Vad förvånar såhär långt?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Repsol/Honda är ett bättre team än D'Antin Ducati, och Biaggi är en bättre förare än Hayden. Men tror du han hellre kör för 4:e, 5:e platser i MotoGP än om titeln i WSBK?
Han var inte bättre än Hayden sin senaste(sista?)säsong i Motogp.Numbers don´t lie;)

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Biaggi på en Ducati lät intressant, hoppas på en comeback i GP nästa år. Tyckte mig läsa någonstans att Jorge Lorenzo skrivit på för Yamaha nästa år,
stämmer det?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag syftade på D'Antin stallet som du nämnde. Biaggi hade under sin tid bättre styrningar än så i MotoGP. Repsol/Honda är ett bättre team än D'Antin Ducati, och Biaggi är en bättre förare än Hayden. Men tror du han hellre kör för 4:e, 5:e platser i MotoGP än om titeln i WSBK?
Du drar väldigt förenklade slutsatser.

Om D'antin Ducati är ett sämre team än Repsol/Honda. Hur kan då Hofmann ligga före Hayden i VM-tabellen?

Biaggi är utan tvivel en bättre förare än Hofmann. Hade han kört för D'antin Ducati i år kan man hypotetiskt säga att hade legat väsentligt högre i tabellen än Hoffman - som ligger före världsmästaren.

Saker och ting är sällan så enkla som de ser ut att vara.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2954323 Biaggi på en Ducati lät intressant, hoppas på en comeback i GP nästa år. Tyckte mig läsa någonstans att Jorge Lorenzo skrivit på för Yamaha nästa år,
stämmer det?
Enligt ryktena har Lorenzo signat ett "letter of intent" med Yamaha. Mycket talar för attd et är sant. Yamaha ryktades vilja ha honom till den här säsongen och Lin Jarvis som är deras Managing Director har sagt i press att de talat med Lorenzo.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Om D'antin Ducati är ett sämre team än Repsol/Honda. Hur kan då Hofmann ligga före Hayden i VM-tabellen?

Där satte du dit mig.

Biaggi är utan tvivel en bättre förare än Hofmann. Hade han kört för D'antin Ducati i år kan man hypotetiskt säga att hade legat väsentligt högre i tabellen än Hoffman - som ligger före världsmästaren.

Jag tror att Biaggi skulle kunna nafsa på podiumet på en D'Antin Ducati, vilket är betydligt bättre än vad Hoffman förmår. När jag sa "harva runt i mellanskiktet" menade jag egentligen inte mellanskiktet utan snarare skiktet strax efter toppskiktet. Det jag är tveksam till är om Biaggi verkligen är intresserad av det?

sandstream

Guest
Om D'antin Ducati är ett sämre team än Repsol/Honda. Hur kan då Hofmann ligga före Hayden i VM-tabellen? Saker och ting är sällan så enkla som de ser ut att vara.
Men i det här fallet är det faktiskt väldigt enkelt. Det finns en tabell även för teamen och där ligger Repsol före D'antin men att dra slutsatser om vilket team som är bäst efter endast 5 tävlingar känns lite förhastat. Tex hade Rizla Suzuki ramlat ner från 3 till 6 plats i tabellen om CV hade klotat i söndags.

Biaggi blev i princip bojkottad av alla team inför 2006 och frågan är om alla redan glömt och förlåtit.

sandstream

Guest
några direktörer i HRC och några skribenter på SH kände sig trampade på
tårna... Luis D'Antin och Ducati bryr sig nog inte så mycket om det.
Sist jag kollade var Ducati intresserade av Toseland och ville ha honom i D'antin men visst, minst en italienare på en Ducati vill de nog ha och Capirex borde pensionera sig efter den här säsongen om han inte får tillbaka farten.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024