Vad för hoj till fighter bygge ?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har fått starka funderingar på att skaffa alt. bygga en fighter. Så min första fråga är då vilken cykel är bästa att bygga på ? Kan man få gammel gixxrar lätthanterliga när man bygger om dom ?

Eller fortsätter dom ha kvar lite av "tung" känslan om man ser till 1100:an eller en 750 kanske är bättre i de avseendet ?

Har ni fler förslag på hojar så keep em coming, bugett mässigt så helst så billigt som möjligt objekt men absolut inte över 20K. Måste vara reggad eller registeringsbar.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Köp ingen bra klassiker som t.ex en CBR900 i tvärfint skick utan köp något utom räddning.
I 90% av fallen här köper någon en ninjablade, lackar ram och sving och gör strijtfajter med R1 häck sen hamnar den på blocket på en gång där den ligger kvar i månader.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Naa som de ser ut blir de som du säger snarare ett "objekt" som man kan bygga på då jag inte vill lägga allt krut på hojen utan sen till delarna. Misstänkte att Gixxrarna blir lite för tunga även som fighter, så får väl börja med att hålla koll efter nån CBR.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Varför inte en ZX9R eller en ZX6R? Går att få till rätt pris:tummenupp
Problemet med de som bygger fighters som Teo skrev är att man inte går fullt ut utan bara byter röv & plockar väck kåpor. Såna råttsoffor blir man nästan aldrig av med.
Eller köp ett påbörjat bygge och slutför det snyggt:)
 

jonny_81

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Ort
skövde
Hoj
cbr 600 95 streetfighter
har för mig ja sett en påbörjad cbr turbo fighter ibland annonsera... ritigt fränt bygge
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Varför inte en ZX9R eller en ZX6R? Går att få till rätt pris:tummenupp
Problemet med de som bygger fighters som Teo skrev är att man inte går fullt ut utan bara byter röv & plockar väck kåpor. Såna råttsoffor blir man nästan aldrig av med.
Eller köp ett påbörjat bygge och slutför det snyggt:)

Ja sånna har man hittat en hel drös, men dom verkar ta en väldans massa betalt för dessa halvbyggen, som dessutom enligt min mening är skitfula. Så de är om nån har en med väldans bra prutmån eller som du säger köp ett påbörjat och slutför.

Sämsgård skrev:
är inte en fzr en ganska bra å billig grund?
får iofs lägga med en ny gaffel i budjeten..
blir nog en sån för mig nästa gång iaf

Där var ett tips till som man kan kika över men då får man kolla lite på vad gaffel tillkommer med för kostnad.

Freddaz skrev:
Köp min, färdig att köra.

Tackar för erbjudandet, men lite av charmen är att göra den personlig och bygga själv. Annars kunde man ju köpa och modifiera men får se hur de verkar på objekt fronten först.
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Själv skulle jag vilja bygga på en TRX850 eller nån Ducati, trevligt med twin och snyggt med rörram ;). Huvudsaken tycker jag är att hitta en hoj med snygg ram. GSXR750 från 90-91 borde vara ganska schysst att bygga på oljekyld så den är inte så tung, snygg ram också tycker jag. Lite bred bara, därför jag helst skulle ha en twin
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Ducati har ju faktiskt en snygg ram:yoparty Kolla med Sämsgård han hade ju ett Ducce fighter projekt till salu? Kanske finns den kvar:)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jaja!:krama
Jag har oxå byggt på en ZX9a..
Står för att Jag ogillar de fula hålen i ramen.
Sedan att ZX9Ren går "enligt mitt tycke" betydligt bättre än CBRen osv är ju en annan femma:tummenupp
Nå.
Blev Du lite gladare nu.:D

:tuttar:):krama
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Ducati har ju faktiskt en snygg ram:yoparty Kolla med Sämsgård han hade ju ett Ducce fighter projekt till salu? Kanske finns den kvar:)

gick för 18papp till el stockholmo i helgen

Hej igen.
Nackdelen med en del hojar, tex zx9r osv är den fula ramen!
Alla dessa onödigt fula hål!!
Den snyggaste ramen och motorn har helt klart gsxr 1100 91-92.
Men som sagt lite väl tung..
På andra plats rent utseendemässigt har vi CBRen, på en sådan får Du lätt till en råhet och även grymma byggnadsmöjligheter utan att lägga ner en förmögenhet.
Sedan att CBRen är lätt som en fjäder och går rysligt bra är ju inte helt fel.:tummenupp
Ang Ducati..
Hittar Du någon under:fakta:fyllisar 20 lax så lycka till!:huvet
Ang TRXen..
Kan helt klart vara nåt:yoparty
Ha d

.......:D

Ny gaffel? Är dom så kassa original? Samma med 1000cc?

säkert inget fel på dom,
men enligt min smak på tok för fula å smala för att plattsa på en fighter:)
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jag har en sån här cbr900 som jag tänkte bli av med för ca 20t
 

Bifogat

  • cbr.JPG
    cbr.JPG
    28 KB · Visningar: 169
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top