Blir riktigt fett!
..Ett högtalarsystem? Musik går ju alltid hem. Kanske skrivits nåt om tidigare, inte läst allt!
Den här har jag inte använt jättemycket men när du väl stöter på en rund mutter är den fantastisk. Inte alls som polygripen som slaktar knogar och fingrar när du slinter utan tänderna greppar väldigt bra och greppet låser ju mer du drar.
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/tanger/polygriptanger/polygriptang-papegoja-2000028251
Vad säger grannarna?Vad säger ni räcker mitt system till med 6 kW effekt i slutstegen, 2x18 basar, 4x15 plus 2x12 plus 2x diskant horn i topparna i ett garage på 80 m2 eller verkar det lite klent
Vad säger grannarna?
Har de inte tagit upp det för diskussion ännu är det för klent.
Bluetooth har ju gjort underverk för garagemusiken.Ja, musik är viktigt.
Jag har en sån där "smart" högtalare, som går via WiFi, så tillgång till internet är viktigt i mitt garage.
En whiskeyflaska och några glas (man vet aldrig när man får besök), och en lagom skön stol eller pall.
För det gäller att kunna reflektera, och min farfar sa alltid att man skulle "njuta av utfört arbete".
Och förrsten, en batteriladdare, typ kraftigare CTEK, som kan ge en konstant spänning ut, för att kunna testa inkopplingar av utrustning, och felsöka, utan att behöva ha batteriet inkopplat.
Ännu bättre med ett reglerbart spänningsaggregat, men för just motorcykeldelen klarar jag mig bra med någonting som levererar ca 13-14V.
Jajjamän.Billigt, men räcker 700 watt?
VINKELSLIP GWS 7-125
Vinkelslip på 720W med smalt hus för smidig hantering. Varvtal på 11000 varv/min och skivdiameter på 125 mm.www.swedol.se
Det beror ju på vad man skall göra. Det är absolut inget fel på 7-125'an.Billigt, men räcker 700 watt?
VINKELSLIP GWS 7-125
Vinkelslip på 720W med smalt hus för smidig hantering. Varvtal på 11000 varv/min och skivdiameter på 125 mm.www.swedol.se
Man kan aldrig ha för många vinkelslipar.Själv har jag två 125 mm, en med kapskiva och en med slipskiva. För jobbigt att byta skivor.
700W räcker långt. Själv har jag två 125 mm, en med kapskiva och en med slipskiva. För jobbigt att byta skivor. Dom är smidigare att jobba med än den stora 180 mm. Är väl minst 3 år sen jag sist behövde den stora klumpen.
Jag har en Bosch med 150 mm-skivor, det är den perfekta kompromissen, men det är rätt svårt att få tag på skivorJajjamän.
Har haft min Atlas Copco 700Watt sedan 1998.
Effekten är inget problem, det enda som kan ställa till det är att skivan är 125mm, ibland vill man såga lite djupare.
Men då kanske man kan låna en större rondell, de få gångerna.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|