lorkan
Bannad
Panajo skrev:2057083Med risk för banning erkänner jag att jag inte har lärt mig dricka kaffe än
Japp, nu kommer den. No turning back här inte. Bara att hälsa hem !
Kaffe är gott.
Panajo skrev:2057083Med risk för banning erkänner jag att jag inte har lärt mig dricka kaffe än
Ta en hallon festis istället det har jag med mig till grabben och han dricker kaffe fast han inte får, packlista måste det väl finnas överallt, har du sökt på sajten kolla även bike sidan och finns en biketouring tidning att köpa, tänk efter vad du behöver, inget extra, när kläderna är smutsiga skicka hem det på posten och köp nya.Panajo skrev:2057083Med risk för banning erkänner jag att jag inte har lärt mig dricka kaffe än
Nej, det måste man inte. Den enklaste varianten är att låta dom byta det på däckverkstaden där man köper däcket om det skulle bli nödvändigt. Eller släpar du med dig reservhjul?BMW R90s skrev:2057148På en sporthoj måste du väl ha med dubbla depåstöd för att fixa ett
hjulbyte utmed vägen
Det är vad jag kallar utveckling
Pertan skrev:2057129Ta en hallon festis istället det har jag med mig till grabben och han dricker kaffe fast han inte får, packlista måste det väl finnas överallt, har du sökt på sajten kolla även bike sidan och finns en biketouring tidning att köpa, tänk efter vad du behöver, inget extra, när kläderna är smutsiga skicka hem det på posten och köp nya.
Mojje skrev:2055618Det är även lag på "varningsväst", eller vad det kallas, i vissa länder bl.a. Italien, värt att kolla upp. Finns att köpa på bensinmackarna.
//\//\
Man behöver nog inte ha på sig när man kör men det ska finnas med på/i fordonet så man kan sätta på sig om man blir stående längs vägen.Nicke skrev:2057309Säker på det? Har själv kört i Italien förrförra sommaren utan att reagera på att hojåkare kör med reflexväst.
newstead skrev:2057320Man behöver nog inte ha på sig när man kör men det ska finnas med på/i fordonet så man kan sätta på sig om man blir stående längs vägen.
Nicke skrev:2057377Det här hade jag...
Shorts (bad och vanliga)
Hoppas du är lite bättre på att spänna fast saker "Gör om, gör rätt"Panajo skrev:2057083Med risk för banning erkänner jag att jag inte har lärt mig dricka kaffe än
En kompis hade en burk punkaspray liggandes under passagerarsadeln. Den låg och skavde mot en metallbit och helt plötsligt när han var ute och körde hörde han hur det spottade och fräste under sadeln.
Det ser inte vackert ut och är nästintill omöjligt att få bort .
Vad ska man med badbrallor till? Det är ju bara å å hoppa i!Polka skrev:2057478Drygt 30 inlägg och du är den första som tänker på badbyxor..
Såklart man måste ha badkläderna lättåtkomligt i packningen, killen ska väl inte behöva bli ångkokt på sin första hojsemester.
Nicke skrev:2057377Det här hade jag ner till Italien ..............
Panajo skrev:2054923Värt att tänka på.
Bamseplåster och sårtvätt medlagt på listan
DwD skrev:2059941körde du ner till italien?. fan va kul
men om du körde med r1'an.... hur kändes handlederna?. är det lika aggresiv körställning som på typ en cbr600rr?
har bara gjort en långtur(2*100mil nonstop. fick bara ont röven) med en vfr vtec så jag vet inte hur det är att köra långt med en renodlad sporthoj.Nicke skrev:2060098Det var ruggigt kul! Var den första riktigt långa resan så vi körde 450 mil på 11 dagar. Det var lite väl mycket med tanke på att det inte går så jäkla snabbt på alpvägarna. Vissa dagar blev det 10 timmar i sadeln och andra låg vi stilla för bad och sightseeing. Skulle ha tagit i med lite fler dagar men man lär sig med tiden.
Det jag kan känna av ibland är korsrygg och ljumskarna men det är bara att ställa sig på pinnarna då och då. Ska nämnas att jag gått från 100+ kg till 78 kg nu så jag var riktigt otränad och tjock på den resan. Handleder har aldrig varit nåt problem för mig och inte för nån jag känner heller. Är det så för nån eller bara nåt folk fått för sig för att det är framåtlutad körställning?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|