borta på dom flesta nsrer!
Var under sadeln ska det vara?
Mitt bästa tips är att köra några mil om dagen några dagar i förväg, för annars kommer du inte kunna sitta efter 20 mil, have been there![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |