Vad gör AXL ROSE ?

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Flamma77 skrev:
Den är guld ju! Den går nästan oftast. Och så Estranged, förståss...

Duff äger, attans vad många instrument han kan använda... :yoparty Snygg också! Eller var, kanske, har inte sett han på ett tag.

Började seriöst nästan gråta sist jag lyssnade på Estranged (på fyllan men va fan).

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
chox skrev:
Jo, Zakk Wylde. :yoparty

Han må vara bättre på guran men i image kommer han inte långt. Räcker inte med att imitera Randy Roads lite haldant :). Och när allt kommer om kring så är Wylde lite väl overkill. Men smaken är som baken.

I min bok ligger Slash på nummer #1

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
landen skrev:
Han må vara bättre på guran men i image kommer han inte långt. Räcker inte med att imitera Randy Roads lite haldant :). Och när allt kommer om kring så är Wylde lite väl overkill. Men smaken är som baken.

I min bok ligger Slash på nummer #1

Hö, Slash är cool och jag har inget emot honom. Men ZW är riktigt hård...

Dessutom undrar jag om du varkligen har installerat rätt hörapparat om du hör någon likhet mellan ZW och Randy Rhoads....

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Chris Ash skrev:
Hö, Slash är cool och jag har inget emot honom. Men ZW är riktigt hård...

Dessutom undrar jag om du varkligen har installerat rätt hörapparat om du hör någon likhet mellan ZW och Randy Rhoads....

Äsch Wylde är för hård, ingen stil han blir bara löjlig enligt mig då.
Och jag tänkte inte på ljud utan hur dom såg ut på scenen. Kanske inte slående lika men det syns ju att killen vill vara Randy.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
sakk är Grym! stor och grov.. precis som det ska vara :yoparty

Sen har jag en fin metallica t-shirt som jag grävde fram i gadroben från ca 91-92 (har den på nu,dock jävligt tight)
på den står det "Fuck Gn´r here comes metallica" :tungan
Kommer ihåg "Kriget" mellan gnr och metallica... oj oj oj det var tider det :lol

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
stony skrev:
sakk är Grym! stor och grov.. precis som det ska vara :yoparty

Sen har jag en fin metallica t-shirt som jag grävde fram i gadroben från ca 91-92 (har den på nu,dock jävligt tight)
på den står det "Fuck Gn´r here comes metallica" :tungan
Kommer ihåg "Kriget" mellan gnr och metallica... oj oj oj det var tider det :lol

Ja där har han ju inte direkt gått in för att va Randy :), han va ju ett grässtrå i jämförelse.

Kriget mellan Metallica och GNR va ju löjligt. GNR va bättre på allt. Spela, låtar, image ja ALLT.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
landen skrev:
Kriget mellan Metallica och GNR va ju löjligt. GNR va bättre på allt. Spela, låtar, image ja ALLT.

TROLIGT!!! :tungan Metallica regerade på 80/90 talet, Och kriget var mäktigt.. :yoparty Axl Pose :hihi

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Guns n Roses och Metallica är i mitt tycke två av de mest överskattade band som finns. Guns hade visserligen sitt mästerverk i "Appetite for destruction" men inte mycket mer. Metallica började med en riktigt fet thrashskiva i "Kill em all" för att därefter aldrig komma upp i samma nivå igen (förutom stundtals på Master of Puppets).

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Chris Ash skrev:
Guns n Roses och Metallica är i mitt tycke två av de mest överskattade band som finns. Guns hade visserligen sitt mästerverk i "Appetite for destruction" men inte mycket mer. Metallica började med en riktigt fet thrashskiva i "Kill em all" för att därefter aldrig komma upp i samma nivå igen (förutom stundtals på Master of Puppets).

Kan hålla med dig där.. kill em all och ride (enligt mitt tycke) är ju helt klart dom bästa plattorna, dock gillar jag soundet på den svarta, Kungliga trummor/gitarr/bas :Bugar

Sen vad som kom efter ska vi ju inte snacka om. metallica dog efter den svarta :)

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
stony skrev:
TROLIGT!!! :tungan Metallica regerade på 80/90 talet, Och kriget var mäktigt.. :yoparty Axl Pose :hihi

Krig och krig...de hade ju en konsert ihop...

Jag gillar båda, men G n´R bäst, och Metallica mest f o m den svarta. Smaken är som :arsele

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Chris Ash skrev:

Äsch av någon underlig anledning så har dom sålt grymt mycket skivor och i princip alltid hade/har slutsålda konserter, så någon måste ju tyckt dom va bra.

Men vissa ska ju alltid vara annorlunda :rolleyes: och klanka på mainstreamband, tror nog allt att du inte skulle ha något emot att få ha varit Slash eller Hammet när 100 000+ sjunger med i Estranged alternativt Nothing Else Matters.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
landen skrev:
Äsch av någon underlig anledning så har dom sålt grymt mycket skivor och i princip alltid hade/har slutsålda konserter, så någon måste ju tyckt dom va bra.

Men vissa ska ju alltid vara annorlunda :rolleyes: och klanka på mainstreamband, tror nog allt att du inte skulle ha något emot att få ha varit Slash eller Hammet när 100 000+ sjunger med i Estranged alternativt Nothing Else Matters.

Först nu såg jag detta skändliga inlägg......

Kan fö döda den uppfattningen om mig direkt. Till mina absoluta favoritband hör Iron Maiden,Queen,Kent,Beatles,Deep Purple,Bon Jovi,Motley Crue mfl så så var det med "mainstreamhatet".....

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Just nu är Axl i min tv. På kanalen ZTV. Konsert just nu. :3freak

Rockar fett gör det iaf! :yoparty

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag lyssnar egentligen bara på 'Appetite for Destruction', men den tröttnar jag å andra sidan aldrig på, som jag skrev i min tråd om skivor som håller i längden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38259&page

Jag har förresten den plattan i en ganska cool version. Det är en vinylplatta. På fodralet står det att det är Simply Red och på etiketten står det att det är Simply Red. Folk brukar bli ganska förvånade när man sätter på den.

När det gäller Axl vill jag komma ihåg honom som han var: i vita spandexbyxor, med bandana och bar svettig överkropp. Det var erotik för en trettonåring det!

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jag hörde precis på radion en låt som direkt fångade min uppmäksamhet, trots att jag är koncentrerad på annat.

Skön låt tänkte jag... och det visade sig vara: VELVET REVOLVER!!! :banana

Är jag obotligt skadad eller...??? WHOOOPII!!! :tuttar

Det var såå jäkla länge sedan jag reagerade så här på någon musik. Grymt. :) :yoparty

http://www.velvetrevolver.net/news/news.asp?item=2413

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Heinrich skrev:
Ska bli spännande att höra hela skivan när den kommer. Kan behövas lite god rock n' roll i dessa Britney tider. :fyllisar
Lyssna på Brides of Destruction http://www.bridesofdestruction.com också ett bra band :yoparty

Eller så struntar man i gamle Nikkis halvtrötta utsvävningar och masar sig ner till skivknasaren och köper upp Motleys gamla klassiker. Så slipper man dessutom ha radion på.....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring