Vad får man köra på ett A1-kort?

Aprilia_125

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Aprilia Rs 125 -03, suzuki dr350, kines
hej, började fundera på att köpa mig en cross-cart (alltså väg-reggad) eller liknade för sommarjobbspengarna och jag undrar vad mer än en lätt mc man får köra på 125-kortet?

tacksam för svar :)

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Aprilia_125 skrev:
2319353 hej, började fundera på att köpa mig en cross-cart (alltså väg-reggad) eller liknade för sommarjobbspengarna och jag undrar vad mer än en lätt mc man får köra på 125-kortet?

tacksam för svar :)
traktor och eu moped är det väl :va fast en cart som är gatureggad med 125cc ska du få köra med det, (om den är reggad för det alltså)

Aprilia_125

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Aprilia Rs 125 -03, suzuki dr350, kines
okej :) Så det finns inget som säger att en 125:a inte får ha mer än 2hjul då eller?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Ja om han lyckas hitta en som är A1 begränsad. Inte hittat någon, de flesta får bara köras på A eller B kort:va

Traktor, Eu moped motorredskap klass ehh öhh vilken är det nu då, är det 1 eller 2? Motorredskap som är begränsade med LGF skyltar får köras med A1 iaf

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2319397 Ja om han lyckas hitta en som är A1 begränsad. Inte hittat någon, de flesta får bara köras på A eller B kort:va

Traktor, Eu moped motorredskap klass ehh öhh vilken är det nu då, är det 1 eller 2? Motorredskap som är begränsade med LGF skyltar får köras med A1 iaf
just det, jag glömde motorredskap :huvet

men jag är helt säker på att jag såg en 125cc cart i allt om motor som fick köras på a1, kostade 25k ny ungefär.

sen finns det nice quads också, lite svårare att hitta bara

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
2319406 just det, jag glömde motorredskap :huvet

men jag är helt säker på att jag såg en 125cc cart i allt om motor som fick köras på a1, kostade 25k ny ungefär.

sen finns det nice quads också, lite svårare att hitta bara
Har bara hittat en 125cc kart som får köras på A eller B kort:va

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
d.v.s att man får köra en epatraktor utan att nånsin kört bil förr? låter inte riktigt intelligent.. Låter som förr när man fick mc-kortet gratis när man tog B-kort.

Matte_Aprilia

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Aprilia RS125 -98
JojjeL skrev:
2319733 d.v.s att man får köra en epatraktor utan att nånsin kört bil förr? låter inte riktigt intelligent.. Låter som förr när man fick mc-kortet gratis när man tog B-kort.

Ja de får man.. men dom som skriver för traktor behöver ju aldrig ens ha suttit på en cyckel...

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lundgren skrev:
2319397 Ja om han lyckas hitta en som är A1 begränsad. Inte hittat någon, de flesta får bara köras på A eller B kort:va

Klass 2.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
JojjeL skrev:
2319733 d.v.s att man får köra en epatraktor utan att nånsin kört bil förr? låter inte riktigt intelligent.. Låter som förr när man fick mc-kortet gratis när man tog B-kort.
men med tanke på att det vanliga kortet för epa bara är teori så är det kanske inte så farligt med tanke på att vi har trafik vana :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024