Vad betalar du i försäkring för din CBR 600?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Hej! Jag undrar lite över vad ni CBR600-piloter, främst ni med hojar äldre än -99 betalar i försäkring, vilken typ av försäkring ni kör på, vilket bolag ni har och hur gamla ni är. Vore trevligt att veta. :tummenupp
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Rattar en -93:a och har avställningsbar, tillsvidareförsäkring hos Folksam. Pungar ut med ca 600 i månaden för halv, fast nu blire ju lite mer med nya skatten på det kalaset också. Hujedamig vad det gör ont att leva! Har haft tillstånd att framföa livsfarliga projektiler i 7år snart, och jag är hela 26 år, (vilket gör ont att skriva. Ledgångsreumatismen, diabetesen och gråstarren gäckar likt räven runt rivet hönsnät).

/perris
 
Last edited:

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
CBR600f -91 trygghansa , halv , 7000kr/år , 24 år.......
5500 innan höjningen i juli.....fan.....:huvet
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
3936:-/år för en halvförsäkring (innan nya trafikförsäkringsskatten, det blir väl några hundringar extra när man lägger på den).

Bolag: SalusAnsvar
Årsmodell: -96
Min ålder: 32
Bor på Söder, Sthlm

Jag är rätt nöjd... :tummenupp
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Smakar det så kostar det.. :gnissla

Nån som har noterat att en CBR 600 av nyare snitt (-91 och framåt) INTE går att försäkra hos bilsport-mc, men konkurrenten FZR 600 gör det? Hur kan detta komma sig?

Två stycken rätt sportiga 600or med runt 100 hästar, båda är väl rätt vanliga. Den ena går att försäkra, den andra inte. :va
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Smakar det så kostar det.. :gnissla

Nån som har noterat att en CBR 600 av nyare snitt (-91 och framåt) INTE går att försäkra hos bilsport-mc, men konkurrenten FZR 600 gör det? Hur kan detta komma sig?

Två stycken rätt sportiga 600or med runt 100 hästar, båda är väl rätt vanliga. Den ena går att försäkra, den andra inte. :va

Bilsport mc, vill inte ha "vissa" modeller, sen vad de bygger sina premier på vet ja ej, men ofta det man kan försäkra där är då billigt! Har själv haft de ett par ggr.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Vad folk verkar betala mycket för sina 600'or. Min 900 kostar 4k7 halv helår... Helt vanlig hojförsäking hos Folksam...
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Håller med ovanstående. Betalar nåt mellan 7 och 8 hel/helår för min CBR1000F efter senaste höjningen. Nu är det nog ganska nära 8. Kan dessutom ställa av hojen och den automatiskt går över på garageförsäkring. Visserligen årsmodell 90 på hojen och jag själv årsmodell 60tal. Bolag är som ovanstående skribent Folksam.
 

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
Jag har en cbr 600f från 99, är 19 år och bor i sthlm, jag har min försäkrad hos bil sport och mc försäkringar och får betala runt 9000 om året/helförsäkrad.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag har en cbr 600f från 99, är 19 år och bor i sthlm, jag har min försäkrad hos bil sport och mc försäkringar och får betala runt 9000 om året/helförsäkrad.

Såpass, det går visst att försäkra den där ändå kanske. Eller har du din mellanklassförsäkrad?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
inte jag då men syrran på en CBR 600F3 -97, IF familje försäkring (vem som hällst i familjen som bor på samma adress samt har A kort får köra den) helförsäkrat 9500:-
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
inte jag då men syrran på en CBR 600F3 -97, IF familje försäkring (vem som hällst i familjen som bor på samma adress samt har A kort får köra den) helförsäkrat 9500:-

Jaså IF har också såna där grejer, trodde att det bara var BilsportMC som tillät "skenförsäkring".
 

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
Såpass, det går visst att försäkra den där ändå kanske. Eller har du din mellanklassförsäkrad?

med mellanklass menar du att den är försäkrad som 25 kw eller?
för dom på bilsport och mc sa att de inte spelade någon roll, dom går alltid på fulleffekt Så det där är vad de skulle kosta mig att försäkra den även med fulleffekt! :smasha
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
Kawasaki zxr 750 -89 ger jag 4300:-
hos trygghansa. halv/hel.
är 19 och tog kortet för 3 månader sen.:tummenupp

/Robin
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
med mellanklass menar du att den är försäkrad som 25 kw eller?
för dom på bilsport och mc sa att de inte spelade någon roll, dom går alltid på fulleffekt Så det där är vad de skulle kosta mig att försäkra den även med fulleffekt! :smasha

Ok, det är alltså ingen specialare för att du har mellanklasskort då? Helt vanlig basförsäkring+mcställ?
 

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
Ok, det är alltså ingen specialare för att du har mellanklasskort då? Helt vanlig basförsäkring+mcställ?

Nupp, ingen "mellanspecial" utan en helt vanlig basförsäkring!
Men den är ej avställningsbar, så jag betalar året om, dock en midre summa under vinter halvåret!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top