Vad betraktas som kasserat?

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
puttrik skrev:
2263079 Jo,jag hade en polare som låg direkt efter mej (han höll för övrigt på att köra över mej och hojen)Han såg alltihop,och jag har angivit honom som vittne i skaderapporten.Men frågan är ju hur pass jävig han räknas som. Inga spår blev det heller,det hade iofs inte spelat nån roll, med tanke på hur pass ointresserade farbror blå var.Ett snabbt förhör med polarn och bilföraren(jag åkte ambulans under tiden..) De kontaktade aldrig mej,utan jag ringde upp dem när jag kom hem från sjukhuset.Den polisrapporten ger jag inte mycket för,de hade lagt ner förundersökningen.Och när jag fick händelseförloppet uppläst för mej så hade de lyckats få fel datum för olyckan ,och ange fel sida på bilen som blivit skadad..Enligt rapporten hade hojen träffat bilen på höger sida :tomten Lite knepigt med tanke på att jag fick möte med en bil som genar på min sida vägen när jag har högerkurva
Konstigt inte polisen kom förbi och tog din version av vad som hände. Du var väl inte medvetslös som jag förstar det? Det verkar vara läge att ringa och prata med polisen ocksa sa du far rapporten rätt om du inte redan fatt till det. Allra helst om det finns skador pa bilen som visar vilken sida det tog pa.

Det värsta när sant här händer är att man far driva allt själv. Det gäller att halla koll pa alla bitar sa man inte missar nagot man har rätt till.

Lycka till i fortsättningen!

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Palmas skrev:
2264425 Konstigt inte polisen kom förbi och tog din version av vad som hände. Du var väl inte medvetslös som jag förstar det? Det verkar vara läge att ringa och prata med polisen ocksa sa du far rapporten rätt om du inte redan fatt till det. Allra helst om det finns skador pa bilen som visar vilken sida det tog pa.

Det värsta när sant här händer är att man far driva allt själv. Det gäller att halla koll pa alla bitar sa man inte missar nagot man har rätt till.

Om det ar personskada och i varje fall ar någon ar såpass skadat som trådskaparen,blir inte någon forhørd..det sker efter at pasienten ar stabiliserad.

puttrik

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
räser med stenåldersmotor
Palmas skrev:
2264425 Konstigt inte polisen kom förbi och tog din version av vad som hände. Du var väl inte medvetslös som jag förstar det? Det verkar vara läge att ringa och prata med polisen ocksa sa du far rapporten rätt om du inte redan fatt till det. Allra helst om det finns skador pa bilen som visar vilken sida det tog pa.

Jag ringde själv polisen,en för övrigt mycket trevlig f.d. mcpolis! Och påtalade felen.Han sa att han inte kunde ändra i rapporten,sen om det i klartext betydde att han inte orkade,vet jag inte, men bilisten lär ju vilja ha sin vänstersida reparerad, så det bör väl om inte annat komma fram då.
Du har helt rätt i att man får driva allt själv!Man bollas hit och dit mellan personer när man ringer.Det känns som om ingen riktigt håller i nånting,det enda jag vet just nu är att sommarn går,och jag är hjälpligt på benen igen och vill börja åka hoj

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Arctic#1 skrev:
2264441 Om det ar personskada och i varje fall ar någon ar såpass skadat som trådskaparen,blir inte någon forhørd..det sker efter at pasienten ar stabiliserad.
Sant, mig förhörde dem pa sjukhusets akutmottagning efter att sjuksköterskorna hade gjort sitt. Dom togs sig i alla fall tid att aka dit och ta min version av vad som hade hänt. Klart det var ju i en mycket mindre stad sa det var kanske lite enklare.

Intressant dock hur mycket min version och han jag krockade med skilde sig. Enligt mig gick det i 50 km/h och enligt honom maste jag ha kört minst 100 km/h (min version var närmare sanningen 50-70 kanske). Det var han som bröt mot väjningsplikt kan tilläggas och fick hela skulden ocksa.

Det visar bara hur viktigt det är att fa säga sitt i ett sant här ärende. Det finns säkert fler här som kan berätta mer och har mer erfarenhet om hur fel eller rätt det kan bli.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!