Vad började du karriären med?

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
SvartR1a skrev:
Skulle vara kul att höra vad ni började eran hojkarriär på för cykel (utanför banan).
Jag köpte en thunderace 1000 som första hoj renoverade den och klotade rejält med den. :huvet

Då det var bilistens fel var det bara inkassera pengar och köpa ny :tummenupp . Denna gången blev det en R1a. Är det rätt att starta med klass 7 eller ska man ha en lättare först? Man blir ju less på hojar med mindre effekt är det inte lika bra att satas ordentligt?

1983 fick jag en sprillans ny PW80 av Mamma som vi hämtade på Claessons Motor. Satt o kissade på mig bara för att jag var så sugen på att köra :D

Mamma är inte så glad idag när jag säger att det var hon som fick mig att köra hoj :3freak Men jag har henne o tacka för allt :Bugar
 

Renå

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
Superseven
Haft kortet i lite mer än ett år och min enda hoj är den jag har nu. En Bandit 600N. Suverän och börja med anser jag! Lagom med kräm och lätthanterlig. Har aldrig känt att cykeln haft övertag över mig...
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Första tvåhjulingen var en yz80 för 15år sedan. 4år senare byttes den ut mot en CR125 som brukade smygas ut på nätterna när föräldrarna sov :D Minns en mörk decembernatt när jag och DRifter var ute och körde, han hade en KMX125. Var en polisbil som inte gillade vårat nattnöje, tyvärr så tänkte DRifter fly över en fotbollsplan...problemet var att fotbollsplanen på vintern var en skridskobana :gnissla :lol

Sen blev det en E-reggad RM125 och crossbanan byttes ut mot djupa lerhål.

Första landsvägsreggade hojen var en DR 650se. Som verkligen höll för allt...då menar jag allt, den vägrade helt enkelt att dö! Det var också den hojen jag lärde mig att växla på bakhjulet med "stackars hoj" :tummenupp

Efter DR:en så blev det en Duke II och nu har jag Gixxern...som förmodligen kommer bytas ut mot nåt annat kul i år.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
1981 tog jag kortet och hade en fin Honda cb125k -70. Grymt drag....gjorde 90 km/h nerför "kaffebacken" innan Danvikstull från Värmdö sett. Naturligtvis med hemlängtan, kissnödig, solen i ryggen osv :tummenupp

Att börja med klass 7 hoj fungerar hur bra som helst om man har lite vett i huvudet.

Men jag är ganska säker på att många olyckor på klass 7 hojjar faktiskt beror på just oerfarenhet eller brist på omdömme.

IMHO
 
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husa
X-antal crossar
en härligt trimmad compact(gläns dagar) :hihi
sen vart de en 125rd eft den en 500rd å nästa steg blev så klart en 750yzf å givet som korvspad så e nästa steg en 1000cc en sprollans ny R1a... inne på min andra R1a nu. :cool:
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
"karriären" börjar inte förrän den 24 mars för då hämtas hojen ut. En ZX-6R 2005 blir det ... grön förstås :D
 

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
Yamaha rd125lc i mitten på åttiotalet sen blev det ingenting förrän våren 2004
då blev det en fazer 600-00:a. Hösten 2004 införskaffades en zx7-r-98:a och på den vägen är det. 1985 var rd:n med ypvs den värsta 125:an på marknaden innan susuki kom med sin rg 1987. Man fick va kung i 2år. Det får man väl aldrig uppleva igen :rolleyes:
 

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
hhm,,, hade en cresent MTB när jag va 14 den sålde jag när jag va 18... och i år har jag köpt min första hoj! en zx9-r 95:a... längtar till våren nu så man kan börja sin första säsong!!! :)
 

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
En svart och rytande Honda!
Yamaha Rd125Lc ,gick som en moppe under 8000rpm sen bar det iväg
som satan.

Skulle nästan kunna tänka mig en Rd500 eller 350 just för "tvåtaktskänslan"
 

grott mongo

A-a-a-alkoholist javisst
Gick med
22 Jan 2005
Ort
ghettoborg
Hoj
Ktm 625 smc
1.zundapp ks 50 sport -81
2.baghee (indisk trampmoped)
3.Honda mt-5
4.Honda cb 125-74
5.Honda cr 125-83
6.Kawasaki kx 125-89
7.Kawasaki kx 125-96
8.yamaha xt 600-01
9.ktm 640-04(nuvarande hoj)
10.honda xl 125-77
 

sandstream

Guest
Min första egna var en Suzuki GSX-R1100 -92 inköpt 96 :yoparty
 

Bifogat

  • Bettan_1996_stor.jpg
    Bettan_1996_stor.jpg
    128.1 KB · Visningar: 78

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
tja, nuvarande, en TZR -89... de närmsta 2 åren blir det nog till att snylta på morsans GSX400FWS, känns inte riktigt lönt att köpa en hoj att ha i två år...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top