Vad för kläder kör ni i torktumlaren?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Har bara svarta/blåa kläder, kör rubbet i tumlaren, värmen sprider sig i lyan, de e nice.

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Haha skön tråd för alla hardcorebikers!

Tumlare är djävulens maskin utom för handdukar och strumpor typ...hänga tvätten is the shit! Själv stryker jag och manglar dom grejer som behövs så att det blir riktigt gjort!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Brukar mest bli handdukar.

Har en väldigt bra torktumlare i tvättstugan med bland annat frotteprogram så den används flitigt. Den jag har hemma låter, drar en massa el och tar längre tid på sig så den är ingen ide att använda i onödan då det finns gott om tider i tvättstugan.

Till kläder använder jag torkskåpet eller hänger upp hemma.

Lakan manglar jag eller stryker, underbart gött att lägga sig i nystrukna/nymanglade lakan. :)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Har bara svarta/blåa kläder, kör rubbet i tumlaren, värmen sprider sig i lyan, de e nice.

Det är en fördel med att ha torktumlare hemma +värma filtar när man är frusen :tummenupp

Dock har jag sänkt elkostnaden med närmare 100 kr/månden sedan jag började tvätta/torktumla i tvättstugan.:), den var alltid upptagen förut :rolleyes:

Bifogat

• fin4.jpg
    fin4.jpg
    135.9 KB · Visningar: 115
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tumlar det mesta utom stickade tröjor, skjortor och kläder man är rädd om.
Jeans, kallingar, strumpor, t-shirts, lakan, handdukar etc.
Att vi har tre barn kan säkert spela in eftersom man kör minst en maskin om dagen och då finns det inte plats att hänga på...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Allt utom min tyll-kjol och min stretch top tumlar jag. :näsblod

Vad är det här för jädra fjolltråd egentligen?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag kör nästan allt, oavsett om det har tryck på sig eller innehåller syntet. Det enda jag inte kör är prylar som jag är riktigt riktigt rädd om, men eftersom alla mina andra kläder klarat sig hittills (tvättar 40-tvätten tillsammans med 60-tvätten i 60 grader och torktumlar därefter, varje gång) börjar jag fundera på om det inte är lugnt att tumla resten också.

Och jag får nog hålla med om att den här tråden är lite småfjollig:D

s9d8as0vjk

Guest
Körde en laddning vita T-shirts inatt och de verkar inte ha krympt något. Iallafall inte vad som märks så här första gången. Verkar vara riktigt spridda skurar om hur mycket man vågar köra i tumlaren.

Vore kul att veta vad som gått totalt snett i era tumlarförsök! Så, berätta vad som gått käpprätt åt h-vete nu. :)

Sedan kanske tråden är lite ghey men det skiter jag i... vill faktiskt lära mig nåt på kuppen :)

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Min dunkudde gick i två bitar i torktumlaren.
Första gången jag tumlade och första gången vi använde den tvättstugan hemma. tvättade sängkläder och tydligen var min dunkudde lite för gamal och utsliten. för när de var klart var de dun i hela maskinen :glömdet inte poppis!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Min dunkudde gick i två bitar i torktumlaren.
Första gången jag tumlade och första gången vi använde den tvättstugan hemma. tvättade sängkläder och tydligen var min dunkudde lite för gamal och utsliten. för när de var klart var de dun i hela maskinen :glömdet inte poppis!

Använde du tennisbollar när du torktumlade kudden?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka