Vad betyder ditt alias?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Peddo-Per-Gösta

Gammalt nick på en polare som gick lös lite väl hårt. :D

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
vad skall man säga? en jobbarkompis tyckte att jag vart ett jäkla klantarsel och skrek: "Ditt jävla jippo":mad: :mad: :mad:

därefter är det ingen som säger Andreas, utan jippo :rolleyes:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
vad skall man säga? en jobbarkompis tyckte att jag vart ett jäkla klantarsel och skrek: "Ditt jävla jippo":mad: :mad: :mad:

därefter är det ingen som säger Andreas, utan jippo :rolleyes:

haha, klockrent skällsord ju!:D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fi fan pågasnöre, de va den mögigaste tokholmska jag någonsin läst!! :D

Kan ditt alias vara en blandning mellan buddism och shintoism och kanske plockat från samurajen?

Allra främst var det väl från Zen Budismen som samurajerna byggde upp sin levnadsstil, Bushido. Krigarens väg. Med hängivenhet, meditation, mm för att göra dom till bättre krigare. Och en hederskodex som skulle gälla ända in i döden.

Vår egen sporthojs-bushido verkar inte ha sålt sin själ fult ut, så han borde kanske heta Bushidolite. :D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Prat är en sak. Sex en annan. Inte många tjejer som erkänner att dom dras till andra tjejer heller...

för dig kanske ;)

Allra främst var det väl från Zen Budismen som samurajerna byggde upp sin levnadsstil, Bushido. Krigarens väg. Med hängivenhet, meditation, mm för att göra dom till bättre krigare. Och en hederskodex som skulle gälla ända in i döden.

Vår egen sporthojs-bushido verkar inte ha sålt sin själ fult ut, så han borde kanske heta Bushidolite. :D

nej nej Bushido Light! :rofl:D

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
En cool snubbe i ett tv-spel har en attack som heter så och alla som läst mellanstadieengelska förstår vad det betyder.

Hårt namn förövrigt, eller hur!? :katt

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Marcus - Cusmar - Casmur - kaZmur

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Mitt namn kommer från att en polare brukade kalla mig för anden i flaskan, som efter ett tag blev anden i flarren. Detta var för jobbigt att skriva så det blev bara Flarren tillslut... Fråga mig inte varför jag fick det namnet :va :va :va

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Jag är en twinpilot som kör helt livsfaligt....

...Eller så var det för att det stod på röven på min första hoj.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

korrekt:tummenupp

och nej, riktigt så illa är det väl inte...:gnissla däremot så sympatiserar jag med en del tankar från den ursprungliga filosofin:)
att jag sen började kalla mig för Bushido kommer av att jag försökte förklara dess innebörd från mina inte fullt så intellektuella polare som då tyckte att det var en massa kampsportsblaha och började kalla mig för det. sen har det fått hänga med.
Bushidolite kanske är en mer korrekt benämning på mig, men det klingar inte riktigt lika bra som Bushido:gnissla

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
fattar inte hur jag spamade? men aja

Mitt alias är engelska och betyder skugga, kan ni tro det? originellt va?!

nä men jag har sedan man var mindre alltid vart ett stort sonic fan, och i en av spelen var det en svart variant av honnom som hette shadow.. nerdy? sure men det låter coolt när ingen vet:tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka