Nash
KUNG Fotpinne! ;)
Att nått är stålomspunnet. Ser en massa på Sporthoj med stålomspunna slangar hit o dit. Gör det nån skillnad vad slangarna är dragna i, plast eller stål? eller har jag fått ALLT om bakfoten som vanligt! :S
Att förklara på lättaste sättet.................
Byt ut bromsslangen mot en ballong.
Blåser du in luft i ballongen expanderar den.
Sätter du på ett hölje utanpå ballongen så blir det ett stopp så att ballongen inte kan expandera.
Att förklara på lättaste sättet.................
Byt ut bromsslangen mot en ballong.
Blåser du in luft i ballongen expanderar den.
Sätter du på ett hölje utanpå ballongen så blir det ett stopp så att ballongen inte kan expandera.
Bromsslangar expanderar lite grann under tryck=man får sämre bromsverkan..................................... VA!?
Hur ofta brukar slangar expandera? och vad gör det för skillnad om dom nu skulle göra det? :S
Bromsslangar expanderar lite grann under tryck=man får sämre bromsverkan.
Byter man då ut orginal bromsslang mot en stålomspunnen så flexar inte den på samma sätt och man får bättre bromsar
Va? Really? Är det sån skillnad? Måste ju va för såna som behöver MAX prestanda jämnt typ Banåkare eller?
Nu är det ju inte sån extrem skillnad...dagens slangar anser jag vara bra. Men det är bara min uppfattning.
Originalslangar har ett ingjutet metallnät i gummit.
Stålomspunnet är jättebra, precis som beskrivits ovan ger det en stummare känsla i reglagen.
Fast "stålomspunnet" i motorcykelsammanhang brukar betyda en synlig stålstrumpa utanpå slangen, när egentligen det optimala vore att ha stålstrumpan ingjuten.
Sen blir man "korvmojs-snabb" av stålomspunnet också, speciellt om man har färgeloxerade anslutningar.
Varför har isåfall inte tillverkarna tänkt på sånt innan dom uppgraderar deras bromsar med alla möjliga olika ok och prylar!
En motorcykel handlar som allt annat....om design!
Samt att det gäller att tillverka något som säljer, till ett lågt pris...
Och som jag skrev ovan, det är inget större fel på original. Men det finns delar som är lite bättre på eftermarknaden.
Jo det är klart men stålomspunnet låter lite VÄL overkill men jag kan ju bara anta hur det känns, kan inte tänka mig att det är SÅ stor skillnad
Varför har isåfall inte tillverkarna tänkt på sånt innan dom uppgraderar deras bromsar med alla möjliga olika ok och prylar!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |