Vad för olja?

Heléne

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2013
Hoj
KTM EXC 200 01
Hej alla glada !

Heléne heter jag och har precis köpt en KTM EXC 200 . Jag kan inget om meck så jag skulle behöva lite hjälp : )
Vad ska jag här för olja i den ? Sen körde jag förra veckan ca 1 timme och den gick kalas tills efter det då den bara dog ? Jag har beställt nytt insug och nya tändstift så de är på väg . Ska även göra rent förgasaren när jag byter stift osv. Kan det vara något annat fel ?

Jätte tacksam för svar från någon duktig därute : ) !

korassel

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2012
Hoj
husa 570 sm
Det fungerar bra med atf dextron lll i lådan finns billigt på biltema . I soppan så kan du med köra med biltemas 2 takts olja som jag har för mig är helsyntet ca 2,5%

Heléne

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2013
Hoj
KTM EXC 200 01
Ok! Tack , jag pratade med en kille igår som sa att syntet olja inte var det bästa utan att jag ska ha mineral olja i bensinen ? Men som sagt det kanske inte spelar någon roll ! Tack tack!

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Du har haft olja i bensinen hela tiden iaf? Den går o dra runt utan problem med kicken fortfarande?
"nytt insug", menar du luftfilter? Oftast tvättar och oljar man luftfiltrena istället för att köpa nya, det bör göras hyfsat ofta, speciellt om man kör där det är dammigt/skitigt. (finns filtertvätt och filterolja på tex biltema, man har filtertvätten stående i en 10l-hink med lock så kan man tvätta filtret vid behov, torka det och sen lägga det i en plastpåse tillsammans med filterolja och masera runt och sen torka igen innan användning.)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning