Nash
KUNG Fotpinne! ;)
Att nått är stålomspunnet. Ser en massa på Sporthoj med stålomspunna slangar hit o dit. Gör det nån skillnad vad slangarna är dragna i, plast eller stål? eller har jag fått ALLT om bakfoten som vanligt! :S
Att förklara på lättaste sättet.................
Byt ut bromsslangen mot en ballong.
Blåser du in luft i ballongen expanderar den.
Sätter du på ett hölje utanpå ballongen så blir det ett stopp så att ballongen inte kan expandera.
Att förklara på lättaste sättet.................
Byt ut bromsslangen mot en ballong.
Blåser du in luft i ballongen expanderar den.
Sätter du på ett hölje utanpå ballongen så blir det ett stopp så att ballongen inte kan expandera.
Bromsslangar expanderar lite grann under tryck=man får sämre bromsverkan..................................... VA!?
Hur ofta brukar slangar expandera? och vad gör det för skillnad om dom nu skulle göra det? :S
Bromsslangar expanderar lite grann under tryck=man får sämre bromsverkan.
Byter man då ut orginal bromsslang mot en stålomspunnen så flexar inte den på samma sätt och man får bättre bromsar
Va? Really? Är det sån skillnad? Måste ju va för såna som behöver MAX prestanda jämnt typ Banåkare eller?
Nu är det ju inte sån extrem skillnad...dagens slangar anser jag vara bra. Men det är bara min uppfattning.
Originalslangar har ett ingjutet metallnät i gummit.
Stålomspunnet är jättebra, precis som beskrivits ovan ger det en stummare känsla i reglagen.
Fast "stålomspunnet" i motorcykelsammanhang brukar betyda en synlig stålstrumpa utanpå slangen, när egentligen det optimala vore att ha stålstrumpan ingjuten.
Sen blir man "korvmojs-snabb" av stålomspunnet också, speciellt om man har färgeloxerade anslutningar.
Varför har isåfall inte tillverkarna tänkt på sånt innan dom uppgraderar deras bromsar med alla möjliga olika ok och prylar!
En motorcykel handlar som allt annat....om design!
Samt att det gäller att tillverka något som säljer, till ett lågt pris...
Och som jag skrev ovan, det är inget större fel på original. Men det finns delar som är lite bättre på eftermarknaden.
Jo det är klart men stålomspunnet låter lite VÄL overkill men jag kan ju bara anta hur det känns, kan inte tänka mig att det är SÅ stor skillnad
Varför har isåfall inte tillverkarna tänkt på sånt innan dom uppgraderar deras bromsar med alla möjliga olika ok och prylar!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |