Vad betalar ni för era R1:or

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
Ska kolla på några R1:eek:r så nu funderar jag vad betalar ni för era i försäkring....
Är ju jäkligt fina men vet inte om jag vågar prova förrän jag vet på ett ungefär vad man betalar för dem. :gnissla

Avstå gärna från alla sök hit&dit svar.... :fatta!
Mvh

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Lone Wolf skrev:
Ska kolla på några R1:eek:r så nu funderar jag vad betalar ni för era i försäkring....
Är ju jäkligt fina men vet inte om jag vågar prova förrän jag vet på ett ungefär vad man betalar för dem. :gnissla

Mvh

Beror på Ålder,Vart man bor.Kanske en 20-50k/året med helförsäkring:=)

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
Är den hojen värd nästan 2000kr i månaden i försäkring, är det stor skillnad på årsmodellerna.

???????????????????????????

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
blom skrev:
29år örebro 1700 bögspänn i månaden för halv

Jag betalar under 500kr/Mån för halv.28 år.

"Bögspänn" Kan inte var lätt att tjäna ihop,är du bekant med uttrycket "Sugkrona" ?

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Lone Wolf skrev:

Mvh
Letareda på några regnr. på R1:eek:r och ring försäkringsbolagen och kolla vad du får betala

Jokela

Guest
Lone Wolf skrev:
Vad gör man om man kraschar svårt då om man bara har halv....

Inte så svårt val ? Antingen hoppas man på att man inte kraschar, eller så tar du en helförsäkring och biter i det sura äpplet. Finns hur många trådar som helst om detta. Det kostar att äga en sporthoj bla. bla. ( Är trött, så förlåt om det låter spydigt. )

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
Men det jag tycker e sååååååå jäkla sjukt är att visa hojar har rätt skapligt med power men kostar SKITLITE medan vanligare sporthojar kostar mer i försäkring än vad dom kostar beg.

Jokela

Guest
Lone Wolf skrev:
Men det jag tycker e sååååååå jäkla sjukt är att visa hojar har rätt skapligt med power men kostar SKITLITE medan vanligare sporthojar kostar mer i försäkring än vad dom kostar beg.

Jo vet vad du menar, har ägt R1 själv, betalade 12000kr helförsäkrat/halvår.
Senaste hojen jag hade var en Thunderace, betalade 1700kr halvförsäkrat/halvår. Skiljer 5 hk...

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
Precis!!!!
Varför varför varför....
Kan det verkligen bara bero på att en del inte ens kör med lite av insidan av skallen....

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
Bara att inse att om man köper R1:an så får man nöja sig med halv... :huvet
Inte så kul om man köper en hoj för över 100papp :3freak

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
Ny statistik: Var fjärde skadad körde sport-mc
--------------------------------------------------------------------------------

Var tionde person som dör i trafiken dör på en motorcykel. Var femte mc-förare som dödas i trafiken kör en så kallad sport-mc, en motorcykel med låg vikt i förhållande till effekten. Var fjärde motorcyklist som skadas kör sport-mc. Ändå står sport-mc för bara drygt var tjugonde registrerad motorcykel. Det visar ny statistik från Försäkringsförbundet.
- Det är förskräckande många som omkommer eller skadas i mc-olyckor och vi kan klart se att det just är förarna av sport-mc som är särskilt utsatta, säger Försäkringsförbundets VD Annika Lundius.
Nyblivna körkortsinnehavare med sport-mc är särskilt olycksdrabbade. 15 av 16 mc-förare som omkom under sitt första år med körkort gjorde det på sport-mc. Försäkringsförbundet vill därför att körkortsutbildningen för motorcyklar ska ske stegvis.
- Det är viktigt att den som sätter sig på de farliga sportmotorcyklarna har skaffat sig stor erfarenhet av mc-körning. En utbildningsstege, där det tar minst fem år med körkort innan man kan få körkort för sport-mc, skulle bidra till att minska antalet dödade och skadade, säger Annika Lundius.
Enligt Försäkringsförbundets statistik dödades 49 personer i MC-olyckor år 2004, en kraftig ökning från 32 personer året innan. Av dem är det en förhållandevis mycket stor andel, 10 av de 49, som körde sport-mc. Av de cirka 2 000 personskador i samband med mc-olyckor som anmäldes till försäkringsbolagen i fjol gällde nästan 500 sport-mc-åkare. Av cirka 220 000 motorcyklar är knappt 12 000 sport-mc.

Hittat på nätet..... Allt handlar ju om insidan... :(

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
30 bast göteborg halv. 29800- om året
03:a samt att ja haft kortet sedan oktober förra året...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln