Vad för MC

MizzY

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Kawasaki ER6f -11
Jag är ungefär själv i samma sits.
Har spanat mycket på er6:an. Blev dock småfrälst i Ducati696 under hojdagarna förra helgen, så jag lägger min röst på er6:an eller en Monster :)
Har du bara tänkt busköra i stan skulle jag välja en Er6n, men vill du åka lite längre är f:en med kåpa ett bättre val.
Er6:an är billigare, du hittar en fin begagnad för 40-45 papp. Duccen lite saftigare, för samma årsmodell.
Båda är dessutom hyfsade i försäkring. Har du mer cash i plånboken tycker jag du ska kolla på cbr600 (som jag tänkte köpa innan jag tappade hakan när jag kollade försäkring) :p
Lycka till! :)

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Jag är ungefär själv i samma sits.
Har spanat mycket på er6:an. Blev dock småfrälst i Ducati696 under hojdagarna förra helgen, så jag lägger min röst på er6:an eller en Monster :)
Har du bara tänkt busköra i stan skulle jag välja en Er6n, men vill du åka lite längre är f:en med kåpa ett bättre val.
Er6:an är billigare, du hittar en fin begagnad för 40-45 papp. Duccen lite saftigare, för samma årsmodell.
Båda är dessutom hyfsade i försäkring. Har du mer cash i plånboken tycker jag du ska kolla på cbr600 (som jag tänkte köpa innan jag tappade hakan när jag kollade försäkring) :p
Lycka till! :)

Tappade hakan?
Betalar 2000 halv/helår för min cbr600 -94 hos folksam. Du som brud borde inte ha några problem att hitta en billig försäkring.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Kawasaki har ja vart inne på en del och kollat lite grann, de verkar vara schyssta cyklar.
Priset ska ju vara så billigt som möjilgt men ändå gå att köra så att säga. De får gärna kosta lite mer om ja slipper greja med den så mycket som möjligt.
Och den får även kosta lite mer om försäkringen är billigare.

Du har fått många förslag i tråden men det gäller att prova prova och åter prova!, många faktorer som spelar in och välj för guds skull inte en hoj "som alla andra har" utan en som passar just dig.

När du sedan har valt så kan jag rekommendera Länsförsäkringar när du ska försäkra, de erbjuder tjejförsäkring. Hade min sv 05:af örsäkrad där för 4500 helåret/helförsälkring.

Svarar på frågor om sv:n via pm, lycka till!

/Lena.

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Du har fått många förslag i tråden men det gäller att prova prova och åter prova!, många faktorer som spelar in och välj för guds skull inte en hoj "som alla andra har" utan en som passar just dig.

När du sedan har valt så kan jag rekommendera Länsförsäkringar när du ska försäkra, de erbjuder tjejförsäkring. Hade min sv 05:af örsäkrad där för 4500 helåret/helförsälkring.

Svarar på frågor om sv:n via pm, lycka till!

/Lena.

Tack för tipset. Nu blev min sambo glad :) Det var väldigt förmånligt att vara kvinna hos länsförsäkringar!

MizzY

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Kawasaki ER6f -11
Tappade hakan?
Betalar 2000 halv/helår för min cbr600 -94 hos folksam. Du som brud borde inte ha några problem att hitta en billig försäkring.

Klämmer du in ett f på slutet blir det en jävla skillnad ;)
Jag spanade på de nyare (600rr), just för att de är lätta och hyfsat låga (å framför allt smala i tanken).
Inte ens If, som väl är dem som har Hondas märkesförsäkring om jag inte minns galet, kom under 20 papp för halvförsäkring.
Så tyvärr, där hade jag ingen nytta av tuttarna =/

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ducati 749 el 848.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...