Vad för MC om man är 190cm?

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
johansall skrev:
2093643 Själv så e ja 191 lång å ligger på ca 110 tunga kg å sitter hur bra som helst på min R1:a.. Förra hojen var en R6:a å den satt ja lika skönt på! Skiljer ej så mycket i storlek tycker ja..
///MVH Johan

110 ? :näsblod :yoparty

Är det "muskler i vila" eller muskler ? :)
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
ni som är långa och kör dessa hojar, ni har inte någon bild på hur ni ser ut på? längden kan man inte ro för e lång själv 191 cm och undrar därför lite hur de ser ut
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
Säger bara Aprilia RSV1000R (Mille) Även den nya generationen som kom 2004, är både stor och bekväm! Vinner test på test för just komfort för långa förare.. Sen är ju twinen super snäll med ovana förare. Ju mer kubik ju snällare är dom att köra, i regel! En liten 600 som varvar typ 18000v/m är lite mer hysterisk att köra än en 1000cc som varvar typ 14000v/m. Sen har vi ju 1000cc twinen som då varvar 11000v/m som är ännu snällare! Sen kör du ihjäl dig lika lätt på en 600cc som en 1000cc. En 600cc sporthoj går ju ändå +250km/t, sen att en 1000cc då går +290km/t dödar ju inte nå mer effektivt än 250km/t.. Har man bar lite hämningar och en hjärna att tänka med så ska det nog gå bra att anpassa trottel pådraget efter trafiksituationen och inte utsätta sig för större faror än nödvändigt. Sen händer ju olyckor hur försiktig man är! Behöver ju inte bero på mc föraren alla ggr..
 

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Kungshamn
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
freestyle skrev:
2245914 ni som är långa och kör dessa hojar, ni har inte någon bild på hur ni ser ut på? längden kan man inte ro för e lång själv 191 cm och undrar därför lite hur de ser ut


kolla min profil, 189cm på R1 -99
/mvh erik
 

fläderblomst

BARNVAGNAR!!!
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 1000RR
Befinner mig själv i samma situation som trådskaparen (190cm och pysslar med kortet). Var extremt lockad av ducati monster tills en polare sa att jag förmodligen skulle se lite rolig ut på den. Det fick mig att tänka om en smula, fastnade för speed triple istället. :)

Förmodar ändå att man väl borde provköra lite olika hojar innan man bestämmer sig. Dock så ser speed triple från -05 grymt feta ut :yoparty (iaf enligt mig)

Hur är körställningen på en speed triple jämfört med en R1:a motsv? Borde väl varan något mer humana eller?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top